۱۰هزار بیت کوین دیگر به صندوق‌های etf اضافه شد!

چکیده مطلب:

در روز 5ام معاملات etf بیت کوین در آمریکا، 9 صندوق قابل معامله بیت کوین 10667 بیت کوین را به سبد دارایی‌های خود اضافه کردند.
گزارش‌ها حاکی از این است که Black Rock با 8700 بیت کوین (به ارزش 358 میلیون دلار) سر دمدار این خرید بیت کوین.

عاقبت etf های بیت کوین آیا رضایت بخش بود؟

تایید صندوق‌های بیت کوین قابل معامله در بورس (BTC ETF) توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، اتفاقی بود که علاقمندان به بازار ارز های دیجیتال برای مدت‌ها منتظر آن بودند.

در حال حاضر و پس از لیست شدن این ETF ها در کارگزاری‌های مختلف بورس کشور آمریکا، کاربران به دقت نحوه عملکرد آن‌ها را زیر نظر دارند. در همین رابطه، بررسی عملکرد ETF ها در پنجمین روز معاملاتی خود نشان می‌دهد که شرکت BlackRock نسبت به سایر رقبا، بیت کوین بیشتری جذب نموده است، در حالی که شرکت گری اسکیل (Greyscale) همچنان شاهد خروج بیت کوین است.

صندوق‌های بیت کوین قابل معامله در بورس (ETF) در پنجمین روز معاملاتی خود و هم زمان با افزایش حجم مبادلات، تعداد 10,667 بیت کوین را به دارایی‌های خود افزودند.

مقاله پیشنهادی: بیت کوین چیست؟

داده‌های گردآوری شده توسط حساب توئیتری CC15Capital، نشان می‌دهد که در پایان معاملات روز 17 ژانویه (27 دی)، مقدار بیت کوین جذب شده توسط این ETF ها بالغ بر 440 میلیون دلار بوده است. جالب اینجاست که بخش بسیار زیادی از این خرید، یعنی تعداد 8,700 بیت کوین به ارزش تقریباً 358 میلیون دلار، سهم بلک راک بوده است.

این داده‌‎ها همچنین نشان می‌دهد که این 9 ETF (به استثنای Grayscale) از زمان آغاز معاملات خود ، نزدیک به 68,500 بیت کوین با ارزشی حدود 2.8 میلیارد دلار خریداری کرده‌اند.

بخشی از خرید این بیت کوین‌ها با خروجی مشاهده شده در پلتفرم گری اسکیل سر به سر شده است. داده‌ها حاکی از خروج 10,824 بیت کوین به ارزش 445 میلیون دلار از صندوق Greyscale Bitcoin Trust (GBTC) است. از زمان تبدیل صندوق GBTC به یک ETF اسپات در تاریخ 11 ژانویه (21 دی)، تعداد 38 هزار بیت کوین از این صندوق خارج شده است.

ترجمه توییت:

از زمان شروع به کار صندوق‌های ETF، تعداد 30,496 بیت کوین خریداری شده است.بجز گری اسکیل (که به دلیل کارمزد های بالا، شاهد فروش گسترده است)، نه ETF دیگر 68,442 بیت کوین خریده‌اند که عدد بسیار بزرگی است. لازم به یادآوری است که روزانه تنها 900 بیت کوین استخراج می‌شود که پس از رویداد هاوینگ در ماه آوریل، این عدد به 450 بیت کوین کاهش خواهد یافت.

CC15Capital

در همین حال، اریک بالچوناس (Eric Balchunas) تحلیلگر ETF خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد که این 9 صندوق تازه وارد (بجز گری اسکیل)، در پنجمین روز معاملات خود شاهد جهش 34 درصدی حجم معاملات بوده‌اند.

ترجمه توییت:

جالب است که معاملات این 9تا نوزاد، نسبت به روز گذشته 24 درصد افزایش یافته است. معمولاً پس از شروع فعالیت یک پروژه که با تبلیغات و هیجان زیاد همراه است، روز به روز شاهد افت ارزش معاملات هستیم و به ندرت پیش می‌آید که حجم معاملات افزایش پیدا کند. بجز یک مورد، تمام ETF های دیگر شاهد این جهش بودند. حتی GBTC هم تقریباً ثابت بود و نوسان چندانی نداشت.
اریک بالچوناس

بالچوناس همچنین به این نکته اشاره کرد که پس از شروع فعالیت‌پروژه‌هایی که با هیجانات زیاد و پوشش خبری گسترده همراه هستند، رفته رفته شاهد کاهش حجم مبادلات خواهیم بود. اما در مورد این 9 ETF همچنان می‌بینیم که حجم معاملات در حال افزایش است.

با این حال، با توجه به گفته‌های مدیران این ETF ها باید توجه داشت که به دلیل وجود تاخیر در تسویه خرید‌ها، داده‌های مربوط به خرید بیت‌کوین در مقایسه با آمار‌های مربوط به حجم تراکنش‌های هر صندوق با تاخیر به ثبت می‌رسد.

یکی دیگر از تحلیلگران ETF بلومبرگ به نام James Seyffart. نیز اعلام کرد که با توجه به هجوم سرماه گذاران به این صندوق‌های جدید، هرکدام از ETF های بلک راک و فیدلیتی در تاریخ 18 ژانویه برخورداری از بیش از یک میلیارد دلار سرمایه تحت مدیریت را گزارش داده‌اند.

رقابت نزدیک ETF های بیت کوین در پنجمین روز معاملات. منتظر داده‌های صندوق IBIT بلک راک و BRRR والکری هستیم. با این حال گری اسکیل همچنان شاهد خروج سرمایه 582 میلیون دلاری است. در مجموع تاکنون2.2 میلیارد دلار از GBTC گری اسکیل خارج شده است.

بالچوناس همچنین اعلام کرد که ETF های بیت کوین بلک راک و فیدلیتی از نظر کل سرمایه ورودی، در جایگاه چهارم و پنجم بین تمام ETF های ایالات متحده قرار دارند و درست پس از صندوق شاخص Vanguard 500 قرار دارند که منعکس کننده بازده شاخص S&P 500 مربوط به 500 شرکت عمومی بزرگ ایالات متحده است.

یکی دیگر از راه‌های بررسی عملکرد ETF های بیت کوین، مقایسه عملکرد هفتگی آن‌ها نسبت به سایر ETF های موجود در بازار بورس ایالات متحده است. تنها طی 4 روز فعالیت، دو مورد از ETF های بیت کوین در بین 5 ETF برتر قرار گرفته و 3 مورد از آن‌ها نیز در بین 10 ETF برتر قرار دارند. لیستی که در بین آن اسامی شاخص‌های بزرگی مانند VOO و QQQ نیز به چشم می‌خورد.
بالچوناس

بنابراعلام CC15Capital، صندوق Bitwise اولین ETF بود که میزان خرید بیت کوین در روز 18 ژانویه را اعلام کرد. مدیر این شرکت سرمایه گذاری، ضمن تشکر از اعتماد کاربران به این ETF اعلام کرد که تعداد 491 بیت کوین به ارزش بیش از 20 میلیون دلار به دارایی تحت مدیریت Bitwise افزوده شده است.

20 میلیون دلار سرمایه جدید در Bitwise. بیت کوین به میزان قابل قبولی خریداری شده است. اکنون میزان سرمایه تحت مدیریت طی 5 روز به 390 میلیون دلار رسیده است. از اعتماد شما بری سپردن سرمایه خود به این صندوق سپاسگذاریم.
Hunter Horsley

براساس داده‌های Cointelegraph، قیمت بیت کوین در روزهای نجشنبه و جمعه با کاهش مواجه بوده و در حال حاضر در محدوده 41 هزار دلار قرار گرفته است.

چنانچه به آینده بیت کوین و تحلیل‌های بلند مدت  آن علاقه‌مندید، سری به صفحه پیش بینی آینده بیت کوین بزنید؛ همچنین ما در همتاپی به صورت روزانه تحلیل بیت کوین را ارائه می‌دهیم که در این وانفسا و اخبار و ضد و نقیض بیت کوین می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

منبع: cointelegraph
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *