هرچیزی که باید درباره هارد فورک شانگهای اتریوم بدانید

هرچیزی که باید درباره هارد فورک شانگهای اتریوم بدانید | همتاپی

یکی از هیجان‌انگیزترین آپدیت‌های شبکه اتریوم، ادغام (Merge) بود که از سپتامبر 2022 روی شبکه این آلت کوین قرار گرفت. هدف اصلی هارد فورک ادغام، افزودن مدل اجماع اثبات سهام (PoS) به اتریوم بود. حالا سرمایه گذاران اتریوم منتظر هارد فورک شانگهای (Shanghai) هستند. در این مطلب مهم‌ترین نکات و جزئیات این هارد فورک را بررسی خواهیم کرد.

 هارد فورک شانگهای چیست؟

 این آپدیت شبکه اتریوم قرار است در سال 2023 اجرا شود و تریدرها انتظارات زیادی از آن دارند. آپدیت شانگهای نقدینگی را به اتریوم بازمی‌گرداند، زیرا واحدهای استیک شده این رمزارز در بلاکچین بیکن (Beacon Chain)، برای انجام معاملات آزاد خواهند شد.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

این آزادسازی از پروپوزال EIP 4895 می‌آید که مقیاس‌پذیری شبکه اتریوم را نیز افزایش خواهد داد.

پروپوزال EIP 4895 هم با تمرکز بر مقیاس‌پذیری اتریوم ارائه شده است. در این مرحله از هارد فورک برای افزایش توان عملیاتی و کاهش نرخ‌های انتقال، یک تقسیم‌بندی (Fragmentation) اجرا خواهد شد.

ماشین مجازی اتریوم (EVM) هم در آپدیت شانگهای جای دارد. پنج پروپوزال یا طرح پیشنهادی در این زمینه ارائه شده و مورد تأیید توسعه‌دهندگان اتریوم قرار گرفته است. این طرح‌ها، اجرای قراردادهای هوشمند را ایمن‌تر خواهند کرد.

در روز هجدهم اکتبر امسال، یک قدم حیاتی به سمت هارد فورک شانگهای برداشته خواهد شد. نسخه شبکه آزمایشی یا تست نت هارد فورک به نام Shandong، در این روز اجرا می‌شود.

واکنش قیمت اتریوم به هارد فورک شانگهای چه خواهد بود؟

فقط زمان می‌تواند پاسخ دقیقی به این پرسش بدهد. اگرچه اکثراً معتقدند آزادسازی توکن‌ها، تریدرها را به فروش اتریوم ترغیب می‌کند اما شاید این پیش بینی محقق نشود.

مقاله پیشنهادی: اتریوم چیست

اولاً با توجه به پاداش‌های جذاب استیکینگ اتریوم (Staking)، شاید تریدرها بخواهند کوین‌هایشان را برای کمک به اعتبارسنجی شبکه قفل نگه دارند و درآمد غیرفعال کسب کنند.

علاوه بر این، اتریوم یک آلت کوین عادی نیست؛ بلکه معتبرترین و ارزشمندترین رمزارز بعد از بیت کوین است.

سرمایه‌گذارانی که اتریوم استیک می‌کنند، همان کسانی هستند که به این ارز دیجیتال اعتماد دارند و قبل از آپدیت ادغام، اقدام به خرید اتریوم (و باز کردن پوزیشن لانگ) کرده بودند. احتمال این که این افراد بخواهند در راستای کاهش قیمت اتریوم قدم بردارند، بسیار بعید است.

در نهایت، آپگریدهای شبکه معمولاً برای آلت کوین‌ها سودمند هستند. انتقال شبکه اتریوم به الگوریتم اثبات سهام، اثباتی بر این مدعاست. اگرچه تأثیر این هارد فورک روی قیمت اتریوم مشاهده شد و رشد قابل توجهی به همراه نداشت، اما نوسانات قبل از ارائه آپدیت ادغام، مثبت بودند.

مطالب مرتبط: شانگهای، ارتقای بزرگ بعدی شبکه اتریوم

برای پاسخ بهتر درباره تأثیر هارد فورک شانگهای روی قیمت اتریوم، باید یک نکته منفی مهم را نیز در نظر داشت. اگرچه پروپوزال‌ها خوب هستند ولی هیچ ضمانتی وجود ندارد که همه آن‌ها در هارد فورک نهایی اجرا شوند.

تأیید توسعه‌دهندگان فقط به این معناست که این پروپوزال‌ها در فاز آزمایشی وجود خواهند داشت. بنابراین اگر موفقیت هارد فورک شانگهای کمتر از انتظارات باشد، شاید شاهد اصلاح در قیمت و ارزش اتریوم باشیم.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتاپی

منبع: u.today
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *