فروش یا استیک اتریوم؛ چالش جدید پلتفرم لیدودائو (LidoDAO)

فروش یا استیک اتریوم؛ چالش جدید پلتفرم لیدودائو (LidoDAO) | همتاپی

جریان ورودی فعلی لیدودائو (LidoDAO) در حدود 1000 اتر استیک شده (stETH) در ماه  است که در حال حاضر برای پوشش هزینه‌های عملیاتی این پروژه کافی است. اما این نگرانی وجود دارد که شرایط به همین صورت باقی نماند.

سازمان مستقل غیرمتمرکز پشت لیدودائو، بزرگ‌ترین استخر استیکینگ اتریو‌م، در حال بررسی این موضوع که 30 میلیون دلار اتریوم (ETH) از خزانه خود را بفروشد یا آن‌ها را استیک کند، می‌باشد.

پیشنهادی در 14 فوریه توسط استیک‌هَوس فایننشال (Steakhouse Financial)، واحد مالی DAO، ارائه شد که چهار گزینه را پوشش می‌دهد، یکی از آنها به استیکینگ بخشی یا تمام اتریوم پلتفرم لیدودائو به شکل اتر استیک شده (stETH) اشاره دارد.

مقاله پیشنهادی: اتریوم چیست

گزینه دیگر این است که لیدودائو بخشی یا تمام 20 هزار و 304 اتریوم خود را در ازاء یک استیبل کوین و با هدف گسترش DAO بفروشد.

این پیشنهاد در حالی ارائه می‌شود که طبق گفته بنیاد اتریوم، برداشت‌های استیکینگ اتریوم به زودی از طریق ارتقاء شانگهای و کاپلا (Capella) فعال خواهد شد.

در حالی که تبدیل اتر به اتر استیک شده (Staked ETH) ممکن است به پاداش‌های دریافتی بیشتری منجر شود، DAO نگران است که استیکینگ بیش از حد نیاز اتر کافی را در دسترس قرار ندهد.

استیک هوس فایننشال  در رابطه با هزینه‌های عملیاتی، اعلام کرد ممکن است لازم باشد اتر را با یک استیبل کوین مبادله کنیم.

این واحد مالی همچنین اشاره کرد که با جریان ورودی هزار stETH در ماه به لیدودائو، DAO تقریباً 1.3 تا 1.5 میلیون دلار در ماه درآمد خواهد داشت. شایان ذکر است که قیمت اتریوم در چند ماه گذشته بین 1,100 تا 1,700 دلار در نوسان بوده است.

نمودار جریان ورودی هزار stETH در ماه به لیدودائو | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار جریان ورودی هزار اتر استیک شده (stETH) در ماه به لیدودائو

بر همین اساس، استیک هوس فایننشال اعلام کرد این ارقام به تنهایی باید برای پوشش هزینه‌های عملیاتی ماهانه کافی باشد.

با این حال، آنها هنوز در حال بررسی این موضوع که تبدیل stETH به یک استیبل کوین ارزشمند است یا نه؛ و با انجام این کار آنها می‌توانند به بهترین شکل برای پیش‌آمدهای غیرمنتظره آماده شوند یا خیر، هستند.

در همین راستا، یکی از نمایندگان توسعه کسب و کارِ لیدودائو اظهار داشت آنها از وضعیت فعلی بازار استیبل کوین‌ها راضی نیستند:

با در نظر گرفتن FUD و شایعات مربوط به آن، هم DAI به دلیل وثیقه USCD و  هم USDC در صورت مسدود شدن ریسک بالقوه‌ای دارند. همانطور که گفته شد من با نقدینگی LUSD مشکل دارم و USDT هنوز مشکلات خاص خود را دارد.

به نظر می‌رسد که اکثر اعضای لیدودائو طرفدار فروش جزئی و به اشتراک گذاری بخشی از 20 هزار و 304 اتری هستند که در قرارداد هوشمند آراگون قفل شده است.

این پیشنهادات در حالی ارائه می‌شوند که ارزش کل قفل شده (TVL) اتر استیک شده از 6 فوریه تا 13 فوریه 6.66 درصد کاهش یافته است.

بر اساس گزارشات پلتفرم دیفای لاما (DeFiLlama) ، ارزش کل قفل شده لیدودائو در حال حاضر 8.13 میلیارد دلار است.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتاپی

منبع: cointelegraph.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *