رفع تبعیض با بیت کوین؛ ارزهای رمزنگاری شده همه را ثروتمند می‌کنند

رفع تبعیض با بیت کوین؛ ارزهای رمزنگاری شده همه را ثروتمند می‌کنند | همتاپی

همواره فرایندهای بانکی و مالی با اقدامات تبعیض‌آمیز همراه بوده است که با ظهور بیت کوین و کریپتوکارنسی‌ها به چالش کشیده شده‌اند. در این گزارش به تاثیر بیت کوین بر گروه‌های مختلف جمعیتی می‌پردازیم.

در دنیای ارزهای رمزنگاری شده غوغایی برپاست. از دیرباز حوزه‌های اقتصادی عادلانه نبوده است و به عنوان یک محیط مردانه شناخته می‌شد، اما در سال 2020 نسبت به هر زمان دیگری شاهد ورود بیشتر زنان به دنیای بیتکوین (BTC) و سایر ارزهای رمزنگاری شده بوده‌ایم. اگر این روند ادامه یابد، شاهد ورود موثرتر و مطلوب‌تر زنان در این فضا خواهیم بود. 

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

در تحقیق اخیر صرافی جمینی (Gemini) آمده است که در سال گذشته سرمایه‌گذاری زنان در ارزهای رمزنگاری شده 20 درصد افزایش یافته است. در این تحقیق، نمونه‌گیری از میان سرمایه‌گذاران انگلیسی صورت گرفته است. همچنین، این تحقیق نشان داد که 40 درصد از افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در ارزهای رمزنگاری شده را دارند، زنان تشکیل داده‌اند. 

به علاوه، پلتفرم معاملات Crypto eToro نیز از افزایش ثبت نام زنان نسبت به مردان خبر می‌دهد. در ثبت نام‌های انجام شده در این سایت، ثبت نام زنان 366 درصد و ثبت نام مردان 248 درصد افزایش  داشته است.

در حالی که این ارقام از تنوع فضای ارزهای رمزنگاری شده حکایت دارد، اما هنوز با برابری جنسیتی فاصله داریم. داده‌های eToro نشان می‌دهد که زنان تنها 15٪ از معامله‌گران بیت کوین را تشکیل می‌دهند و پیشرفت آنها در این حوزه بسیار کم بوده است. فعالیت سرمایه‌گذاری در اتریوم (ETH) در میان زنان در طول سال 2020 تنها با 1٪ افزایش، از 11٪ به 12٪ رسیده است. 

بیت کوین برترین ارز دیجیتال غیرمتمرکز جهان است. این ارز فعالیت‌های مالی را به صورت دموکراسی درآورده و به افرادی که در طول تاریخ از بانکداری سنتی بی‌بهره بوده‌اند، دسترسی برابر به سرمایه، بدون واسطه و بدون کنترل یک نهاد را داده است. داشتن بیت کوین با قطع واسطه‌های مالی مانند بانک‌ها، این امکان را برای شخص فراهم آورده است تا امور مالی خود را شخصا به طور کامل کنترل کند. این امر باعث شده است تا افراد از امنیت بیشتری برخوردار شوند و از فشار تورم و هزینه‌های اعمال شده توسط مؤسسات مالی سنتی جلوگیری شود.

در بازارهای در حال ظهور، و به ویژه از زمان بروز همه‌گیری کووید-19، کاربرانی که نسبت به بی‌ثباتی اقتصادی در کشورهای خود رنج می‌بردند و یا در انتقال پول ارزهای ملی محدودیت‌های شدید بین‌المللی داشتند، بیت کوین را پذیرفتند. بنابراین، از آنجایی که بیت کوین یک دارایی امن برای ارسال پرداخت‌های بین‌المللی بوده و به عنوان حواله به اعضای خانواده‌ که مقیم خارج از کشور هستند ارسال می‌شود و همچنین برای انجام معاملات روزانه استفاده شده و در برابر دارایی‌های کاربران در برابر سقوط اقتصادی کشورها رشد داشته است، تقاضا برای بیت کوین افزایش یافته است. 

 آیا به فراگیری مالی نزدیک شده‌ایم؟

سود ارزهای رمزنگاری شده برای زنان در سراسر جهان زیاد نیست. زنان در سراسر جهان همچنان درگیر عدم توانایی مالی خود هستند و اکثریت جمعیت فقرا در جهان را تشکیل می‌دهند.

تاثیر فقر بر زنان نتیجه‌ی یک سری از عوامل پیچیده می‌باشد، از جمله عدم آموزش سواد مالی به زنان و عدم پویایی در روابط که دسترسی زنان را به پول خانواده محروم می‌کند. ائتلاف ملی علیه خشونت خانگی گزارش می‌دهد که حداقل 94 درصد از زنان قربانی سوءاستفاده در خانه، سوءاستفاده‌های اقتصادی را تجربه کرده‌اند و شریک زندگی آنها دسترسی به منابع مالی را کنترل می‌کند. تمرکززدایی رمزارزها فرصت‌های شگرفی را ایجاد کرده است. گروه‌هایی که در طی تاریخ در بانکداری سنتی حضور نداشته‌اند از این مزایا بهره‌مند می‌شوند. 

بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتالی در مسیر پذیرش هستند

بازار گاوی بیت کوین امسال این رمز ارز را بر خلاف گذشته به صحنه جهانی کشانده است. هجوم سرمایه‌گذاران مشهور مانند تسلا، پذیرش روزافزون بیت کوین در وال استریت، افزایش قیمت‌ها، بی‌ثباتی اقتصاد سنتی و حتی حواشی پیرامون GameStop همگی به افزایش آگاهی نسبت به جریان بیت کوین کمک کرده‌اند.

تمامی این عوامل، تغییرات قابل توجه جمعیتی را تسهیل کرده است، اما اگر بیت کوین بخواهد به صورت گسترده مورد استفاده قرار گیرد و با درصد بالایی این رمزارز را نگهداری کنند و یا در پرداخت کالاها و خدمات مورد استفاده قرار گیرد، همه باید در این امر مشارکت کنند. تا زمانی که نیمی از جمعیت پذیرای آن نباشند، یک ارز نمی‌تواند به پتانسیل کامل خود برسد. 

طبق گزارش‌های صرافی کوین‌بیس، 39٪ از زنان جوان می‌گویند اگر بدانند این امر می‌تواند دسترسی مالی بیشتری به منابع مالی را برای آنها فراهم کند، بیشتر به ارزهای رمزنگاری شده علاقه‌مند می‌شوند. حضور زنان در جوامع ارزهای رمزنگاری شده می‌تواند نقش مهمی در گسترش این دانش داشته باشد. گروه‌هایی از زنان در این فضا در حال حاضر در سراسر جهان -در کنفرانس‌ها، در دانشگاه‌ها و کانال‌های رسانه‌های اجتماعی- شکل گرفته‌اند. صدای بیشتر زنان ایده‌ها را پخته‌تر می‌کند. آنها می‌توانند الگوهای قدرتمندی برای نسل‌های آینده باشند و در سطوح مدیریتی قرار گیرند.

نوآوری‌های اخیر در فناوری باعث شده است که سرمایه‌گذاری در بیت کوین برای کاربران آسان‌تر شود. بدین ترتیب، در پروفایل سرمایه‌گذاران بیت کوین در حال تغییر می‌باشد و ارزهای رمزنگاری شده به جریان اصلی تبدیل می‌شوند. همچنین، افزایش برنامه‌های پاداش محور رمزارزها باعث ظهور نسل جدیدی از سرمایه‌گذاران شده است. کاربران تنها با خرید آنلاین به سرمایه‌گذاران منفعل بیت کوین تبدیل می‌شوند. شرکت های ویزا کارت و مسترکارت اخیراً اهداف خود را ارزهای رمزنگاری شده قرار داده‌اند. اخیرا مسترکارت یک برنامه آزمایشی را آغاز کرده است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا با دارایی‌های دیجیتال معامله کنند. همچنین، در سال 2020  شرکت پی‌پال سازگاری با ارزهای رمزنگاری شده را در برنامه خود اعلام کرد.

هنگامی که از لزوم شکسته شدن موانع ورود و ایجاد تنوع بیشتر صحبت می‌کنیم، در مورد جنبشی به نفع همه سرمایه‌گذاران بیت کوین صحبت می‌کنیم. برخلاف مؤسسات مالی سنتی، بیت کوین به جنسیت، شکل ظاهری یا شخصیت شما اهمیتی نمی‌دهد. پیامدهای پذیرش گسترده بیت کوین بسیار فراتر از آزادی مالی است. پذیرش گسترده به معنای تحرک اجتماعی- اقتصادی، فرصت‌های مادی و ارزیابی مجدد جامع نهادها است که بین زنان و ثروت آنان قرار گرفته است.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *