کره جنوبی در پی تأسیس شهر بلاکچینی به وسیله اتریوم

بوسان، دومین شهر پرجمعیت کره جنوبی، قصد دارد از بلاکچین‌های اتریوم و کازماس در پروژه «شهر بلاکچینی» خود استفاده کند. این شهر آسیایی در حال توسعه قابلیت‌های بلاکچینی خود است و قصد دارد تلاش‌های خود را در راستای تحقق این هدف دوچندان کند.

پشت دست بیت کوین بازی کردن

شهر بلاکچینی کره جنوبی روی شبکه اتریوم و کازماس پیاده‌سازی خواهد شد

طبق گزارش‌های بدست آمده، قرار است این پروژه در راستای طرح‌های بورس دارایی‌های دیجیتال بوسان (BDAE) و زمان‌بندی آتی (Future Schedule) تا سال ۲۰۲۶ تکمیل شود. شهر بوسان برای تحقق این هدف، بلاکچین‌های مختلفی را مورد آزمایش قرار داده است.

این شهر به دنبال راه‌هایی است که بتواند خدماتی مانند کوپن دیجیتال را ارائه دهد و امکان فعالیت روی بلاکچین را برای کسب‌وکارها فراهم کند. لازم به ذکر است که این آزمایش‌ها به دلیل تفاوت بین شبکه‌ها و «تجربه کاربری ناخوشایند» با مشکل مواجه شد.

همان‌گونه که احتمالاً می‌دانید، نحوه کار برنامه‌های کاربردی اتریوم و زنجیر‌ه‌های جانبی (مانند matic) آن با برنامه‌های کاربردی روی شبکه‌های کازماس، کاردانو، تزوس، سولانا و سایر شبکه‌ها متفاوت است. این بلاکچین‌ها هزینه‌ها و سرعت‌های متفاوتی دارند و از طرفی، بسیاری از افراد تمایلی به تسلط بر ابزارهای مورد نیاز این بلاکچین‌ها را ندارند.

[مطالب مرتبط: توصیه می‌کنیم برای مطالعه بیشتر در مورد شبکه‌های اتریومی به مقاله توکن‌های erc-20 مراجعه کنید.]

در همین راستا، بوسان تصمیم گرفت که برای استانداردسازی طرح بلاکچینی خود روی شبکه‌های اتریوم و کازماس متمرکز شود. پیاده‌سازی این شهر بلاکچین حدود ۱۰۰ میلیارد وون کره (معادل ۷۴ میلیون دلار آمریکا) هزینه خواهد داشت و حول محور طرح BDAE فعالیت خواهد کرد.

تلاش‌های بوسان برای کمک به تکنولوژی بلاکچین

طبق گزارش منتشر‌شده، طرح BDAE در نوامبر ۲۰۲۲ (پاییز سال گذشته) راه اندازی شد، اما هنوز فعالیت خود را رسماً آغاز نکرده است. این شرکت قصد دارد در ماه نوامبر پیش رو از برنامه‌های تجاری خود رونمایی کند.

بسترهای معاملاتی این طرح امکان دسترسی به کالاها، مواد اولیه و سایر دارایی‌ها را از طریق محصولات توکنیزه‌شده فراهم خواهند کرد. طرح BDAE در بلندمدت قصد دارد دسترسی به سایر دارایی‌ها، از جمله حقوق مالکیت معنوی (IP) جهانی را به صورت توکنیزه‌شده ارائه دهد.

در حال حاضر دارایی‌های توکنیزه‌شده و محصولات مالی مربوط به آن توجه بسیاری از بخش‌ها را به خود جلب کرده است. از جمله این بخش‌ها می‌توان به بانک‌ها، صرافی‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات مالی اشاره کرد که به خوبی به مزایای بالقوه این محصولات پی برده‌اند.

در مقاله ای که در تاریخ ۸ سپتامبر (۱۷ شهریور) منتشر شد، فدرال رزرو ایالات متحده (Fed) به چند مورد از مزایای بالقوه توکنیزه کردن اشاره کرد:

برنامه‌پذیری توکن‌های رمزنگاری‌شده و امکان استفاده از قراردادهای هوشمند، امکان اضافه کردن قابلیت‌های افزوده به دارایی توکنیزه‌شده را فراهم می کند. این قابلیت‌ها می‌توانند به نفع بازارهای مرجع زیرساخت نیز عمل کنند. برای مثال، با استفاده از دارایی‌های توکنیزه‌شده در پرداخت‌ها می‌توان مکانیزم‌های کاهش نقدینگی را به راحتی پیاده‌سازی کرد، حتی اگر این توکن در عمل برای معادل واقعی آن دارایی قابل استفاده نباشند. این قابلیت‌ها موانع ورود سرمایه‌گذاران را کاهش می‌دهند و به دنبال آن، بازارهای رقابتی‌تر، نقد شونده‌تر و با کشف قیمت بهتری را ایجاد می‌کنند.

شهر بوسان علاوه بر پروژه «شهر بلاکچینی» و طرح BDAE، قصد دارد یک صندوق نوآوری بلاکچین را نیز راه‌اندازی کند. این طرح در نظر دارد به توسعه فناوری بلاکچین و زیرساخت های مرتبط با آن کمک کند.

در زمان نگارش این خبر، رمز‌ارز اتریوم با نماد ETH در ناحیه ۱،۶۰۰ دلار معامله می‌شود و در تایم فریم‌های کوتاه‌مدت با فشار فروش قابل توجهی مواجه است.

مقاله پیشنهادی: اتریوم چیست

نمودار اتریوم | همتاپی

نمودار اتریوم در تایم فریم روزانه، منبع: تریدینگ ویو

منبع: bitcoinist
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *