اتریوم و بیت کوین به بالاترین سطح طی ۶ هفته گذشته رسیدند

اتریوم و بیت کوین به بالاترین سطح طی 6 هفته گذشته رسیدند | همتاپی

تصمیم جو بایدن، بر امتناع از اعتراف رسمی به رکود اقتصادی، مجدداً باعث رشد بازار ارزهای دیجیتال شد و در پی این افزایش قیمت، بیتکوین و اتریوم و بسیاری از آلتکوین‌های دیگر به بالاترین سطح خود طی چند هفته گذشته رسیدند. با رسیدن قیمت اتریوم  و بیت کوین به اوج قیمت هفتگی، ارزش بازار رمزارزها به 1.1 تریلیون دلار رسید.

رسیدن قیمت بیتکوین به 24,500 دلار

بیت کوین طی هفته گذشته ثابت کرد که نوسانات در بازار ارزهای دیجیتال امری عادی است. 20امین روز از ماه ژوئیه، قیمت بیتکوین بالاتر از 24,000 دلار و اوج قیمت هفتگی رسید بود، اما در تاریخ 26 ژوئیه تقریباً 4,000 دلار کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح هفتگی یعنی قیمت 20,700 دلار رسید.

با اعلام آخرین نرخ افزایش بهره توسط فدرال رزرو آمریکا، جامعه ارزهای دیجیتال انتظار نوسانات قیمتی بیشتری در بازار را داشت. در واقع نوسانات اتفاق افتاد، اما برخلاف دفعات قبل، این بار قیمت بیتکوین افزایش یافت.

قیمت بیتکوین تنها در عرض چند ساعت به بالای 22,000 دلار و حتی به 23,000 دلار هم رسید. و با اعلام جو بایدن مبنی بر اینکه شاخص منفی تولید ناخالص داخلی، لزوماً به معنای رکود نیست؛ قیمت رمزارزها بالاتر هم رفت.

بیتکوین با افزایش ناگهانی قیمت به 24,500 دلار به این جریان واکنش نشان داد. این قیمت بالاترین سطح قیمتی جدید از تاریخ 13 ژوئن به این طرف می‌باشد. البته از آن زمان تاکنون قیمت کمی کاهش یافته، اما مارکت کپ آن هنوز بالاتر از 450 میلیارد دلار است.

نمودار قیمت بیتکوین به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار قیمت بیتکوین به دلار. منبع: تریدینگ ویو

قیمت اتریوم نیز به اوج هفتگی خود رسید

رنگ آلتکوین‌ها نیز سبز شد و اتریوم با 6 درصد افزایش و رسیدن به قیمت بیش از 1,700 دلار در این زمینه پیشتاز بود. چند ساعت پیش، قیمت اتریوم حتی نزدیک به 1,800 دلار نیز رسید که بالاترین میزان قیمت آن طی چند هفته اخیر بود.

ارزهای کاردانو، ریپل، بایننس کوین، شیبااینو، دوج کوین (DogeCoin) و پولکادات هم افزایش قیمت مشابهی را تجربه کردند. سولانا و پولیگان نیز با افزایش 8 درصدی به ترتیب به قیمت‌های 43 و 0.95 دلار رسیدند.

اتریوم کلاسیک نیز بیشترین رشد را در بین آلتکوین‌هایی با مارکت کپ بالا داشت و با 27 درصد افزایش، روی قیمت 27 دلار خرید و فروش شد.

با اضافه شدن حدود 50 میلیارد دلار به ارزش بازار رمزارزها، در حال حاضر ارزش این بازار به بالاترین میزان هفتگی خود یعنی 1.1 تریلیون دلار رسید.

نمایی کلی از بازار رمزارزها | صرافی ارزهای دیجیتال همتاپی

نمایی کلی از بازار رمزارزها. منبع: سایت Quantify Crypto

در لحظه انتشار این خبر، قیمت اتریوم به دلار در حوالی 1,695 در نوسان است، این ارز دیجیتال هفت روز گذشته خود را با 1.37 درصد کاهش قیمت را پشت سر گذاشته است.

برای اطلاع از اخرین اخبار اتریوم، به مقاله تحلیل قیمت اتریوم مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

منبع: cryptopotato.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *