آیا راه اندازی صندوق ETF بلک راک تایید شده است؟

بررسی درخواست بلک راک

بلک راک (BlackRock) که به عنوان بزرگترین شرکت مدیریت دارایی در جهان شناخته می‌شود، از جمله شرکت‌هایی است که درخواست ثبت صندوق قابل معامله بیت کوین (BTC ETF) خود را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ارائه داده است.

خبرها حاکی از آن است که اخیراً شرکت بلک راک فرم S1 خود را بروز رسانی نموده و به SEC تحویل داده است. این سند اصلاح شده که در روز دوشنبه ارائه شد، به توصیف و تشریح جنبه‌های جدیدی از مکانیزم‌ ایجاد و بازخرید صندوق مورد نظر که با نماد IBIT شناخته خواهد شد، پرداخته است.

این اصلاحات پس از مذاکره انجام شده بین بلک راک و SEC صورت گرفته‌است.

تغییر استراتژی بلک راک

تغییر رویه بلک راک به یک رویکرد صرفاً نقدی، نشان دهنده تغییراتی اساسی در استراتژی ETF آنها است.

اریک بالچوناس (Eric Balchunas) که به عنوان یک تحلیلگر مطرح در حوزه ETF شناخته می‌شود در این باره توضیح داد که بر اساس تصمیم جدید این شرکت، خرید سهام ETF این صندوق بجای سپرده گذاری مستقیم بیت کوین، به وسیله پرداخت پول نقد صورت می‌گیرد.

این تغییر استراتژی در راستای سیاست‌های SEC و ترجیح تراکنش‌های نقدی در ETF ها، به منظور کاهش خطرات بالقوه مرتبط با تراکنش‌های مستقیم ارزهای دیجیتال صورت گرفته است. چنین تغییراتی نشان دهنده تمایل و تلاش بلک راک برای برطرف کردن تمام موانع پیش روی ثبت ETF، پیش از تعطیلات است.

نگذار دارایی هات از دست بره

تغییر در سایر درخواست ها

تغییر رویکرد بلک راک تنها اتفاق جدید در فضای سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال نیست، چرا که شرکت‌های ARK Invest و 21 Shares نیز تغییراتی را در درخواست‌های صندوق ETF بیت کوین خود ایجاد نموده‌اند.

به نظر می‌رسد تغییرات ایجاد شده در درخواست‌های ETF پیش از این باشد. بعنوان مثال، شرکت Wisdomtree هم مانند موارد گفته شده درخواستی را برای اصلاح فایل‌های خود ارسال نموده است.

نانچه به آینده بیت کوین و اخبار مرتبط با  آن علاقه مندید، سری به صفحه پیش بینی آینده بیت کوین بزنید؛ همچنین ما در همتاپی به صورت روزانه تحلیل بیت کوین را ارائه می‌دهیم که در این وانفسا و اخبار و ضد و نقیض بیت کوین می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

منبع: u.today
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *