خروج ۱.۶ میلیارد دلار بیت کوین از صرافی‌ها

چکیده مطلب:

اخیرا صرافی‌ها شاهد خروج 1.6 میلیارد دلار بیت کوین بودند که این یعنی اعتقاد سرمایه‌گذاران به هولد بلند مدت افزایش یافته است.

1.6 میلیارد دلار از صرافی‌ها خارج شد

قیمت بیت کوین در 15 فوریه (26 بهمن) به 52,858 دلار رسیده بود و درصد رشد ماهانه آن نیز به 24.3 درصد رسید. در همین زمان یک روند غیر عادی در جریانات ورودی و خروجی بیت کوین به صرافی‌ها وجود داشت که نوید خاصی می‌دهد. 

قیمت بیت کوین در چهار روز گذشته وارد سقف جدیدی در سال 2024 شده است که به 12 فوریه باز می‌گردد.

هولد 1.6 میلیارد دلار بیت کوین توسط سرمایه گذاران

به لطف افزایش فشار خرید بیت کوین از سوی سرمایه‌گذارانی که سرمایه‌های خود را در ETFهای جدید وارد کرده‌اند، بیت کوین در نیمه اول فوریه بیش از 200 میلیارد دلار به ارزش بازار خود اضافه کرده است.

با این حال، با نگاهی فراتر از این رکوردشکنی ورودی‌ صندوق‌ها، روندهای مهم داده‌های زنجیره‌ای یا همان آنچین نشان می‌دهند که این افزایش ممکن است به پایان نرسد و ادامه دار باشد.

انتقال به صفحه استخراج ابری

پارامتر ذخایر صرافی (exchange reserves) در پلتفرم CryptoQuant تغییرات تعداد بیت کوین‌ها را که در حال حاضر در صرافی‌های ارز دیجیتال و پلتفرم‌های معاملاتی سپرده‌گذاری شده‌اند، نشان می‌کند.

همانطور که در نمودار نشان داده شده است، ذخایر بیت کوین در صرافی‌ها در 25 ژانویه 2.1 میلیون بیت کوین بود. اما این رقم اکنون به 31255 بیت کوین کاهش یافته و در 15 فوریه به کمی بیش از 2 میلیون بیت کوین رسیده است.

خروج 1.6 میلیارد دلار بیت کوین از صرافی‌ها، نشان دهنده هولد کردن و ذخیره طولانی مدت توسط سرمایه‌گذاران است.

 

نمودار بیت کوین

اساساً، چنین کاهش گسترده‌ای در ذخایر صرافی‌ها به این معنی است که اکنون عرضه بسیار کمتری از BTC برای معامله در صرافی‌ها در دسترس است. اگرچه این حرکت موقتی است، اما اغلب به دلایل متعددی بر عملکرد کوتاه مدت قیمت تأثیر می‌گذارد.

در مرحله اول، این سیگنال نشان می‌دهد که بیشتر سرمایه‌گذاران به جای نوسان‌گیری و سودهای کوتاه مدت در صرافی‌ها، به دنبال سودهای آتی و بلند مدت هستند.

مهمتر از آن، کمبود نسبی ایجاد شده توسط کاهش عرضه بازار منجر به افزایش سریع قیمت با هر موج جدید تقاضا می‌شود. از آنجایی که حامیان ETF بیت کوین به دنبال خرید هستند، این تسریع کننده روند صعودی احتمالاً قیمت بیت کوین را به نقطه عطف 60000 دلار در روزهای آینده سوق دهد.

بیت کوین بخر تا از هاوینگ جا نمونی

پیش بینی: آیا قیمت بیت کوین می‌تواند به 60000 دلار برسد؟

به طور خلاصه، کمبود موجودی بازار ناشی از کاهش 1.6 میلیارد دلار ذخایر صرافی‌ها، قیمت بیت کوین را به سمت 60000 دلار می‌برد. با این حال، در کوتاه مدت، معامله‌گران با یک مقاومت قوی در منطقه 55500 دلاری مواجه می‌شوند.

شاخص  IntoTheBlock’s in/out of the money) GIOM) هولدرهای بیت کوین را بر اساس قیمت‌های خرید آن‌ها گروه‌بندی می‌کند. این شاخص نشان می‌دهد که 462640 آدرس 228000 بیت کوین را با حداقل قیمت 55595 دلار خریده‌اند.

این دسته از دارندگان یا همان هولدرها می‌توانند با نزدیک شدن بیت کوین به قیمت سر به سر خود، در صورت کسب سود، مقاومت ایجاد کنند.

با این حال، اگر گاوها یا همان خریداران بتوانند یک شکست قاطع بالاتر از مقاومت 55500 دلاری را رقم بزنند، یک ریتست 60000 دلاری می‌تواند طبق پیش‌بینی‌ها عمل کند و روند صعودی را پیش بگیرد.

بیت کوین در صرافی‌ها

از جنبه نزولی، اگر قیمت بیت کوین به زیر 45000 دلار سقوط کند، خرس‌ها یا همان فروشندگان می‌توانند این پیش بینی صعودی را باطل کنند. با این حال، همانطور که در بالا مشاهده شد، 898,470 آدرسی که 509,330 بیت کوین را با قیمت متوسط 46,400 دلار به دست آوردند، می‌توانند یک مقاومت ایجاد کنند.

در یک برگشت نزولی (bearish reversal)، خریدهای پوششی سرمایه‌گذاران می‌تواند به طور ناخواسته باعث بازگشت مجدد قیمت شوند.

منبع: crypto.news
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *