پس از شاپلا، میزان اتر استیک شده در شبکه اتریوم چه تغییری داشته است؟

پس از شاپلا، میزان اتر استیک شده در شبکه اتریوم چه تغییری داشته است؟ | همتاپی

ارتقاء شاپلا (Shapella) شبکه اتریوم دو هفته پیش و در بلوک 6,209,536 اجرا شد و برای اولین بار امکان برداشت توکن‌های استیک شده را برای کاربران فراهم کرد. در زمان اجرای این ارتقاء، کمی بیش از 8 میلیون اتر (ETH) در پروتکل‌های استیک نقدینگی اتریوم قفل شده بود. از آن زمان تاکنون، بیش از  400 هزار اتر دیگر به ارزش 763 میلیون دلار، به 17 پلتفرم استیک اتریوم افزوده شده است.

تداوم رشد پلتفرم‌های استیک نقدینگی

در حال حاضر و تا تاریخ 30 آوریل 2023 (10 اردیبهشت 1402)، مجموع دارایی قفل شده در پروتکل‌های استیک نقدینگی مانند لیدو فایننس (Lido Finance)، استخر استیک کوین بیس (Coinbase’s Wrapped Staked Ether)، راکت پول (Rocket Pool) و سایر پلتفرم‌هایی مانند Frax, Stakewise, Stakehound, Ankr, Ether.fi به بیش از 16 میلیارد دلار رسیده است.

برای خرید و فروش اتریوم در خواست خود را ثبت کنید.

می خواهم اتریوم بخرم

بر اساس آمار‌های مربوط به 30 روز اخیر، 6 مورد از 10 پروتکل برتر بر اساس ارزش دارایی قفل شده، طی یک ماه اخیر پیشرفت داشته‌اند، به طوری که 4 مورد از آن‌ها، رشد دو رقمی را نشان می‌دهند. در حال حاضر، لیدو 73.6 درصد یا 6,206,101 توکن از کل 8,431,605 اتر قفل شده در پروتکل‌های استیک نقدینگی را در اختیار دارد.

ارزش اتریوم‌های قفل شده در 10 پروتکل برتر استیک نقدینگی | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

ارزش اتریوم‌های قفل شده در 10 پروتکل برتر استیک نقدینگی

داده‌ها نشان می‌دهند که تنها پس از ارتقاء شاپلا 400,735 اتر به ارزش 763,600,542 دلار (با در نظر گرفتن نرخ فعلی اتریوم) به موجودی قبلی پروتکل‌های استیک افزوده شده است. بر اساس آمار‌ها، پلتفرم لیدو در 30 روز گذشته 5.5 درصد رشد داشته است، در حالی که پلتفرم استیک نقدینگی کوین بیس، در مدت مشابه با افت 0.64 درصدی مواجه شده است.

مقاله پیشنهادی: اتریوم چیست

مجموع ارزش قفل شده یا TVL (Total Value Locked) راکت پول و فراکس (Frax) نیز به ترتیب 29.24 و 31.65 درصد افزایش یافته است. پنجمین پلتفرم استیک یعنی Stakewise نیز همانند لیدو با افزایش کمی همراه بوده و در 30 روز گذشته 1.23 درصد افزایش یافته است.

مجموع ارزش قفل شده پروتکل‌های استیک نقدینگی | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

مجموع ارزش قفل شده پروتکل‌های استیک نقدینگی

صرافی بایننس نیز برای رقابت در این زمینه تمایل نشان داده است و با راه‌اندازی قابلیت استیک نقدینگی جدید خود وارد میدان شده است. در حال حاضر پلتفرم متعلق به بایننس پس از Bitfrost و در جایگاه دهم قرار گرفته است. کل دارایی قفل شده این پلتفرم تاکنون به حدود 36.69 میلیون دلار رسیده است که نشان می‌دهد 20,305 اتر در این پروتکل استیک شده اند.

طی ماه‌های اخیر، پروتکل‌های استیک نقدینگی، توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده اند. با استفاده از این پلتفرم‌ها، کاربران ضمن برخورداری از دریافت پاداش و سود استیک کردن، کنترل دارایی خود را نیز در اختیار خواهند داشت. افزوده شدن 400 هزار اتر به مجموع دارایی قفل شده در این پلتفرم‌ها طی تنها دو هفJه از زمان اجرای شاپلا، تاکیدی بر افزایش علاقه و توجه کاربران به اینگونه فعالیت‌ها است.

به نظر شما، پروتکل‌های استیک نقدینگی چه تاثیری بر روند کلی بازار و آینده سرمایه گذاری و استیک کردن خواهند داشت؟

منبع: news.bitcoin.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *