سقوط شدید اتریوم؛ اتر در برابر بیت کوین زانو زد

قدرت اتریوم در قبال بیت کوین

شرایط نزولی بازار ارز های دیجیتال، روز به روز کار را برای آلت کوین‌ها سخت‌تر می‌کند، به طوری که اکنون ارزش اتریوم (ETH)، به پایین‌ترین میزان در برابر بیت کوین (BTC) رسیده است.

براساس داده‌های اخیر سایت تریدینگ ویو (TradingView)، نسبت جفت ارز ETH/BTC به پایین‌ترین سطح خود در عدد 0.059 بیت کوین (هر توکن اتریوم برابر با 0.059 بیت کوین) سقوط کرده است که تفاوت فاحشی با بالاترین عدد ثبت شده برای این جفت ارز دارد. بالاترین نسبت ETH/BTC در ماه دسامبر 2021 و در عدد 0.088 بیت کوین ثبت شد.

نمودار تناسب بیت کوین و اتریوم

نمودار یک روزه ETH/BTC – منبع: تریدینگ ویو

کاهش سلطه اتریوم

اتریوم همواره در طول بازار های نزولی شاهد کاهش سهم بازار خود در برابر بیت کوین بوده است. در دنیای ارز های دیجیتال، flippening عبارتی است که برای عبور اتریوم از بیت کوین در نظر گرفته شده است. با این حال علیرغم موارد متعددی که ارزش بازار اتریوم به طرز امیدور کننده‌ای به بیت کوین نزدیک شده است، اما این آلت‌کوین هرگز موفق به عبور از بیت کوین نشده است.

پشت دست بیت کوین بازی کردن

اما در بازار های صعودی، اتریوم به لطف برخورداری از امکان ایجاد قرارداد‌های هوشمند (Smart Contracts) و همچنین رشد و توسعه دیفای (DeFi)، بار‌ها پتانسیل و توانایی خود برای رسیدن به بیت کوین را نشان داده است. با این حال در بازار نزولی فعلی، اتریوم حاصل تلاش‌های خود برای نزدیک شدن به بیت کوین را از دست رفته می‌بیند.

مقاله پیشنهادی: اتریوم چیست

وضعیت فعلی بازار

جدیدترین داده‌های کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) نشان می‌دهد که خرید و فروش بیت کوین در محدوده 26,979 دلار در حال انجام بوده و ارزش بازار آن حدود 525.9 میلیارد دلار است. در همین حال، اتریوم با قیمت 1,617 دلار و با ارزش بازار 194.4 میلیارد دلار، در رتبه بعدی قرار دارد.

در هفته‌ای که گذشت، بیت کوین با رشد نسبتاً مناسب 3.2 درصدی همراه بود اما قیمت اتریوم رشدکمتری را تجربه نمود و 1.1 درصد افزایش پیدا کرد.

 

به نظر می‌رسد با رویدادهای در جریان چشم امیدها به بیت کوین بیشتر روشن می‌شود تا اتریوم و دیگر آلتکوین‌ها، اگر شما هم می‌خواهید از بیت کوین 100 هزار دلاری عقب نمانید همین الان اقدام به خرید بیت کوین کنید.
منبع: u.today
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *