ملاقات SEC و فیدلیتی؛ بیت کوین در آستانه تایید اولین صندوق ETF

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) و شرکت فیدلیتی (fidelity)، طی نشستی به بحث و بررسی در مورد درخواست شرکت فیدلیتی برای ثبت ETF بیت کوین (صندوق قابل معامله در بورس) پرداختند.

موضوع این جلسه، بررسی نمودار‌ها و عملکرد مورد انتظار ETF این شرکت، موسوم به Wise Bitcoin Origin Trust بود.

کارشناسان SEC اخیراً جهت کسب اطلاعات و شفافیت بیشتر در مورد ETF شرکت فیدلیتی، با نمایندگان این شرکت دیدار کردند. بر اساس گزارش منتشر شده در تاریخ 7 دسامبر (16 آذر)، در این جلسه دو نماینده از بورس Cboe BZX،  کارمند SEC و 9 نماینده از شرکت فیدلیتی، به بحث در مورد عملکرد مورد انتظار صندوق Wise Bitcoin Origin Trust پرداختند.

موضوع این جلسه، بحث در مورد تغییر قانون پیشنهادی Cboe BZX جهت لیست شدن و خرید و فروش سهام Wise Bitcoin Origin Trust ذیل قانون 14.11(e) (4) بود. همچنین نمایندگان فیدلیتی با ارائه نمودار زیر، توضیحاتی را در مورد نحوه عملکرد این صندوق ارائه نمودند.

توضیحات ارائه شده توسط فیدلیتی در این جلسه، شامل فایل‌ها و اسلاید‌های پاورپوینت بود که به صورت تصویری به تشریح فرایند عملیاتی این صندوق پرداختند.

نمودار نحوه عملکرد صندوق Wise Bitcoin Origin Trust
نمودار نحوه عملکرد صندوق Wise Bitcoin Origin Trust – منبع: SEC

در توضیحات شرکت فیدلیتی، ضمن ارائه راهکاری موثر، به این نکته اشاره شده است که «امکان آربیتراژ و پوشش ریسک یا Hedge به وسیبه دارایی‌های فیزیکی راحت‌تر و کارآمدتر است».

امکان ارائه یک دارایی بصورت فیزیکی و قابلیت بازخرید برای افزایش کارایی معاملات و قیمت گذاری بازار ثانویه برای همه سرمایه گذاران بسیار مهم است.

شرکت فیدلیتی در خواست ثبت ETF خود را در تاریخ 19 ژوئن و اندکی پس از بلک راک و چند شرکت مدیریت سرمایه دیگر، برای SEC ارسال کرد. البته لازم به ذکر است که پیش از این و در سال 2022، درخواست ETF بیت کوین فیدلیتی توسط SEC رد شده بود.

با این حال در روز‌های اخیر اخبار حاکی از ملاقات کارشناسان SEC با متقاضیان ثبت ETF بیت کوین برای بحث در مورد جنبه‌های مختلف این درخواست‌ها است.

کوین تلگراف به نقل از یک منبع آگاه اعلا کرده است که SEC در حال بررسی «مسائل فنی کلیدی» مرتبط با صرافی‌هایی آمریکای است که سهام این صندوق‌ها را عرضه خواهند کرد.

با این حال، گزارش‌های منتشر شده توسط SEC در ماه نوامبر نشان می دهد که این کمیسیون، با نمایندگان شرکت‌های BlackRock و Grayscale نیز به طور جداگانه دیدار داشته است.

در چند هفته اخیر گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد زمان تایید ETF بیت کوین (صندوق قابل معامله بیت کوین در بورس) وجود داشته است.

شرکت Hashdex، یکی از 13 شرکت مدیریت دارایی متقاضی، پیش بینی می کند که در 3 ماهه دوم سال ، شاهد راه‌اندازی اولین ETF بیت کوین آمریکا  باشیم.

درامان میت (Dramane Meite)، رئیس بخش محصولات Hashdex در ایالات متحده و اروپا گفت: اگرچه زمان دقیق تایید ETF های بیت کوین در ایالات متحده هنوز نامشخص است، اما نکته مهم این است که در سال 2023، سوالات پیرامون این صندوق‌ها، از سوال آیا {تایید میشوند؟} به چه زمانی {تایید می‌شوند} تغییر کرده است.

در عین حال، اریک بالچوناس و جیمز سیفارت، تحلیلگران ETF بلومبرگ، اطمینان دارند که در تاریخ 10 ژانویه (20 دی) شاهد تایید همزمان تمام ETF های بیت کوین خواهیم بود. روز 10 ژانویه، در واقع تاریخی است که مهلت SEC برای تصمیم‌گیری در مورد تایید یا رد درخواست ARK Invest به پایان می‌رسد.

چنانچه به بیت کوین و اخبار مرتبط با  آن علاقه مندید، سری به صفحه پیش بینی آینده بیت کوین بزنید؛ همچنین ما در همتاپی به صورت روزانه تحلیل بیت کوین را ارائه می‌دهیم که در این وانفسا و اخبار و ضد و نقیض بیت کوین می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

 

منبع: cointelegraph
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *