چرا حجم معاملات اتریوم به شدت کاهش یافته است؟

کاهش حجم معاملات اتریوم |‌ همتاپی

از ابتدای سال ۲۰۲۳، نقدینگی اتریوم به تدریج کاهش یافته و نشان داده است که سرمایه‌گذاران این ارز دیجیتال به جای خرید اتریوم بیشتر به هولد و سهام‌گذاری روی آورده‌اند. داده‌های موجود نشان می‌دهد که ذخایر اتریوم در پنج سال گذشته در صرافی‌های متمرکز به پایین‌ترین حد خود رسیده است و تعداد اتریوم‌های سهام‌گذاری‌شده هم به رکوردهای جدیدی می‌رسد.

مقاله پیشنهادی: اتریوم چیست

همان طور که گفته شد، نقدینگی اتریوم در سال جاری کاهش یافته است؛ چراکه سرمایه‌گذاران با تجربه در حال بررسی گزینه‌هایی به جز خرید و فروش eth هستند.

داده‌های وب سایت گلس‌نود (glassnode) نشان می‌دهد که ذخایر اتریوم در صرافی‌های متمرکز به پایین‌ترین سطح خود در پنج سال اخیر، یعنی به ۱۵.۱ میلیون اتریوم رسیده است. این مقدار تنها ۱۲.۵۷ درصد از عرضه کل اتریوم را تشکیل می‌دهد و نسبت به رکورد ۳۰ درصدی خود در اواسط سال ۲۰۲۰ به شدت کاهش یافته است. گلس‌نود در توییتر اعلام کرده است:

موجودی اتریوم در صرافی‌های متمرکز به کف ۵ ساله خود، یعنی ۱۵۰۹۸۳۱۳.۴۱۵ اتریوم رسیده است. آخرین کف ۵ ساله این شاخص، یعنی ۱۵۰۹۹۹۸۲.۲۰۱ در ۱ آگوست (۱۰ مرداد) به دست آمده بود.

فعالیت معاملاتی اتریوم کاهش می‌یابد

همان طور که گفته شد، از ابتدای سال ۲۰۲۳ عرضه اتریوم در صرافی‌ها به تدریج کاهش یافته و نشان داده است که سرمایه‌گذاران این ارز دیجیتال به هولد کردن و سهام‌گذاری آن روی آورده‌اند.

داده‌های وب سایت توکن ترمینال (token terminal) هم ادعای مذکور را تایید می‌کند. این وب سایت اعلام کرده است که حجم معاملات ماهانه اتریوم بعد از رسیدن به اوج خود در ماه مارس (اسفند) کاهش یافته است.

معاملات اتریوم در ماه آگوست (مرداد) هم با وضعیت بسیار ضعیف‌تری آغاز شد و تا لحظه نگارش این مطلب در محدوده ۶۶ میلیارد دلار قرار داشته است. اگر هیچ رویداد صعودی یا نزولی قابل‌توجهی رخ ندهد، این ماه (مرداد) می‌تواند با اختلاف کم‌ترین حجم ماهانه اتریوم در سال ۲۰۲۳ را به ثبت برساند.

حجم معاملات ماهانه اتریوم | همتاپی

حجم معاملات ماهانه اتریوم، منبع: توکن ترمینال

مطالب مرتبط: رقابت شرکت‌های سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی etf اتریوم ادامه دارد

هولدرهای بلندمدت سر جای خود می‌مانند

به نظر می‌رسد که هولدرهای بلندمدت اتریوم تمایل کم‌تری برای رها کردن اتریوم دارند؛ چرا که عرضه غیرفعال (تعداد توکن‌هایی که در یک بازه زمانی خاص حرکت نکردند) اتریوم اخیرا به بالاترین حد خود رسیده است.

طبق داده‌های وب سایت گلس‌نود، تعداد اتریوم‌هایی که بیشتر از دو سال و  کم‌تر از سه سال توسط سرمایه‌گذاران هولد شده، اخیراً به اوج ۲۰ ماهه خود یعنی ۱۳.۱ میلیون توکن رسیده است.

تعداد توکن‌های اتریومی که بیشتر از ۲ سال و کم‌تر از ۳ سال جابه‌جا نشده‌اند | همتاپی

تعداد توکن‌های اتریومی که بیشتر از ۲ سال و کم‌تر از ۳ سال جابه‌جا نشده‌اند

با یک نگاه گذرا به نمودار قیمت اتریوم می‌توان دلیل افزایش تعداد اتریوم‌های هولدشده را درک کرد. به عبارت دقیق‌تر، بسیاری از سرمایه‌گذاران اتریوم توکن‌های خود را در طول بازار صعودی سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱، یعنی زمانی که اتریوم به اوج خود رسیده بود؛ خریده‌اند.

با وجود افزایش قیمت eth در سال ۲۰۲۳، این ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاران مذکور به اندازه کافی رشد نکرده است و به همین خاطر، آن‌ها مجبورند که منتظر صعود دوباره آن باشند. شما آینده اتریوم را چطور ارزیابی می‌‌کنید؟

سهام‌گذاری اتریوم همچنان پرطرفدار است

با این حال، همه سرمایه‌گذارها منتظر روند صعودی اتریوم نیستند. برخی از آن‌ها دارایی‌های خود را از بازار خارج کرده‌اند و برای ایجاد یک درآمد غیرفعال، توکن‌هایشان را سهام‌گذاری کرده‌اند.

سهام‌گذاری اتریوم علی‌الخصوص بعد از به‌روزرسانی شاپلا (shapella) به شدت پرطرفدار شده است. از زمان اجرای به‌روزرسانی مذکور، تعداد اتریوم‌های سهام‌گذاری‌شده تقریباً در هر روز به اوج جدیدی می‌رسد. آخرین داده‌های وب سایت گلس‌نود نشان می‌دهد که در مجموع ۲۷.۳۵ میلیون اتریوم تاکنون سهام‌گذاری شده است.

این وب سایت اعلام کرده است:

تعداد اتریوم‌های قفل‌شده در قرارداد سپرده‌گذاری اتریوم ۲ به اوج تاریخی ۲۷۳۵۳۲۱۱ eth رسیده است.

آیا شما نظری به غیر از مطالب مطرح شده در این خبر دارید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌‌‌ها به اشتراک بگذارید.
منبع: ambcrypto
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *