تلاش بیت کوین برای حفظ حمایت بحرانی

تحلیل قیمت بیت کوین: تلاش بیت کوین برای حفظ حمایت بحرانی | همتاپی

پس از این که حرکت قیمت بیت کوین به سمت 45 هزار دلار به دلیل مناسب نبودن معیارهای صعودی و قدرت پایین برای حفظ نقاط کلیدی محقق نشد، روند قیمتی این ارز دیجیتال به روند کوتاه مدت نزولی با حفظ سطح حمایت بحرانی 40 هزار دلار تبدیل شد.

عدم قطعیت، نقدینگی پایین در بازار ارزهای دیجیتال و ارتباط بازار این دارایی‌ها با بازارهای سنتی جهانی باعث بروز دوره بی‌ثباتی در قیمت شده است. با این حال مهم‌ترین دلیل عمومی را باید در درگیری اوکراین و روسیه جستجو کرد که شرایط جنگی و بی‌ثباتی سیاسی آن‌ها، بصورت غیرمستقیم تمام دنیا را درگیر کرده و بر بازارهای جهانی و ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گذارد.

پس از دو تلاش متوالی ناامیدکننده برای بستن کندل‌های هفتگی، قیمت بیت کوین هم اکنون به سومین کندل هفتگی خود نزدیک می‌شود. در صورتی که این کندل نیز ناموفق بوده و زیر حمایت بحرانی بسته شود، بیت کونین و بازار ارزهای دیجیتال وارد شرایط حساسی خواهد شد

تحلیل بلند مدت قیمت بیت کوین 

قیمت بیتکوین در خط روند نزولی مقاومت چندماهه (که در نمودار زیر به رنگ آبی مشخص شده است) ریجکت می‌شود.

نمودار تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین نشان می‌دهد، در روز پنج‌شنبه، 17 فوریه، قیمت بیتکوین به زیر میانگین‌های متحرک بحرانی (MA) 50 و 20 روزه سقوط کرد، که نشان می‌دهد خرس‌ها قصد تسلیم شدن ندارند و رالی نزولی را با فروش بیشتر و خروج از بازار حفظ می‌کنند.

علاوه بر این، در بازه زمانی روزانه که برای یک سناریوی معکوس ضروری بود، قیمت بیت کوین نتوانست به بالاترین سطح برسد و در حال حاضر بالاتر از حمایت 38-39 هزار دلاری همراه با خط روند زرد صعودی خرید و فروش می‌شود. بنابراین، از این‌جا می‌توانیم انتظار دو سناریو احتمالی را داشته باشیم:

صعودی: قیمت بیت کوین حول منطقه 40 هزار دلاری تثبیت شده و از خط روند آبی عبور می‌کند. اگر قیمت از سطح فعلی عبور کند و خریداران بیتکوین بتوانند قیمت را بالاتر از میانگین متحرک 20 و 50 روزه ببرند، در این صورت، می‌توانیم منتطر شکستن مقاومتی باشیم که از بالاترین قیمت هفته گذشته (45,800) هزار دلار فراتر باشد.

نزولی: قیمت بیتکوین با شکستن حمایت به زیر خط روند رفته و به سطوح پایین‌تر خواهد رفت. در این صورت امکان تشکیل روندهای نزولی پایین‌تر محتمل هست؛ چون مقادیر شاخص تسلط نسبی (RSI)، مستعد فضای نزولی بیشتری برای قیمت بیت کوین است.

تحلیل قیمت بیت کوین | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

تحلیل قیمت بیت کوین. منبع: تردینگ ویو

تحلیل کوتاه مدت قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین از زمانی که یک الگوی دوقلو در بازه زمانی 4 ساعته شکل گرفته (در زیر نشان داده شده است) کاهش یافته است. همانطور که در بالا ذکر شد، قیمت همچنان در بالای منطقه حمایت 38 تا 39.2 هزار دلار و همچنین خط روند صعودی (خط زرد) معامله می‌شود.

یکی از سناریوهای محتمل، شکستن زیر سطح حمایت ذکر شده، سپس رسیدن به سطوح پایین‌تر قیمت، تایید الگوی سقف دوقلو سقف (Double Top) است. با این حال، از طرف دیگر، اگر پشتیبانی فعلی برقرار باشد، قیمت بیت کوین احتمالاً منطقه 45 هزار دلاری را تثبیت خواهد کرد.

نمودار تحلیل کوتاه مدت قیمت بیت کوین | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار تحلیل کوتاه مدت قیمت بیت کوین. منبع: تریدینگ ویو

تحلیل بازار آتی

افزایش قابل توجه اخیر به سمت 45 هزار دلار، باعث خوش‌بینی دوباره در بازار شده است. در نتیجه، ترس از دست دادن موقعیت‌های صعودی (FOMO) باعث شده بسیاری از سفته بازان وارد موقعیت‌های خرید بیت کوین با اهرم بالا شوند.

سپس، بعد از این که قیمت مجدداً از سطح 45 هزار دلار برگشت و طی سه روز گذشته افت سریع 12 درصدی را تجربه کرد، این شرایط منجر به یک روند نزولی طولانی (حاصل از لیکوئید)  مدت شد.

تحلیل بازار بیت کوین | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

تحلیل بازار بیت کوین. منبع: تردینگ ویو

علاوه بر حجم بالای لیکوئیدها، بر اساس الگوهای پرایس اکشن (رفتار قیمت)، بسیاری از تحلیلگران تکنیکال، منطقه 41 تا 42 هزار دلاری را به عنوان حمایت شناسایی کرده‌‌اند، به این معنی که بسیاری از استاپ لاس‌ها (Stop loss) زیر این سطح قرار گرفتند. در نتیجه، زمانی که قیمت بیت کوین به زیر این سطح سقوط کرد، موجی از استاپ لاس‌ها فعال شده و روند نزولی را تشدید کرد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *