آیا پایان داستان تتر در شبکه ترون نزدیک است؟

در پی لغو پشتیبانی شرکت سیرکل از ترون بعلت مشکلات مربوط به امنیت این بلاکچین، شایعاتی در مورد احتمال لغو پشتیبانی تتر (USDT) نیز به گوش می‌رسد. با این حال تتر هنوز موضع مشخصی در این مورد اخذ نکرده است.

علی رغم اینکه شرکت رقیب تتر، یعنی سیرکل (Circle) روز سه‌شنبه امکان مینت و صدور استیبل کوین خود در شبکه ترون را متوقف کرد، شرکت تتر هنوز پاسخی قطعی در این مورد ارائه نکرده است. تتر در پاسخ به سوالی در مورد احتمال پیروی از رویکرد سیرکل اعلام کرد:

تتر بر روی چندین بلاکچین فعالیت می‌کند که به سادگی نقش لایه‌هایی برای انتقال این استیبل کوین را فراهم می‌کنند. تتر به منظور اجرای تعهدات و پیروی از قوانین، همچنان از امکان فریز یا مسدود نمودن تراکنش‌ها بر روی لایه‌های ارتباطی که مستقیماً پشتیبانی می‌شوند برخوردار است. با این حال، Tether به طور مداوم شرایط ایمنی هر یک از لایه‌های ارتباطی پشتیبانی شده را به منظور اطمینان از برخورداری از بالاترین استانداردهای لازم برای جامعه تتر نظارت می کند.

براساس داده‌های کوینگکو (CoinGecko)، تتر با در اختیار داشتن ارزش بازار 97.7 میلیارد دلاری، به عنوان بزرگترین استیبل کوین بازار شناخته می‌شود، در حالی که ارزش بازار یو اس دی کوین (USDC) شرکت سیرکل  به 28 میلیارد دلار می‌رسد.

طبق گزارش شفاف‌سازی تتر در تاریخ 21 فوریه (2 اسفند)، بیش از 51.8 میلیارد تتر در شبکه ترون وجود دارد، یعنی بیش از نیمی از 101 میلیارد توکن توزیع شده بین بلاکچین های مختلف. همچنین حدود 76.2 میلیون دلار نیز برای تامین نقدینگی این توکن در شبکه ترون در کوتاه مدت کنارگذاشته شده است.

برشی از گزارش شفاف‌سازی تتر نشان دهنده 3 بلاکچین دارای بیشترین میزان تتربرشی از گزارش شفاف‌سازی تتر نشان دهنده 3 بلاکچین دارای بیشترین میزان تتر منبع Tether

اظهارات تتر در پاسخ به اطلاعیه Circle در تاریخ 20 فوریه، مبنی بر توقف فوری صدور USDC در شبکه ترون و توقف پشتیبانی از این شبکه بیان شد. سیرکل در بیانیه خود اعلام کرد که برای حفظ اعتبار، ایمنی و شفافیت USDC، پشتیبانی از شبکه ترون را به‌طور تدریجی را متوقف می کند.

سازمان ملل نیز طی گزارشی در ماه گذشته اعلام کرد که سهولت جابجایی، ناشناس بودن و کارمزد‌های پایین، تتر مبتنی بر لاکچین ترون را تبدیل به گزینه‌ای مناسب برای پولشویی و کلاهبرداری‌های سایبری در منطقه جنوب شرق آسیا نموده‌اند.

مقاله پیشنهادی: تتر چیست

گزارشی که البته با واکنش منفی تتر و اشاره به نادیده‌گرفتن قابلیت ردیابی USDT و همچنین سابقه همکاری این شرکت با نهاد‌های مجری قانون همراه شد.

در بیانیه متقابل تتر به ضبط بیش از 300 میلیون دلار USDT مورد استفاده در جرائم طی چند ماه گذشته اشاره شده است. از جمله 225 میلیون دلاری که در ماه نوامبر 2023 طی بخشی از تحقیقات ایالات متحده در مورد یک سندیکای قاچاق انسان در جنوب شرقی آسیا مسدود شده بود.

مقاله پیشنهادی: ترون چیست

گروه نظارت بر اخلاق کمپینی برای پاسخگویی (CFA)، طی نامه‌ای که در ماه نوامبر برای کنگره ایالات متحده ارسال شد نوشته است:

ردپای ترون در چندین پرونده بین‌المللی شامل میلیارد ها دلار تراکنش غیرقانونی توسط گروه‌های تبهکار و نهاد‌های تحریم شده، قابل مشاهده است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) نیز در ماه مارس 2023 از بنیاد ترون و بنیانگذار آن یعنی جاستین سان به اتهام فروش اوراق بهادار ثبت نشده و دستکاری معاملات، شکایت کرده بود. البته تمام این ادعا‌ها توسط جاستین سان رد شده‌اند.

منبع: cointelegraph
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام با توجه به اطلاعیه سیرکل مبتنی برپایان پشتیبانی از usdcبر روی شبکه ترون TRC20
    تکلیف دارایی های مشتریان شرکت wdc Quantifyچه میشود چگونه بایستی واریز وبرداشتها انجام شود حدود ۱۸۰۰نفر درایران دربلاتکلیفی مانده اندهیچ کسی هم پاسخگو نیست