تحلیل قیمت اتریوم: رویارویی اتریوم با سطح حمایت بحرانی

تحلیل قیمت اتریوم: رویارویی اتریوم با سطح حمایت بحرانی | همتاپی

اتریوم آخر هفته سختی را پشت سر گذاشت و نتوانست از حمایت بحرانی 2,500 هزار دلاری خود دور شود. پس از سقوط قیمت بیت کوین به زیر 40 هزار دلار، احساسات کلی بازار ارزهای دیجیتال تا حدودی نزولی شد.

سطوح حمایت کلیدی: 2,560 دلار، 2,330 دلار

سطوح مقاومت کلیدی: 2,800 دلار، 3,000 دلار

نمودار تحلیل و پیش بینی قیمت اتریوم نشان می‌دهد، از آنجا که خرید و فروش اتریوم بالای 3000 دلار انجام می‌شود، و به سرعت به سمت سطح حمایت کلیدی 2,500 هزار دلار سقوط کرد که پایین‌ترین سطح روزانه در سه روز گذشته (جمعه، شنبه و یکشنبه) بود.

تاکنون سطح حمایت کلیدی به خوبی حفظ شده است و خریداران توانسته‌اند وارد عمل شوند و از افت بیشتر قیمت اتریوم جلوگیری کنند. با این حال، در صورت بروز یک شکست، می‌توان انتظار داشت که قیمت اتریو‌م به سرعت به سطح حمایت اصلی بعدی در 2,300 هزار دلار برسد که پایین‌ترین حد ماه فوریه است.

نمودار یک روزه قیمت اتریوم به دلار آمریکا | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار یک روزه قیمت اتریوم به دلار آمریکا. منبع: تردینگ ویو

تحلیل قیمت اتریوم با استفاده از شاخص‌های تکنیکال

حجم معاملات: حجم معاملات در آخر هفته تقریباً از بین رفت. قیمت اتریو‌م بین چهارشنبه و جمعه شاهد کاهش شدیدی بود. هرچند، حجم معاملات آن قابل توجه نبود.

RSI: شاخص قدرت نسبی (RSI) روزانه یک سقف پایین‌تر (lower high) را ایجاد کرد که الگویی نزولی است. چنانچه قیمت اتریوم به روند کاهشی خود ادامه دهد، RSI احتمالاً یک کف پایین‌تر (lower low) نیز خواهد داشت، که در این صورت اتریوم در روند نزولی آشکاری قرار خواهد گرفت.

MACD: مکدی (MACD) روزانه امروز یک تقاطع نزولی داشت. این یک خبر بد برای گاوها است و احتمالاً شاهد کاهش بیشتر قیمت اتریو‌م در هفته آینده خواهیم بود.

نمودار اتریوم به دلار | صرفی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار اتریو‌م به دلار. منبع: تردینگ ویو

سوگیری: مادامی که حمایت کلیدی در 2,500 دلار حفظ شود، سوگیری برای اتریوم خنثی خواهد بود.

پیش‌ بینی کوتاه‌مدت قیمت اتریوم

ظاهراً عملکرد اتریو‌م ضعیف است. حرکات قیمت اتریو‌م (دومین ارز دیجیتال بزرگ) در روز دوشنبه تعیین خواهد کرد که عملکرد آن در هفته پیش رو به چه صورت خواهد بود. چنانچه اتریوم نتواند در این سطح حمایت کلیدی بماند، به راحتی به 2300 دلار یا حتی پایین‌تر سقوط خواهد کرد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *