ورود کاردانو به عصر ولتر و آغاز دوران جدید این ارز دیجیتال

ورود کاردانو به عصر ولتر | همتاپی

شبکه کاردانو با ورود به عصر ولتر (Voltaire)، خود را برای تبدیل به یک سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO) آماده می‌کند. پس از اجرای طرح پیشنهادی CIP-1694، تمام کاربران ADA قادر به ارسال پیشنهاد حاکمیتی به شبکه خواهند بود. با اعلام ویژگی‌های ولتر، میزان مشارکت اجتماعی کاردانو افزایش یافته است.

مقاله پیشنهادی: کاردانو چیست

ADA طی 24 ساعت گذشته با نوسان زیادی مواجه شده است. پس از جهش 8 درصدی این ارز تا 0.297 دلار در روز 30 ژوئن (9 تیر)، شاهد افت مجدد قیمت محدوده 0.27 دلار و حذف سود‌های قبلی بودیم. با این حال، در حال حاضر قیمت بار دیگر بهبود یافته و در زمان نگارش این مطلب، به 0.288 دلار رسیده است.

نوسانات شدید قیمت کاردانو، بار دیگر نامش را بر سر زبان‌ها انداخته است. به گفته شرکت تجزیه و تحلیل LunarCrush، کاردانو تبدیل به ارز روز شده است. ارز روز یکی از معیار‌های این شرکت است که دارایی مورد نظر را بر اساس میزان اشاره به آن در شبکه‌های اجتماعی و همچنین عملکرد بازار آن ارز انتخاب می‌کند.

به طور کلی تحولات گسترده مربوط به عملکرد‌های بنیادین یک شبکه اصلی، باعث قرارگیری آن ارز در مرکز توجهات و افزایش ارزش توکن مربوط به آن شبکه می‌شود. در مورد آینده کاردانو نیز تحولات مربوط به ولتر، عامل اصلی این توجهات است.

عملکرد ولتر چگونه است؟

پیشنهاد اجرایی CIP-1694، تغییراتی در سیستم مدیریت یا حاکمیت درون زنجیره کاردانو را شامل می‌شود. نام این پیشنهاد معادل سال تولد ولتر (فیلسوف فرانسوی) است. با ورود به عصر ولتر، کاردانو ماهیت خود را به طور کامل به عنوان یک سازمان مستقل غیرمتمرکز (Decentralized Autonomous Organization) یا دائو (DAO) تثبیت خواهد کرد.

شرکت سازنده کاردانو یعنی IOG (Input Output Global)، طرحی گرافیکی از دوران پیش روی کاردانو، تحت عنوان عصر ولتر را ارائه نموده است. این طرح نگاهی جزئی به چگونگی اجرای اقدامات حاکمیتی و نحوه رای گیری در سیستم حاکمیتی جدید دارد.

پس از اجرای طرح پیشنهادی CIP-1694، تمام کاربران ADA قادر به ارسال پیشنهاد حاکمیتی به شبکه خواهند بود و تصویب این پیشنهاد برعهده 3 گروه از رای دهندگان خواهد بود. در بین این 3 گروه، بیشترین امتیاز متعلق به نمایندگان ویژه (DReps) خواهد بود که قدرت خود را به واسطه حق رای اعطا شده از سوی سایر استیک‌کنندگان بدست آورده‌اند.

50000 شیبا
جایزه بگیرید!
همین حالا ثبت نام کن

کمیته قانونگذاری (Constitutional Committee) نیز دارای حق رای برابر خواهند بود، در حالی که قدرت اپراتور‌های استخر استیک، به میزان توکن استیک شده در استخر بستگی دارد.

آراء مذکور با گزینه‌های بله، خیر و ممتنع همراه خواهند بود و مانند تراکنش‌ها در زنجیره ثبت می‌شوند. از این پس، تعداد آراء بله، با توجه به آستانه و محدودیت رای دادن در پیشنهادات حاکمیتی و اقدامات اجرایی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

برای رسیدن به یک اجماع در تصمیمات، لازم است که محدوده آراء سه گروه مختلف، در زمینه‌های مختلف با یکدیگر متفاوت باشد. با این حال، هر گروه با توجه به نوع اقدام مد نظر، از صلاحیت خاصی برخوردار خواهد بود. در عین حال، کاربران DReps قادر به رای دادن در هر زمینه‌ای هستند، اما حق رای کاربران CC و SPO از محدودیت‌های بخصوصی برخوردار است.

پس از هر دوره 5 روزه، پروتکل چند سوال را بررسی نموده و با توجه به نتیجه بدست آمده، اقدام به تصویب یا رد طرح می‌کند.

مطالب مرتبط: پروژه های کاردانو کدام‌ها هستند؟

حرکت خرامان کاردانو

کاملا بدیهی بود که توسعه‌دهندگان کاردانو با دقت و تلاش بسیار زیاد در حال کار بر روی ولتر و سایر پیشرفت‌های شبکه بودند. براساس گزارش سانتیمنت، میزان فعالیت توسعه کاردانو در ماه ژوئن افزایش بسیار زیادی داشته است.

اما در مورد روند توکن ADA همه چیز آرام و کسالت بار به نظر می‌رسد. طی هفته گذشته شاخص Age Consumed که انتقال و تحرکات توکن‌های قدیمی ADA را رصد می‌کند، با یک حرکت شدید رو به بالا همراه شد.

 اما پس از آن دوباره به حالت راکد و بدون نوسان خود بازگشت. دلیل این موضوع تمایل سرمایه گذاران به نگهداری و هولد دارایی خود در دوران ریزش قیمت‌ها بود. علاوه بر آن، آدرس‌های بزرگ که متعلق به نهنگ‌ها هستند نیز در این مدت زمان تمایل چندانی به انجام تراکنش نداشتند.

توسعه کاردانو | همتاپی

میزان توسعه (بنفش)  تحرکات توکن های قدیمی (قرمز) قیمت (سبز) میزان تراکنش نهنگ‌ها (زرد)

عصر ولتر برای کاردانو چگونه خواهد گذشت؟ به طور کلی نظر شما درباره آینده این ارز دیجیتال چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها ثبت کنید.
منبع: ambcrypto
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *