تحلیل قیمت اتریوم: آیا سطح ۱,۷۰۰ دلار قدرت صعود را از اتر گرفته است؟

تحلیل قیمت اتریوم: آیا سطح 1,700 دلار قدرت صعود را از اتریوم گرفته است؟ | همتاپی

تجزیه و تحلیل قیمت اتر نشان می‌دهد که روند حرکت قیمت اتر با حمایت و مقاومت‌های قدرتمندی در هفته قبل تقویت شده است، جفت ارز معاملاتی اتریوم و دلار آمریکا روز دوشنبه با افزایش مناسبی آغاز به کار کرد، با این حال نتوانست روند افزایشی تقاضای خریداران را حفظ کند.

دومین ارز دیجیتال بزرگ از لحاظ ارزش بازار هم راستا با بیت کوین پیش می‌رود. هم اکنون قیمت اتریوم به دلار با کاهش 6.78 درصدی در ۲۴ ساعت گذشته خرید اتریوم در قیمت 1,575 دلار صورت گرفت.

قیمت اتریوم در روز جمعه همزمان با بازگشت خریداران افزایش قابل توجهی داشت، اما در آخر هفته با حرکت به قیمت‌های بالاتر نتوانست سطوح مقاومت را بشکند و در صعود خود ناکام ماند.

قیمت با توجه به الگوی تکنیکال پرچم و قطب (Flag & Pole Pattern) انتظار شکست صعودی را ایجاد می‌کرد، با این حال قیمت نزدیک به بالاترین سطوح در تاریخ ۱۰ ژوئن است؛ بنابراین با سطوح مقاومتی روبرو می‌شود که قبلاً به عنوان سطوح حمایت عمل می‌کرد. به هرحال در شرایط فعلی، حجم معاملات نیز پس از اعلام بازگشت قیمتی از سطوح بالاتر رو به کاهش بوده و نشان دهنده این نکته است که در حال حاضر احساسات صعودی معامله‌گران ممکن است تاثیر خاصی بر روند قیمت اتر نداشته باشد.

مقاله پیشنهادی: اتریوم چیست

اتریوم به دنبال شکست سطوح جدید قیمتی است

نمودار روزانه قیمت اتریوم به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار روزانه قیمت اتریوم به دلار. منبع: تردینگ ویو

بررسی نمودار روزانه اتریوم نشان می‌دهد، که مقاومت قوی نزدیک به سطح ۱,۷۵۰ دلاری هم اکنون به عنوان مانعی بزرگ بر سر راه صعود اتر قرار دارد. نمودار اتر پس از تشکیل الگوی صعودی پرچم و قطب از سطح مقاومت ۱,۶۰۲ دلار  فراتر رفت و پس از رسیدن به سطوح بالاتر قیمتی مجددا در حال تثبیت و تست سطوح شکست پایین‌تر است.

نمودار دو ساعته قیمت اتریوم به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار دو ساعته قیمت اتریوم به دلار. منبع: تردینگ ویو

در بازه زمانی ساعتی نیز قیمت اتریوم در ۲۸ ژوئیه با یک کندل صعودی بزرگ که با حجمهای معاملاتی بالا همراه بود توانست شکست صعودی مناسبی را تجربه کند. با تداوم این روند و پذیرش سطح بالای ۱,۷۰۵ دلار ممکن است اتر به سطوح بالاتری دست یابد و حتی ممکن است سرمایه گذاران شکست مقاومت ۱,۸۰۰ دلاری را به عنوان یک هدف بالقوه و محتمل ببینند.  

از طرفی اگر قیمت به زیر سطح  ۱,۶۳۵ دلار کاهش یابد، احتمالاً در فاز بعدی روند نزولی به ۱,۵۶۵ دلار خواهد رسید.

مطالب مرتبط: اتریوم و بیت کوین به بالاترین سطح طی ۶ هفته گذشته رسیدند

قیمت اتریوم حتی طی یک حرکت چکشی (ضربه‌ای) مثبت، اکنون در بازه‌های زمانی پایین در حال اصلاح است.

سناریوی جایگزین: اگر هم‌زمان با تقویت احساسات نزولی معامله گران، قیمت به سطوح پائین‌تر از ۱,۶۳۵ دلار برسد، روند نزولی غالب شده و فروش تشدید خواهد شد.

برای اطلاع از اخرین اخبار اتریوم، به مقاله تحلیل قیمت اتریوم مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

منبع: coingape.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *