بررسی وضعیت اتریوم در سه‌ماهه دوم و سوم ۲۰۲۳؛ آیا روند صعودی ETH ادامه دارد؟

وضعیت اتریوم در شش ماهه اول سال چگونه است | همتاپی

در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۳ فعالیت‌های شبکه اتریوم ثابت مانده، اما تا حدودی ممکن است شرایط آن متفاوت به نظر برسد؛ زیرا توکن بومی این بلاک چین وارد یک روند صعودی شده است. 

اکوسیستم NFT اتریوم بعد از سقوط خود، در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳ به رشد چشمگیری رسید. هرچند که نمودارهای روزانه و هفتگی ETH صعودی بودند، بعضی از شاخص‌های این ارز دیجیتال نزولی به نظر می‌رسیدند.

مقاله پیشنهادی: اتریوم چیست

وب‌سایت مساری (Messari) طی بررسی‌هایی که انجام داده، گزارش خود در مورد عملکرد اتریوم طی سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳ را منتشر و تاکید کرده است که وضعیت این ارز دیجیتال در این مدت دلگرم‌کننده به نظر می‌رسد؛ زیرا بازار ارزهای دیجیتال به طور کلی وارد یک روند صعودی شده است. این و‌ب‌سایت اعلام کرده است:

  • با بررسی عملکرد اتریوم در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۳ متوجه می‌شویم که دارایی‌هایی مثل ETH و BTC در شرایط نظارتی موجود عملکرد بهتری داشتند. علاوه بر این، ارتقای شاپلا اتریوم انتقال به اجماع اثبات سهام را تکمیل کرده است.
  • با افزایش قیمت اتریوم در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳ شرایط خوبی برای سرمایه‌گذاران این ارز دیجیتال ایجاد شد؛ اما پس از مدتی ارزش این ارز دیجیتال به‌شدت کاهش یافت و معامله‌گران زیادی را ناامید کرد. در ادامه عملکرد اتریوم را با جزئیات بیشتری بررسی می‌کنیم.

50000 شیبا
جایزه بگیرید!
همین حالا ثبت نام کن

بررسی عملکرد اتریوم در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳

طبق گزارش‌های وب‌سایت مساری، فعالیت شبکه اتریوم در سه‌ماهه گذشته نسبت به سه‌ماهه اول سال ثبات بیشتری داشته است. در سه‌ماهه اول، به طور میانگین روزانه ۰.۴۲ میلیون آدرس در شبکه این ارز دیجیتال فعالیت می‌کردند. این شاخص در سه‌ماهه دوم مقداری کاهش یافت و به ۰.۴۱ میلیون رسید.

با این حال میانگین تراکنش‌های ETH در سه‌ماهه اول و دوم یکسان بود و در محدوده ۱.۰۵ میلیون قرار داشت. علاوه بر این، قیمت توکن اتریوم هم افزایش یافت؛ زیرا تعداد کل آدرس‌های منحصربه‌فرد موجود در این شبکه از ۲۲۷ میلیون به ۲۳۷ میلیون افزایش یافت.

بررسی وضعیت اتریوم در 6 ماهه اول سال 2023 | همتاپی

با ارتقای شاپلا، بسیاری انتظار داشتند که سهام‌گذاری ETH کاهش پیدا کند؛ اما دقیقاً عکس  آن رخ داد. به‌عبارت دقیق‌تر، ماه‌های مه (اردیبهشت) و ژوئن (خرداد) به‌ترتیب اولین و دومین ماه‌هایی بودند که بیشترین جریان ورودی سرمایه ماهانه به قراردادهای سهام‌گذاری اتریوم را به ثبت رسانده‌اند. 

البته در این مدت، در شبکه‌های لایه دوم چالش جدیدی برای اتریوم به وجود آمد؛ زیرا در چند ماهه اخیر قیمت این ارز دیجیتال به‌شدت کاهش یافته و بسیار ارزان شده بود.

در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳ بازار NFTها ابتدا رشد کرد؛ اما بعداً کاهش یافت. با این وجود، خبر خوب این بود که در هفته‌های پایانی، تعداد کل معاملات NFTها و حجم معاملات آن به دلار آمریکا به میزان قابل‌توجهی افزایش یافت و نشان‌ داد که محبوبیت NFT‌های ETH همچنان ادامه دارد.

بررسی وضعیت اتریوم | همتاپی

احساسات سرمایه‌گذاران اتریوم در سه‌ماهه گذشته  اکثراً منفی بود و نشان می‌داد که نگرانی آن‌ها نسبت به این ارز دیجیتال مثبت نیست. البته حجم ETH در شبکه‌های اجتماعی بسیار بالا باقی ماند و ثابت کرد که محبوبیت این ارز دیجیتال از بین نرفته است.

حجم ETH در شبکه‌های اجتماعی

اتریوم در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۳ امیدوارکننده‌تر به نظر می‌رسد

عملکرد ETH نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال ممکن است در سه‌ماهه سوم  ۲۰۲۳ سود زیادی برای سرمایه‌گذاران به ارمغان بیاورد. به‌عبارت دقیق‌تر، قیمت ETH در هفت روز گذشته بیشتر از ۴ درصد رشد کرده است و به تلاش خود برای عبور از مقاومت ۲۰۰۰ دلار ادامه می‌دهد.

در زمان انتشار این خبر، قیمت و ارزش بازاری اتریوم به‌ترتیب در محدوده‌های ۱۹۴۰ دلار و ۲۳۳ میلیارد دلار قرار داشته است. گفتنی است که واریزی‌های این ارز دیجیتال به صرافی‌ها در مقایسه با هفت روز گذشته رشد کرده و تعداد آدرس‌های فعال آن نیز کاهش یافته است که به طور کلی سیگنال‌هایی منفی محسوب می‌شوند.

نظر شما درمورد عملکرد 6 ماهه اتریوم در سال 2023 چیست؟
منبع: ambcrypto
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *