سقف جدید قیمت بیت کوین پس از ۱۸ ماه

افزایش قیمت بیت کوین

در پی افزایش گمانه‌زنی‌ها در مورد تایید صندوق‌های قابل معامله (ETF) بیت کوین، خریداران بیشتری دچار fomo یا ترس از دست دادن روند صعودی بازار شده و به سرعت به خرید بیت کوین روی آورده‌اند. این اتفاق باعث عبور قیمت بیت کوین از 40 هزار دلار شد و به نظر می‌رسد که اصلاح گسترده‌ای پیش روی قیمت این ارز دیجیتال نیست.

پشت دست بیت کوین بازی کردن

افزای حجم مارکت بیت کوین

جامعه ارز‌های دیجیتال، شروع هفته غافلگیرکننده‌ای داشته است، بطوری که قیمت بیت کوین با برخورداری از حجم معاملات قوی، بالاخره از مقاومت و نقطه عطف مهم 40 هزار دلار عبور کرد. در زمان نگارش این مطلب، قیمت بیت کوین با 5 درصد افزایش، در محدوده 41,500 دلار قرار دارد. در حال حاضر حجم معاملات بیت کوین به 22 میلیارد دلار و ارزش بازار آن به 806 میلیارد دلار رسیده است.

طی 18 ماه گذشته، یعنی پس از اردیبهشت 1401 (ماه مه 2022)، این اولین باری است که قیمت بیت کوین از محدوده 40 هزار دلار عبور کرده است. در حال حاضر کاربران بازار ارز های دیجیتال از یک سو با هیجان خرید و fomo و از سوی دیگر با ترس و عدم اطمینان ناشی از اعلام نظر نهایی کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در مورد ETF‌های بیت کوین مواجه هستند. کارشناسان اعتقاد دارند که تایید ETF‌ها می‌تواند باعث هموار شدن مسیر بیت کوین و جهش آن به سمت 50 هزار دلار شود.

با بهبود روند تورم، سرمایه گذاران به این نتیجه رسیده‌اند که روند افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو نیز پایان یافته باشد. با توجه به این موضوع، گمانه‌زنی‌ها مبنی بر احتمال کاهش نرخ بهره در آغاز سال آینده میلادی و فراهم شدن شرایط برای بهبود و رشد بازار‌های جهانی است.

علاوه بر این، بازار ارز های دیجیتال بی‌صبرانه منتظر مشخص شدن نتیجه درخواست‌های ارائه شده برای ثبت اولین صندوق قابل معامله بیت کوین (ETF) توسط بازیگران مهمی همچون Black Rock است. بنابر پیش بینی Bloomberg Intelligence، احتمالاً تعدادی از این صندوق‌ها تا ماه ژانویه تاییدیه مورد نظر را از کمیسیون بورس و اوراق بهادار دریافت خواهند کرد. اعلام نتیجه این درخواست‌ها تاثیر قابل توجهی بر روی بازار ارز های دیجیتال خواهد داشت.

تونی سیکامور (Tony Sycamore)، یکی از تحلیلگران شاغل در IG Australia Pty، طی یادداشتی عنوان کرد:

به لطف خوشبینی و حواشی مثبت پیرامون تایید ETF ها توسط SEC و همچنین کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، قیمت بیت کوین در سال 2024 به رشد خود ادامه خواهد داد.

هدف بعدی قیمت بیت کوین

بررسی نمودار تکنیکال بیت کوین نشان می‌دهد که مقاومت بعدی پیش روی بیت کوین، قیمت 42,330 دلار خواهد بود. جدیدترین تحلیل منشر شده توسط CrediBULL Crypto نشان می‌دهد که علی‌رغم تحرکات صعودی قیمت بیت کوین، نرخ سود باز یا OI (Open Interest) همچنان پایین است. در این تحلیل همچنین به بررسی تاریخی کاهش OI اشاره شده است که نشان می‌دهد معمولاً در صورت کاهش نرخ OI پیش از رسیدن آن به یک سطح پایه، شاهد افت حداکثر 2 هزار دلاری قیمت بیت کوین بوده‌ایم که نشاگر کف قیمت در آن روند بوده‌است.

با توجه به اینکه قیمت بیت کوین در زمان انتشار این پست، در محدوده 40,500 دلار بوده است، ممکن است این اصلاح تا 39,500 دلار ادامه داشته باشد. علی رغم پیش بینی برخی کاربران در مورد اصلاح قیمت بیت کوین تا 30 هزار دلار، این تحلیلگر هرگونه افت قیمت تا 35 هزار دلار و پایین‌تر از آن را بعید می‌داند.

پیش از این، CrediBULL Crypto در اظهار نظر دیگری گفته بود که پس از شکست مقاومت 40 هزار دلار، هیچ اصلاح و بازگشت عمده ای وجود نخواهد داشت و او به این سطح اطمینان کامل دارد. از سوی دیگر برخی از تحلیلگران بازار انتظار دارند که قیمت بیت کوین تا پیش از هاوینگ بعدی در آوریل 2024 (فروردین 1403) به 60 هزار دلار برسد. (به روز شمار هاوینگ 2024 مراجعه کنید)

ترجمه توییت و عکس آن در زیر همین خط:

تحلیل چارت بیت کوین توسط توییت زیر

  • علی‌رغم تداوم افزایش قیمت، نرخ OI نسبتاً پایین مانده است. حتی در زمانی که شاهد افت شدید نرخ OI نسبت به سطوح فعلی و رسیدن آن به سطوح پایین بودیم، حداکثر ریزش قیمت بیت کوین 2 هزار دلار بود. این اتفاق معمولا ً با تشکیل کف قیمت برای بیت کوین همراه بوده است. در حال حاضر قیمت 40,500 دلار است.

چنانچه به آینده بیت کوین و اخبار مرتبط با پیش بینی آن علاقه مندید، سری به صفحه پیش بینی آینده بیت کوین بزنید؛ همچنین ما در همتاپی به صورت روزانه تحلیل بیت کوین را ارائه می‌دهیم که در این وانفسا و اخبار و ضد و نقیض بیت کوین می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

 

منبع: coingape
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *