تلاش شدید بیت کوین در سطح ۲۱ هزار دلار، آیا سقوط دیگری در راه است؟

تلاش شدید بیت کوین در سطح ۲۱ هزار دلار، آیا سقوط دیگری در راه است؟ | همتاپی

طی روند نزولی، قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۲ پس از یک سقوط شدید به ۱۷ هزار دلار کاهش یافت. این سطح حتی پایین‌تر از نقطه اوج قیمتی بیت کوین در سال  ۲۰۱۷ است. با این حال این محدوده قیمتی یک منطقه حمایتی تعیین کننده و کلیدی برای بیتکوین است.

تحلیل تکنیکال نمودار روزانه قیمت بیت کوین

شتاب روند نزولی قیمت بیتکوین، پس از یک سقوط ناگهانی هم اکنون کمتر شده و منجر به یک تثبیت کوتاه مدت قیمتی شده است، با این حال، بازگشت احساسات نزولی شدید می‌تواند باعث یک شتاب دیگر در روند نزولی شود. در واقع بروز احساسات منفی شدید و شتاب فروش، بازار را به زیر سطح حمایت فعلی حدود ۱۵ هزار دلار نزدیک می‌کند.

از طرفی دیگر، خط روند زرد به عنوان یک مقاومت میان مدت در روند قیمتی بیت کوین عمل کرده است و هر بار قیمت بیتکوین به این سطح نزدیک شده، نتوانسته از این سطح عبور کند و به پایین برگشته است. آخرین بار نیز پس از برخورد به این خط، قیمت بیتکوین به پایین‌ترین سطح در ۱۷ هزار دلار رسیده است. بنابراین، خط روند میانی کانال، میانگین متحرک ۵۰ روزه و سطح ذکر شده (خط روند زرد)، موانع اصلی در مسیر حرکت بیتکوین به قیمت‌های بالاتر هستند.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار روزانه قیمت بیت کوین به دلار. منبع: تردینگ ویو

تحلیل تکنیکال نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین

در بازه زمانی ۴ ساعته، قیمت در حال تشکیل یک کانال نزولی است. سطح حمایت اولیه در ۲۰ هزار دلار و سطح پایین، بالای کانال نزولی اصلی است.

هم اکنون، قیمت به خط روند میانی کانال رسیده است، که مانع اصلی بیتکوین در بازه زمانی ۴ ساعته است. در صورت برگشت از این منطقه، قیمت بیت کوین باید این ناحیه و خط روند زرد را بشکند تا خط بالای کانال را دوباره تست کند. در غیر این صورت، احتمالاً قیمت مجدداً از ناحیه برگشته و برای بار دوم سطح ۱۷ هزار دلار مجدداً تست خواهد شد.

نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین به دلار. منبع: تردینگ ویو

تحلیل درون زنجیره‌ای (onchain)

معمولا زمانی که سرمایه گذاران بازار متحمل زیان‌های قابل توجهی می‌شوند، بروز رویداد تسلیم یا کاپیتولاسیون (Capitulation) محتمل است. با توجه به این که دارندگان بلندمدت اکثریت عرضه در گردش را در اختیار دارند، تسلیم از جانب آنان اتفاق می‌افتد. بنابراین در این مرحله بازار وارد فاز ساختار کشف قیمت کف شده و برای تشکیل یک کف قیمتی چندساله، وقوع یک مرحله کاپیتولاسیون از جانب هولدرهای بلندمدت لازم است.

 نمودار زیر ترکیبی از میانگین متحرک نمایی ۳۰ روزه سود یا زیان تحقق یافته هولدرهای بلندمدت (Long-Term Holder SOPR) و قیمت بیت کوین است. کاملا واضح است که در طول بازارهای نزولی قبلی، تسلیم شدن دارندگان درازمدت، به دلیل کاهش قیمت و وقوع ضرر‌های قابل توجه از جانب آنان بوده است. تسلیم‌های قبلی دارندگان بلندمدت، دقیقا پس از کاهش امتیاز معیار به زیر عدد 1 رخ داده است. این واقعیت که این معیار به زیر 1 رسیده است، نشان دهنده فشار فروش از سوی سرمایه گذاران بلندمدت است. هر چند بروز این مرحله اغلب آخرین مرحله از بازار نزولی است، با این وجود، لازم به ذکر است که این مرحله ممکن است چندین ماه همراه با نوسانات شدید قیمتی و احساسات منفی سرمایه گذاران طول بکشد.

ترکیب میانگین متحرک نمایی ۳۰ روزه سود یا زیان تحقق یافته هولدرهای بلندمدت (Long-Term Holder SOPR) و قیمت بیتکوین | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

ترکیب میانگین متحرک نمایی ۳۰ روزه سود یا زیان تحقق یافته هولدرهای بلندمدت (Long-Term Holder SOPR) و قیمت بیتکوین. منبع: تردینگ ویو

مطالب مرتبط: مارک پالمر: قیمت بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۳ به ۹۵,۰۰۰ دلار افزایش می‌یابد 

در زمان نگارش مقاله، طبق گزارشِ کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، خرید و فروش بیتکوین با قیمت 21,423 دلار انجام می‌شود که طی 24 ساعت گذشته، به میزان 0.20 درصد کاهش یافته است.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین مراجعه نمایید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

منبع: cryptopotato.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *