کاردانو رکورد زد؛ عملکرد خیره‌کننده پروژه در سه‌ماهه دوم

گزارش سه ماهه کاردانو | همتاپی

میانگین تراکنش‌های روزانه برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp) روی شبکه کاردانو ۴۹ درصد افزایش یافت. پلتفرم تحلیل آنچین مساری (Messari) از عملکرد خوب شبکه کاردانو در گزارش سه‌ماهه دوم ۲۰۲۳ این پروژه پرده برداشت. اکنون قیمت کاردانو نیز در حوالی 0،2928 دلار در حال نوسان است.

طبق این گزارش میانگین تراکنش روزانه برنامه‌های غیرمتمرکز روی شبکه کاردانو برای سومین بار متوالی در سه‌ماهه دوم با افزایش قابل توجهی همراه بود.

فعالیت برنامه‌های غیرمتمرکز در سه‌ماهه دوم امسال به میانگین ۵۷،۹۰۰ تراکنش روزانه رسید که نشان‌دهنده افزایش ۴۹ درصدی است. صرافی مین سواپ (MinSwap) و چند برنامه غیرمتمرکز جدید در این افزایش نقش کلیدی داشتند.

صرافی مین‌سواپ که یک بازارساز خودکار (AMM) در کاردانو محسوب می‌شود، با پردازش یک میلیون تراکنش ماهانه در ماه‌های می و ژوئن (اردیبهشت و خرداد) لقب محبوب‌ترین برنامه غیرمتمرکز را از نظر تعداد تراکنش به خود اختصاص داد. تعداد تراکنش‌های این صرافی نسبت به سه‌ماهه قبل با رشد ۱۶۷.۵ درصدی همراه بود.

میزان سرمایه قفل‌شده (TVL) کاردانو نسبت به سه‌ماهه قبل ۹.۷ درصد افزایش یافت که رشد ۱۹۸.۶ درصدی را از ابتدای سال جاری نشان می‌دهد. علاوه بر این در سال جاری، رتبه کاردانو از نظر میزان سرمایه قفل‌شده در میان تمام بلاکچین‌ها از ۳۴ به ۲۱ ارتقا یافت.

مقاله پیشنهادی: کاردانو چیست

تعداد تراکنش‌های شبکه کاردانو در سه‌ماهه دوم نیز با افزایش همراه بود؛ به‌طوری‌که میانگین تراکنش‌های روزانه این شبکه از ۶۷،۵۰۰ تراکنش در سه‌ماهه اول به ۶۸،۸۰۰ تراکنش در سه‌ماهه دوم رسید و رشد ۱.۹ درصدی را به ثبت رساند.

بار میانگین بلاکچین کاردانو در سه‌ماهه اول سال، کمی کمتر از ۴۰ درصد بود که در سه‌ماهه دوم به بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت. در ماه می (اردیبهشت)‌، میانگین اوج بار روزانه به ۸۱.۲ درصد هم رسید که از ابتدای سال ۲۰۲۲ بی‌سابقه بود.

بار ۱۰۰ درصد به این معناست که تمام بلاک‌ها پر شده‌اند (در حال حاضر ۹۰ کیلوبایت در هر بلاک)، در حالی‌که بار صفر درصد نشان‌دهنده خالی بودن تمام بلاک‌هاست.

مطالب مرتبط: رشد قابل‌توجه TVL کادرانو در شرایطی که قیمت کاردانو در خطر است

مروری بر روند قیمت ارز دیجیتال آدا و موجودی خزانه کاردانو

قیمت و مارکت‌کپ ارز دیجیتال آدا (ADA) پس از افزایش ۵۳.۵ درصدی در سه‌ماهه اول سال، با کاهش در سه‌ماهه دوم مواجه شد. اگرچه قیمت این ارز دیجیتال نسبت به سه‌ماهه قبل با ۲۶.۹ درصد کاهش همراه بود اما از ابتدای سال تاکنون موفق شد ۱۲ درصد رشد کند.

تعداد آدرس‌های فعال روزانه بار دیگر کمتر شد و با کاهش ۴ درصدی، از ۶۰،۲۰۰ آدرس در سه‌ماهه اول به ۵۷،۸۰۰ آدرس در سه‌ماهه دوم رسید. در پنج دوره سه‌ماهه اخیر کاردانو،‌ این چهارمین بار است که شاهد کاهش فعالیت آدرس‌های شبکه هستیم.

با این حال در طول سه‌ماهه دوم، موجودی خزانه کاردانو با افزایش ۸.۵ درصدی به ۱.۳ میلیارد ارز دیجیتال ADA رسید. به گزارش پلتفرم مساری، تعداد ارزهای دیجیتال خزانه این پروژه نسبت به سه‌ماهه قبل ۱۰۰ میلیون عدد افزایش یافت.

در ماه ژوئن (خرداد) کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) مدعی شد که اکثریت ارزهای دیجیتال از جمله آدا در دسته اوراق بهادار قرار می‌گیرند و در پی آن، صرافی‌های بایننس در ایالات متحده و کوین بیس را متهم کرد.

پس از این‌که در تاریخ ۱۳ جولای (۲۲ تیر) مشخص شد که ارز دیجیتال ریپل (XRP) در دسته اوراق بهادار قرار نمی‌گیرد، قیمت کاردانو با رشد خوبی همراه شد.

شبکه کاردانو از نظر توسعه نیز عملکرد خوبی را از خود به جا گذاشت. تیم‌های ساید چین میلکومدا سی وان (Milkomeda C1)، میدنایت (Midnight)، وانچین (Wanchain) و آی‌اوجی (IOG) در حال اضافه کردن کاربردهای جدید به شبکه و بهبود قابلیت همکاری آن هستند. همچنین در سه‌ماهه قبل شاهد راه‌اندازی گره v.1.35.6 و پیاده‌سازی شبکه‌سازی همتا به همتای پویا بودیم.

نظر شما در مورد آخرین گزارش کاردانو چیست؟ آینده کاردانو رو چطور تصور می‌کنید؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.
منبع: u.today
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *