دوباره ایلان ماسک، دوباره دوج کوین

دوج کوین و داستان اسپیس ایکس

اسپیس‌ایکس(شرکت ایلان ماسک) پرداخت تنظیم زمان‌بندی مجدد برای ماموریت «DOGE-1» با دوج کوین را قبول کرد. 

می‌توان از این خبر چنین برداشت کرد که با پذیرش دوج‌کوین به عنوان یکی از راه‌های پرداخت برای زمان‌بندی مجدد ماموریت DOGE-1 به ماه، یک سیگنال مثبت برای طرفداران دوج کوین صادر کرده است.

مدیرعامل شرکت انرژی هندسی (GEC)، ساموئل رید (Samuel Reid)، این معامله را اعلام کرد و گفت که GEC با پرداخت دوج‌کوین، ماموریت DOGE-1 را پس از تاخیر در برنامه اصلی خود، دوباره رزرو کرده است.

پشت دست بیت کوین بازی کردن

چالش‌های فنی و برنامه‌های آینده

این ماموریت که ابتدا قرار بود در سال 2022 با راکت فالکون 9 اسپیس‌ایکس (SpaceX Falcon 9 rocket) به عنوان بار مفید پرتاب شود، به دلیل آماده نبودن به موقع ماهواره برای پرتاب ماشین‌های IM-1 تاخیر خورد.

ساموئل رید توضیح داده که قرارداد جدید شامل هزینه رزرو مجدد پرداخت شده با دوج‌کوین است و ماهواره DOGE-1 را بر اساس مانیفست باز برای ماموریتی احتمالا پس از IM-1 قرار می‌دهد، بسته به زمانی که ماهواره از Exobotics UK به ماوریک اسپیس در ایالات متحده حمل شود.

تجارت بین‌سیاره‌ای؟

اسپیس‌ایکس ابتدا اولین برنامه‌های خود برای پرتاب «ماموریت DOGE-1 به ماه» در سال 2021 اعلام کرده و دوج‌کوین را به عنوان پرداخت کامل برای این ماموریت پذیرفته بود. این اقدام یک گام مهم و انقلابی در نشان دادن کاربردهای مختلف ارز دیجیتال است که آسمان آن حتی فراتر از مدار زمین است و هدف آن بنیان‌گذاری تجارت بین‌سیاره‌ای است.

منبع: u.today
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *