چارلز هاسکینسون پاسخ گزارش‌های تقلب آدا را داد!

چکیده مطلب:

چندی پیش شرکت K33 Research گزارشی ارائه داد که در آن کاردانو رو متهم می‌کرد با چند تا کیف پول در حال ایجاد حجم معاملات فیک و غیر واقعی است، حال هاسکینسون در تازه‌ترین اظهار نظر خود در مورد این گزارش گفته است: این شرکت را نمی‌شناسم و تابحال اسم آن‌ها را نشنیده‌ام!
این بی محلی هاسکینسون می‌تواند برای بسیاری سیگنال هشدار در مورد این پروژه باشد.

پاسخ هاسکینسون به مخالفین

چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson) به گزارشی که اخیراً در فضای مجازی منتشر شده و سعی در مخدوش کردن وجهه بلاکچین کاردانو داشته است، واکنش نشان داد. بر اساس این گزارش، کاردانو بر خلاف ارز هایی مانند اتریوم و بیت کوین، هیچ سود و کاربردی در دنیای واقعی ندارد. در این گزارش همچنین آمده است که علی رغم بالا بودن تعداد تراکنش‌های روزانه کاردانو، توکن بومی این شبکه یعنی ADA از ارزش و اعتبار خاصی برخوردار نیست.

 توصیه می‌کنیم برای مطالعه بیشتر در مورد کاردانو سری به مقاله کاردانو چیست بزنید.

پاسخ تند هاسکینسون به گزارش مخرب

از نظر میزان ارزش بازار، کاردانو تبدیل به یکی از بزرگترین ارز های دیجیتال شده است. با این حال K33 Research در یک بررسی موشکافانه به این نکته اشاره می‌کند که آمار مربوط به فعالیت‌های این شبکه غیر واقعی است. این گزارش که با عنوان «چرا باید تمام ADA (کاردانو) خود را بفروشید» منتشر شده است، به مقایسه فعالیت شبکه کاردانو با سایر آلتکوین ها مانند اتریوم، سولانا و اولانچ می‌پردازد.

بنابر استدلال این گزارش، علی رغم اینکه بطور میانگین روزانه شاهد پردازش 90,000 تراکنش کاردانو هستیم، اما بخش بسیاری از این تراکنش‌ها توسط چند کیف پول مشخص صورت می‌گیرد و این شبکه فارغ از داده‌های بلاکچین و ترید داخل صرافی‌ها، هیچ فعالیت خارجی دیگری ندارد.

یکی از اصلی‌ترین انتقادات این گزارش نسبت به کاردانو، عدم حضور استیبل کوین ها در کاردانو است. بنابر ادعای این گزارش، عدم وجود استیبل کوین های USDT و USDC در بلاکچین کاردانو نشان می‌دهد که توسعه‌دهندگان این استیبل کوین ها یعنی شرکت‌های Tether و Circle از فقدان فعالیت واقعی در این شبکه آگاه هستند.

به نظر می‌رسد که این گزارش نظر بسیاری از سرمایه گذاران ADA را به خود جلب کرده است. البته بسیاری از این افراد نسبت به موثق بودن اطلاعات این گزارش تردید دارند. به طور خاص می‌توان به اظهار نظر چارلز هاسکینسون نسبت به این گزارش اشاره کرد.

او در پاسخ به یک سوال در رسانه‌های اجتماعی که خواستار نظر او در مورد گزارش فوق شده بود گفت:

این شرکت را نمی‌شناسم و تابحال اسم آن‌ها را نشنیده‌ام.

اظهارنظری که بی‌توجهی او نسبت به این موضوع و بی‌اهمیت بودن این گزارش از دیدگاه وی را نشان می‌دهد.

گزارش حجم بازار آدا

در حال حاضر ارزش بازار ADA برابر با 18.3 میلیارد دلار است منبع: TradingView

یکی از طرفداران محبوب کاردانو که در رسانه‌های اجتماعی با نام ADA Whale شناخته می‌شود نیز ضمن رد این گزارش، اظهار کرد که اطلاعات تهیه کنندگان این گزارش نسبت به شبکه بلاکچین کاردانو کافی نیست.

آینده کاردانو

این نخستین بار نیست که کاردانو با چنین ادعایی مواجه می‌شود و البته تکذیب‌های فوری گزارش‌هایی از این دست، تاحدودی باعث نگرانی برخی کاربران در مورد ناتوانی این شبکه در رسیدگی به مشکلات مطرح شده در این گزارش‌ها می‌شود. با این حال، طبق گزارش‌های هفتگی مربوط به توسعه کاردانو، فعالیت توسعه این شبکه به طور مداوم در حال افزایش بوده است. در زمان نگارش این مقاله، 157 پروژه در این زنجیره راه اندازی شده و 1,319 پروژه نیز در دست توسعه است.

اما در مورد قیمت ADA، این توکن هم از تاریخ 11 ژانویه و همزمان با سایر آلتکوین ها در یک روند نزولی قرار گرفته است. در زمان نگارش این مطلب، قیمت کاردانو پس از کاهش 5.7 درصدی نسبت به هفته گذشته در محدوده 0.497 دلار قرار گرفته است.

نگذار دارایی هات از دست بره

برخی از تحلیگران معتقدند که در صورت تکرار تاریخ، ممکن است شاهد انفجار قیمت کاردانو و صعود 1,300 درصدی قیمت ADA باشیم. علی مارتینز (Ali Martinez یکی از تحلیلگران ارز های دیجیتال اعتقاد دارد که تثبیت و انباشت فعلی کاردانو، مشابه رفتار این ارز در اواخر سال 2020 است که افزایش 2,980 درصدی قیمت کاردانو در ماه‌های پس از آن را به دنبال داشت. در صورت تکرار این اتفاق، مکن است اواسط فروردین شاهد شروع روند صعودی این ارز و حرکت آن به سمت هدف 7 دلار باشیم.

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *