کاردانو تسلیم شد؛ آیا این طوفان تمام می‌‌شود؟

بررسی وضعیت اخیر کاردانو | همتاپی

توسعه رو به رشد و امیدوارکننده کاردانو برخلاف وضعیت قیمت این ارز دیجیتال مثبت به نظر می‌رسد. زیان کاربران نیز به 90 درصد رسیده است. همزمان تعداد آدرس‌های فعال شبکه نیز در حال کاهش بوده و روند قیمت کاردانو نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

طبق آمار‌ها در حال حاضر کمتر از 10 درصد از هولدر های کاردانو در سود هستند. قیمت ADA نیز به روند نزولی خود ادامه داده و پایین‌تر از میانگین متحرک کوتاه مدت قرار گرفته است.

از لحاظ فنی و در بحث توسعه، کاردانو همواره یکی از برجسته‌ترین پروژه‌ها بوده است، اما با این حال، روند رشد توکن ADA کاملاً برعکس توسعه روزافزون این شبکه است.

90 درصد خریداران ADA ضرر کرده‌اند

بر اساس داده های اخیر Into The Block، بخش قابل توجهی از دارندگان و هولدر های ADA در حال حاضر ضرر کرده اند، به طوری که تعداد کسانی متحمل زیان شده‌اند بسیار بیشتر از کسانی است که از خرید خود سود کرده و یا در وضعیت خنثی قرار دارند.

مقاله پیشنهادی: کاردانو چیست

بررسی داده‌ها نشان می‌دهد که بیشترین آمار افراد زیان دیده، مربوط به کسانی است که ADA را با قیمت متوسط 0.39 دلار خریداری کرده‌اند. این گروه در مجموع شامل 482 هزار آدرس می‌شود که حدود 8.9 میلیارد ADA را به خود اختصاص داده‌اند.

برعکس، تعداد بیشتری از آدرس‌ها که کاردانو را با قیمت متوسط 2.14 خریداری کرده‌اند، مجموعاً حدود 690 هزار آدرس هستند.

درصد سو و زیان خریداران ADA در قیمت‌های مختلف | همتاپی

درصد سو و زیان خریداران ADA در قیمت‌های مختلف، منبع IntoTheBlock

علاوه بر این، آمار‌ها نشان می‌دهد که در زمان نگارش این مقاله نزدیک به 4 میلیون آدرس ADA در وضعیت زیان‌ده هستند. این تعداد حدود 89.7 درصد از کل هولدر های ADA را شامل می‌شود.

از سوی دیگر تنها حدود 435 هزار آدرس در وضعیت سود قرار دارند. این یعنی چیزی حدود 9.81 درصد از کل آدرس‌های حاوی ADA. اما بخش بسیار کوچکی از کل آدرس‌ها که کمتر از یک درصد هستند (27 هزار آدرس) در وضعیت خنثی یا سربه‌سر قرار دارند.

مطالب مرتبط: رقابت شرکت‌های سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی ETF اتریوم ادامه دارد

کاهش آدرس‌های فعال کاردانو

روند تغییرات تعداد آدرس‌های فعال شبکه در بازه زمانی 7 روزه، در روز‌های گذشته به طور مداوم در حال کاهش بوده است. با بررسی این نمودار متوجه می‌شویم که تعداد آدرس‌های فعال در ماه ژوئیه حدود 300 هزار آدرس بوده است.

با این حال از آن زمان شاهد کاهش چشمگیر این تعداد بوده‌ایم. اکنون تعداد آدرس‌های فعال شبکه به 175 هزار آدرس رسیده است که به طور مشهودی حاکی از کاهش تعداد کسانی است که در این بلاکچین فعالیت می‌کنند.

نمودار آدرس های فعال ADA | همتاپی

نمودار آدرس‌های فعال ADA

تحلیل روند قیمت ADA

روند قیمت ADA در یکی دو روز گذشته نزولی و همراه با زیان بوده است. در حال حاضر قیمت ADA پس از کاهش یک درصدی روز جاری، در نزدیکی 0.27 دلار قرار دارد. با نیم‌نگاهی به نمودار روزانه کاردانو، می‌بینیم که در روز گذشته قیمت ADA با کاهش بیشتری همراه بوده و 2.9 درصد افت داشته است. 

با توجه به تعداد آدرس‌هایی که در حال حاضر با ضرر مواجه هستند، برای به سود رسیدن آن‌ها، قیمت ADA باید از محدوده 0.4 دلار بالاتر برود.

نمودار یک روزه قیمت کاردانو | همتاپی

نمودار یک روزه قیمت کاردانو، منبع: تریدینگ ویو

با تمام این اوصاف، اکنون قیمت ADA پایین‌تر از میانگین متحرک کوتاه مدت (خط زرد) قرار گرفته است و به طور کلی روند کوتاه مدت این توکن چندان خوشایند به نظر نمی‌رسد.

شما به کمک کدام فاکتورها تحلیل قیمت کاردانو را انجام می‌دهید؟ در بخش کامنت‌‌‌ها نظرات خود را بنویسید.
منبع: ambcrypto
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *