تحلیل قیمت اتریوم: آیا قیمت اتر می‌تواند سطح ۱,۳۰۰ دلار را فتح کند؟

تحلیل قیمت اتریوم: آیا قیمت اتر (ETH) می‌تواند سطح 1,300 دلار را فتح کند؟ | همتاپی

در نمودار هفتگی، یازده شمع قرمز متوالی نشان‌دهنده افزایش فروش اتریوم (ETH) است. همچنین، قیمت اتریو‌م سطحِ حمایت ترکیبی 1,000 دلار و 0.786 فیبوناچی اصلاحی را آزمایش کرد؛ این سطح حمایت با کمک کندل سبز این هفته، خط نزولی را شکست. با این حال، تلاش خریداران برای بازپس گیری مقاومت نزدیک به 1,300 دلار نشان می‌دهد که فروشندگان هم‌چنان قدرتمند هستند.

با ادامه کاهش قیمت‌ها و روند نزولی در هفته دوم و سوم ژوئن، قیمت اتریو‌م به 896.11 دلار رسید. با این حال، قیمت اتریو‌م در کندل هفتگی بالای مرز 1,000 دلار بسته شد که نشان می‌دهد خریداران از این سطح روانی دفاع می‌کنند.

نمودار روزانه قیمت اتریوم به تتر | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار روزانه قیمت اتریوم به تتر. منبع: تریدینگ ویو

همچنین، با وجود یک هفته‌ی پرنوسان، قیمت اتریو‌م به مقاومت 1,250 دلار رسید. با این حال، قیمت این آلتکوین امروز 1 درصد کاهش یافت که نشان می‌دهد این سطح مقاومت جدی است.

مقاله پیشنهادی: اتریوم چیست

این وضعیت، بیانگر ناتوانی خریداران برای افزایش قیمت جفت ارز اتریوم به تتر (ETH/USDT) است. فشار پایدارِ فروش می‌تواند قیمت اتریو‌م را تا 15 درصد کاهش دهد و سطح 1,000 دلار را دوباره آزمایش کند.

اگر این نظریه درست باشد، پس هنوز زود است که بگوییم سطحِ 1,000 دلار، کف قیمت اتریو‌م است، زیرا احتمال سقوط قیمت هنوز وجود دارد. بنابراین، برای تأیید پایداری اتریوم در بالای این سطحِ حمایت، به داده‌های بیشتری نیاز است.

برعکس، عبور از سطح 1,300 دلار می‌تواند قیمت را تا 1,571 دلار افزایش دهد.

تحلیل قیمت اتریوم با استفاده از شاخص‌های تحلیل تکنیکال

خط وسط اندیکاتور باند بولینگر (Bollinger Band) که با 1,300 دلار هم تراز شده است، احتمال حرکت معکوس را افزایش می‌دهد. خرید و فروش اتریوم (ETH) در زیر این خطِ خنثی نشان می‌دهد که فروشندگان کنترل اوضاع را در دست دارند.

با این حال، خطوط VI+ و VI- اندیکاتور وورتکس (Vortex) که به یکدیگر نزدیک هستند، نشان‌دهنده ضعف حرکت نزولی است و این که خریداران می‌توانند از سطح حمایت 1,000 دلار دفاع کنند.

مطالب مرتبط: تحلیل قیمت اتریوم: آیا روند صعودی قیمت اتر از سر گرفته شده است؟

در لحظه انتشار این خبر قیمت اتریوم به دلار در حوالی 1,225 در نوسان است.

برای اطلاع از اخرین اخبار اتریوم، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت اتریوم مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *