هیستر پیرس: ETFهای اسپات اتر برای تایید نیازی به دادخواهی SEC ندارند.

چکیده مطلب:

هیستر پیرس (Hester Peirce) ملقب به «مادر کریپتو (Crypto Mom)»، کمیسیونر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) می‌گوید برای متقاعد کردن SEC برای تأیید etf اتریوم (برنامه‌های صندوق قابل معامله در اتر (ETF) بورس) نیاز به طرح دادخواهی در دادگاه نیست.

پیش بینی مادر کریپتو در مورد وضعیت etf اتریوم

پیرس در مصاحبه‌ای در 24 ژانویه (4 بهمن) با Coinage Media با اشاره به حکم دادگاه گری اسکیل (Grayscale) گفت:

 نباید به دادگاهی نیاز داشته باشیم که به ما بگوید که رویکرد ما خودسرانه و نامناسب است تا بتوانیم آن را درست انجام دهیم.

پیرس افزود:

ما اینگونه نمی‌خواهیم تأییدیه‌های خود را انجام دهیم.

پیرس که به دلیل موضع نسبتاً همدلانه‌اش در قبال رمزارزها به عنوان “مادر کریپتو” شناخته می‌شود، گفت که SEC احتمالاً همان سابقه را از گری اسکیل اعمال خواهد کرد. با این حال، او بیان کرد که حقایق و شرایط با هر برنامه ETF بسیار متفاوت است.

پشت دست بیت کوین بازی کردن

پیرس گفت:

 کارهای زیادی برای آماده کردن مراحل عرضه یک محصول قابل معامله در بورس وجود دارد، از جمله اطمینان از اینکه افشاها با نحوه عملکرد واقعی محصول مطابقت دارند.

با شنیدن از دادگاه مبنی بر اینکه رویکردی که در پیش گرفته‌ایم اشتباه بوده است، من فکر می‌کنم که این درس قطعا با ما همراه خواهد بود و از آن یاد خواهیم گرفت.

بلک راک، VanEck، ARK 21Shares، فیدلیتی، اینوسکو گلکسی، گری اسکیل و هشدکس از جمله متقاضیان ETF اتر هستند که برای تایید SEC رقابت می‌کنند.اریک بالچوناس (Eric Balchunas)، تحلیلگر ارشد ETF در بلومبرگ، شانس تایید ETF اتر را تا ماه می (اسفند 1402) 70 درصد اعلام کرد.

مقاله پیشنهادی: بیت کوین چیست؟

تصویر مادر کریپتو

SEC باید در مورد درخواست VanEck تا 23 می، ARK 21Shares تا 24 می، هشدکس تا 30 می، گری اسکیل تا 18 ژوئن و اینوسکو تا 5 جولای تصمیم گیری کند.

برنامه‌های فیدلیتی و بلک راک نیز باید تا 3 و 7 آگوست تصمیم گیری شود.

بالچوناس اخیراً به کوین تلگراف گفت که به نظر می‌رسد احتمال دارد که ETFهای اتر در حال حاضر یک هدف مستقیم برای تأیید دارند و افزود که تصور سناریویی که در آن ETF‌های اسپات بیت کوین تأیید می‌شوند ولیETFهای اسپات اتر تأیید نمی‌شوند، دشوار است.

او افزود :

اسپات اتر قطعا به اسپات بیت کوین گره خورده است.

با این حال، دیگر صاحب نظران صنعت نسبت به این موضوع خوش‌بین نیستند.

مارک یوسکو (Mark Yusko)، مدیرعامل مورگان کریک کاپیتال، با این استدلال که SEC به طور گسترده نسبت به صنعت کریپتو دشمنی دارد، کمتر از 50 درصد شانس یک ETF اتر تایید شده را پیش بینی می‌کند.

گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس SEC نیز در نامه‌ای در 11 ژانویه تاکید کرد که تایید ETF اسپات بیت کوین منجر به تایید انبوه سایر برنامه‌های ETF ارزهای دیجیتال نمی‌شود.

گنسلر نوشت: «تأیید ETF بیت‌کوین» به هیچ وجه نباید نشان‌دهنده تمایل SEC برای تأیید استانداردهای لیست کردن اوراق بهادار دارایی‌های کریپتو باشد.

او بیان کرد:

همانطور که در گذشته گفته‌ام و بدون پیش‌داوری در مورد یک دارایی رمزارزی صحبت کردم، اکثریت قریب به اتفاق دارایی‌های کریپتو قراردادهای سرمایه‌گذاری هستند و در نتیجه مشمول قوانین فدرال اوراق بهادار هستند.

 

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *