ثبت اولین صندوق ETF اتریوم

ایا باید منتظر ارائه etf اتریوم باشیم؟

براساس آخرین اخبار، شرکت فیدلیتی (fidelity) که به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌ها در حوزه مدیریت دارایی به شمار می‌رود، درخواست خود را برای ثبت صندوق قابل معامله (etf) اتریوم به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (sec) ارائه نموده است.

در این درخواست، صرافی کوین بیس (coinbase) به عنوان پشتوانه و تضمین کننده سرمایه (custodian) معرفی شده است.

هرچند که بازار انتظارات صعودی  از این خبر داشت اما تنها تغییر جزئی قیمت و حجم معاملات اتریوم را در ساعات بعد از این خبر شاهد بودیم؛ بطوری که قیمت eth با تغییری ناگهانی، حدود 0.5 درصد افزایش پیدا کرد.

مقاله پیشنهادی: اتریوم چیست

شرکت‌های بزرگ وال استریت (wall street) یکی پس از دیگری در حال ارسال درخواست تاسیس صندوق etf اتریوم هستند، درحالی که sec هنوز هیچ تصمیمی در مورد etf های بیت کوین اخذ نکرده است.

آخرین اقدام sec، اعلام به تعویق انداختن برسی دو مورد از etf های بیت کوین در روز گذشته بود. این سازمان حتی تصمیم گرفته است بررسی درخواست global x، که مهلت بررسی آن به پایان نرسیده بود را به تعویق بیاندازد.

به عقیده تحلیلگران بلومبرگ، در صورت تایید صندوق‌های etf بیت کوین نوبت به درخواست‌های اتریوم خواهد رسید که احتمال پذیرش آن‌ها نیز بسیار زیاد خواهد بود. در پایان لازم به ذکر است که تاریخ 10 ژانویه 2024 (20 دی) به عنوان مهلت sec برای اعلام نظر نهایی در مورد etf های بیت کوین تعیین شده است.

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، علی رقم این که بازار معمولا به این اخبار واکنش مثبت نشان می‌دهد و تقاضا برای خرید اتریوم بالا می‌رود اما اتریوم تا این لحظه تغییر چشم گیری را ثبت نکرده است و در حال حاضر با قیمت 1952 دلار  با کاهش 2 درصدی نسبت به روز قبل در حال معامله شدن است.

توصیه می‌کنیم اخبار مرتبط به آینده اتریوم را در صفحه پیش بینی قیمت اتریوم دنبال کنید.

خوشحال خواهیم شد که نظرات و تحلیل‌هایتان در مورد خبر etf اتریوم را در زیر همین پست با ما به اشتراک بگذارید.
منبع: bitcoinsistemi
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *