درآمد ترون در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ از عدد ۹۰ میلیون دلار گذشت

افزایش درآمد ترون در 3 ماهه اول 2023 | همتاپی

درآمد ترون در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ به‌شدت رشد کرده و سهم آن از بخش دیفای و استیبل کوین‌ها هم بیشتر شده است. بر اساس گزارش جدید وب‌سایت (Messari)، کاربرد بلاک چین ترون در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته و ارزش بازار توکن اصلی آن، در مقایسه با سه‌ماهه قبل تقریباً ۲۰ درصد رشد داشته است.

علی‌رغم اینکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) چندین بار از توکن‌های اکوسیستم ترون شکایت کرده، اما به نظر می‌رسد که فعالیت این شبکه با مشکل خاصی مواجه نشده است. از طرفی، مجموع درآمد سه‌ماهه ترو‌ن در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ به ۹۰.۰۴ میلیون دلار رسیده و در مقایسه با درآمد ۴۷.۹۶ میلیون دلاری آن در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ حدود ۸۸ درصد رشد کرده است.

برای خرید و فروش ترون در خواست خود را ثبت کنید.

می خواهم ترون بخرم

وضعیت ترو‌ن در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳

میانگین تراکنش‌های روزانه ترون در سه‌ماه اول سال ۲۰۲۳ با رشدی ۷.۷ درصدی به ۷ میلیون رسیده است. وب‌سایت مساری تاکید کرده که این رشد تا حد زیادی به‌خاطر فعالیت‌های استیکینگ این شبکه رخ داده است. هرچند که تراکنش‌های مربوط به این بخش تنها ۳ درصد از کل معاملات شبکه ترون را تشکیل می‌دهد، اما نسبت به‌ سه‌ماهه قبل‌تر ۱۹۷ درصد رشد کرده است.

مقاله پیشنهادی: ترون چیست

گزارش‌های موجود نشان می‌دهد که ۸۸ درصد از تراکنش‌های شبکه ترو‌ن تحت‌سلطه قراردادهای هوشمند و نقل‌وانتقلات مربوط به توکن ترو‌ن بوده است. گفتنی است که فعالیت‌های مربوط به هر دوی این تراکنش‌ها در سه‌ماهه اول نسبتاً ثابت بوده و قرارداد هوشمندِ تتر همچنان کاتالیزور اصلی اجرای قرارداد در شبکه ترون است.

همچنین کارمزد معاملات شبکه ترون هم در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ رشد کرده است. به‌عبارت دقیق‌تر، میانگین کارمزد تراکنش‌های آن به ترو‌ن و دلار به‌ترتیب ۵۹.۲ درصد و ۸۰.۲ درصد افزایش یافته است.

طرح شماره ۷۹ ترون که در سه‌ماهه آخر سال ۲۰۲۲ تصویب شده بود، به‌شدت در افزایش کارمزد معاملات این شبکه تأثیر داشته است. این طرح پارامترهای شبکه ترون را تغییر داده و میزان انرژی مورد نیاز برای اجرای قراردادهای هوشمند را بالا برده است.

علاوه بر این، مدل انرژی پویا در اوایل سال جاری به‌عنوان بخشی از طرح «TIP-474» اجرا شده است. در این مدل، به افزایش هزینه تراکنش‌ها و بی‌انگیزه کردن تراکنش‌های قرارداد هوشمندِ کم‌ارزش پرداخته شده است. البته این اتفاق تاثیر خاصی بر سایر برنامه‌ها ندارد.

مدل انرژی پویا و افزایش انرژی مورد نیاز برای اجرای قراردادهای هوشمند، باعث شده است که درآمد ترون از محل کارمزدهای پرداخت‌شده، در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ نسبت به سه‌ماه قبل ۶۵.۵ درصد افزایش یابد (۸۷.۷ درصد رشد به دلار آمریکا). علاوه بر این، ارزش بازار در گردش ترون هم در این مدت با رشدی ۱۸.۱ درصدی مواجه شده است. 

ترون در صنعت دیفای

ارزش کل سرمایه قفل‌شده (TVL) ترون در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ با رشدی ۱۸.۸ درصدی مواجه شده؛ اما نسبت به سه‌ماهه قبل‌تر ۰.۵ درصد کاهش یافته است. چنین روندی نشان می‌دهد که «به‌جای ورود سرمایه جدید، افزایش قیمت دارایی‌ها به دلار آمریکا روی TVL تأثیر می‌گذارد.»

در این مدت، برترین پروتکل‌های ترو‌ن از نظر ارزش کل سرمایه قفل‌شده، «JustLend» و «JustStables» بوده‌اند که به‌ترتیب ۲۶ و ۲۱ درصد رشد کرده‌اند. 

ترون در صنعت استیبل کوین‌ها همچنان نقش مهمی دارد. چرا که که بعد از شبکه اتریوم در رتبه دوم قرار گرفته است. این شبکه تحت رهبری جاستین سان (Justin Sun) بخش زیادی از ارزش بازاری استیبل کوین‌ها را از آن خود کرده است.

در پایان سه‌ماهه اول ۲۰۲۳، بیشتر از ۴۳ میلیارد دلار از این بخش در اختیار بلاک‌چین ترون بوده که نسبت به ارزش ۳۳ میلیارد دلاری آن در سه‌ماهه قبل افزایش یافته است. علاوه بر این، ارزش بازار تتر در ترو‌ن با رشدی ۳۰ درصدی نسبت به سه‌ماهه آخر سال ۲۰۲۲ به ۱۰ میلیارد دلار رسیده است. شایان ذکر است که مبادلات ۴۰۰ میلیون دلاری تتر از «ERC-20» به ترون، در رشد شاخص مذکور تأثیرگذار بوده است.

منبع: cryptopotato
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *