توسعه دهندگان اتریوم درباره هارد فورک شانگهای چه نظری دارند؟

توسعه دهندگان اتریوم درباره هاردفورک شانگهای چه نظری دارند؟ | همتاپی

تیم بیکو (Tim Beiko)، توسعه‌دهنده اتریوم در یک رشته توئیت، جزئیاتی از نشست اخیر توسعه‌دهندگان اتریوم را منتشر کرد که در آن نکات مختلفی از جمله هاردفورک شانگهای مورد ارزیابی قرار گرفتند.

به گفته تیم بیکو، وضعیت پروپوزال یا طرح‌های پیشنهادی مختلف برای هاردفورک شانگهای و همچنین زمانبندی آن مورد بحث قرار گرفتند.

مقاله پیشنهادی: اتریوم چیست

بیکو می‌گوید هنوز جزئیات زیادی باقی مانده و به همین خاطر درباره زمانبندی، توافقی حاصل نشده است.

امروز یک نشست با توسعه‌دهندگان اتریوم داشتیم؛ تست نت‌ها و هر چیز مربوط به شانگهای در این نشست به معنای واقعی کلمه «در نظر گرفته شد». 

این توسعه‌دهنده اتریوم اظهار داشت هشت پروپوزال برای این هارد فورک در نظر گرفته شده و فعلاً وجود این پروپوزال‌های EIP در هاردفورک شانگهای قطعی شده است: EIP-3651،EIP-3855 EIP-3860 و EIP-4895. سایر پروپوزال‌های مدنظر برای این هارد فورک عبارتند از:

  • (EOF (3540، 3670، 4200، 4750، 5450
  • EIP-1153 (transient storage)
  • EIP-2537
  • و EIP-4844 (protodank sharding)

پروپوزال EIP-2537 با نام Protodank Sharding می‌تواند به کمک شاردینگ، اتریوم را مقیاس‌پذیرتر کند.

به گفته بیکو، تیم توسعه‌دهندگان اتریوم نحوه اولویت‌بندی مراحل هاردفورک شانگهای را نیز بررسی کردند. بروزرسانی هارد فورک که برداشت اتریوم‌های استیک شده را به عنوان برداشت‌های زنجیره بیکن ممکن می‌کند (همان پروپوزال EIP 4895)، بخشی از این فورک خواهد بود.

تیم بیکو می‌گوید سرعت بالای اجرای برداشت‌ها (در حالت ایده‌آل در ماه مارس) همچنان مهم‌ترین دغدغه است و این اولویت نشان می‌دهد برداشت‌ها در این فورک نقش اصلی را برعهده دارند.

مشخصات نهایی بروزرسانی هارد فورک در نشست بعدی توسعه‌دهندگان در تاریخ هشتم دسامبر (به عنوان آخرین نشست سال میلادی) بررسی خواهد شد.

تست نت یا شبکه آزمایشی هاردفورک شانگهای با نام Shandong، روز 18 اکتبر راه‌اندازی شد و امکان توسعه امکاناتی نظیر فرمت ماشین مجازی اتریوم (EVM) را برای توسعه‌دهندگان فراهم کرد. آپدیت ادغام (Merge) که شبکه اتریوم را از پروتکل اثبات کار به اثبات سهام منتقل کرد و به‌شدت نیز مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت، در اواسط سپتامبر اجرا شده بود.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم  صرافی ارز دیجیتال همتاپی

منبع: u.today
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. اگر هارد فورک اتریوم انجام بشه تاثیر مثبتی روی اتریوم میزاره ؟ یعنی ارز اتریوم صعودی بشه یا نزولی