هش ریت لایت کوین رکورد شکست؛ سقف تاریخی جدید LTC

سقف جدید هش ریت لایت کوین | همتاپی

هش ریت (Hash Rate) یا نرخ هش شبکه لایت کوین، طی یک سال گذشته همواره در حال افزایش بوده است. علت اصلی این موضوع مربوط به پیش‌بینی‌های انجام شده در مورد هاوینگ (Halving) لایت کوین در ماه آگوست بوده است.

به هر ترتیب رویداد هاوینگ لایت کوین از راه رسیده و اجرا شد، و در پی آن میزان هش ریت لایت کوین سقف تاریخی جدیدی را به ثبت رساند؛ با این حال سوالی که برای کاربران پیش آمده این است که آیا لایت کوین هم روند مشابهی را دنبال خواهد کرد؟

سقف جدید هش ریت لایت کوین: 1.03 PH/s (پتا هش بر ثانیه)

تداوم افزایش هش ریت لایت کوین گواهی است بر افزایش روزافزون علاقه کاربران به لایت کوین و پذیرش هرچه بیشتر این شبکه.

هش ریت معیاری است برای سنجش تعداد ماینرهایی که برای پیدا کردن و حدس پاسخ صحیح مربوط به هر بلاک تلاش می‌کنند و افزایش هش ریت به معنی افزایش ماینرها و نیاز به تلاش بیشتر است. اتفاقی که در نهایت امنیت و ایمنی بیشتری را برای کل شبکه به ارمغان می‌آورد.

مقاله پیشنهادی: لایت کوین چیست

نکته جالب توجه در مورد لایت کوین این است که میزان هش ریت این شبکه نه تنها یک سقف و رکورد جدید به شمار می‌رود، بلکه نقطه عطف جدیدی را به همراه داشته است. براساس داده‌های CoinWarz هش ریت لایت کوین در تاریخ 4 آگوست (13 مرداد) به 1.03 پتاهش بر ثانیه (1.03 PH/s) رسید.

این بدان معناست که هش ریت لایت کوین برای اولین بار از 1000 تراهش (TH/s) فراتر رفته و وارد کانال و قلمرو پتاهش شده است. گرچه این عدد هنوز هم فاصله بسیار زیادی تا هش ریت بیت کوین در محدوده اگزاهش (EH/s) دارد، اما نشان دهنده میزان رشد شبکه لایت کوین است.

با این حال هش ریت لایت کوین پس از به ثبت رساندن رکورد جدید، اندکی کاهش یافت و بار دیگر به محدوده تراهش بازگشت. در تاریخ 16 مرداد میزان هش ریت شبکه لایت کوین به 739.88 تراهش کاهش یافت. نگاهی به تغییرات هش ریت لایت کوین در سال گذشته، حاکی از آن است که میزان فعلی هم برای هش ریت این بلاکچین عدد بسیار بالایی به شمار می‌رود.

نمودار تغییرات هش ریت لایت کوین | همتاپی

نمودار تغییرات هش ریت لایت کوین، منبع: کوین وارز

50000 شیبا
جایزه بگیرید!
همین حالا ثبت نام کن

آیا بزودی شاهد رشد قیمت لایت کوین خواهیم بود؟

از زمانی که رکورد جدید هش ریت لایت کوین به ثبت رسید، شاهد افزایش غیر معمول نوسانات قیمت لایت کوین بوده‌ایم. البته این موضوع خیلی هم عجیب و غریب نیست، چرا که بطور کلی آلت‌کوین‌ها از جمله لایت کوین، پیرو روند کلی بازار بوده و همان مسیر را دنبال می‌کنند.

در عین حال، تاکنون شاهد تلاشی از سوی لایت کوین برای جدا شدن از روند کلی بازار نبوده ایم و نوسانات LTC، از جمله ریزش قیمت تا 80.65 دلار در تاریخ 13 مرداد بیشتر نزولی بوده‌اند تا صعودی. این افت قیمت نشان می‌دهد که افزایش بی‌سابقه هش ریت بیت کوین، با جذب سرمایه گذار و خرید لایت کوین بیشتر همراه نبوده است.

مطالب مرتبط: چرا قیمت لایت کوین بعد از هاوینگ تغییری نکرده است؟

با توجه به شرایط فعلی، یکی از عواملی که می‌تواند باعث افزایش قیمت لایت کوین شود، شروع یک رالی صعودی توسط بیت کوین و مثبت شدن جو و احساسات کلی بازار ارزهای دیجیتال است. در غیر اینصورت احتمالاً در این هفته در بهترین حالت شاهد قرار گرفتن قیمت لایت کوین روی عدد 82 دلار خواهیم بود.

در زمان نگارش این مطلب، قیمت لایت کوین در محدوده 82.8 دلار قرار دارد که 0.47 درصد افت نسبت به روز قبل و 11.67 درصد کاهش طی 7 روز گذشته را نشان می‌دهد.

نمودار قیمت لایت کوین | همتاپی

 نمودار قیمت لایت کوین، منبع: تریدینگ ویو

آینده لایت کوین بعد از هاوینگ را چطور تصور می‌کنید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌‌ها به اشتراک بگذارید.
منبع: newsbtc
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *