ایلان ماسک از بیت کوین در مریخ استفاده خواهد کرد!

ایلان ماسک میخواد در مریخ از بیت کوین استفاده کند!

ایلان ماسک، ثروتمند‌ترین کارآفرین جهان، اعلام کرد که استفاده از بیت کوین در مریخ امکان پذیر است، اگرچه سرعت تسویه تراکنش‌ها می‌تواند چالش‌برانگیز باشد! او در ابتدا با ایده استفاده از بیت کوین به عنوان ارز در مریخ موافق نبود، اما به نظر می‌رسد در حال حاضر نظرش کمی تغییر کرده باشد.

ایلان در یک روم توییتر (x فعلی) با عنوان ‘ARK 21Shares Bitcoin ETF (ARKB) Approved‘، که با حضور مدیرعامل ARK Invest، کتی وود، برگزار شد؛ ماسک در ابتدا استفاده از بیت کوین به عنوان ارز مریخی را به دلیل زمان طولانی تسویه تراکنش‌ها رد کرد.

پشت دست بیت کوین بازی کردن

او گفت:

استفاده از ارز دیجیتال‌های دیجیتال در مریخ منطقی است، اما نمی‌توانید از بیت کوین استفاده کنید، زیرا زمان تسویه حساب بسیار طولانی است.

این اظهارات در حالی بیان شد که ماسک همچنان به رویای خود برای ساخت یک مستعمره در مریخ تا سال ۲۰۵۰ ادامه می‌دهد، با این استدلال که انسان‌ها برای بقا باید به گونه‌ای چند سیاره‌ای تکامل یابند.

با این حال، پس از ادامه صحبت‌ها در روم توییتر، ماسک کمی نظرش را تغییر داد و  به این نتیجه رسید که استفاده از بیت کوین در مریخ ممکن است، اگرچه همچنان با موانع روبرو خواهد بود. او اظهار داشت:

شاید بتوانید تا حدودی از بیت کوین استفاده کنید، اما استفاده زیاد از آن در مریخ دشوار خواهد بود.

ماسک با مت کورالو، توسعه‌دهنده اصلی بیت کوین، موافقت کرد که سرعت کند تراکنش بیت کوین می‌تواند از طریق یک شبکه لایتنینگ Lightning Network حل شود.

در حال حاضر، بیت کوین برای تأمین امنیت تراکنش‌ها تا یک ساعت زمان نیاز دارد، زیرا بلاکچین آن‌ها را در بلاک‌های ۱۰ دقیقه‌ای تنظیم می‌کند و نیاز به تأیید شش بلاک قبل از نهایی شدن تراکنش است.

با این حال، آدام بک، مدیرعامل Blockstream، نسبت به این ایده، با یا بدون شبکه لایتنینگ در فرم فعلی بیت کوین، خوش‌بین‌تر بود. او در پاسخ به موضوع مطرح شده در روم توییتر گفت:

۱۲ تا ۲۲ دقیقه نوری هیچ مشکلی با بلاک‌های ۱۰ دقیقه‌ای ایجاد نمی‌کند.

در آوریل ۲۰۲۳، داده‌ها از Glassnode نشان داد که استفاده از شبکه Lightning Network بیت کوین به مراتب ارزان‌تر از سایر سیستم‌های پرداخت قدیمی است.

طبق گزارش Glassnode، هزینه ارسال ارزش از طریق شبکه لایتنینگ ۰.۰۰۲۹٪ است، که تقریباً ۱۰۰۰ برابر ارزان‌تر از انتقال پول با مسترکارد یا ویزاکارت می‌باشد.

در همین حال، گمانه‌زنی‌هایی در مورد اینکه آیا ماسک گزینه استفاده از ارزهای دیجیتال را در X اجرا خواهد کرد یا خیر، وجود دارد، زیرا او قصد دارد X را به یک “سوپر آپ” تبدیل کند.

بر اساس گزارش‌هایی در ژانویه ۲۰۲۳، دو نفر که با برنامه‌های X آشنا هستند، گفتند که قابلیت پرداخت ممکن است در صورت فرصت، ارزهای دیجیتال را پشتیبانی کند.

در تاریخ ۵ اوت، ماسک در پاسخ به یک کاربر در X گفت که او “هرگز” یک توکن رمزنگاری شده در X راه‌اندازی نخواهد کرد.

چنانچه به آینده بیت کوین و اخبار مرتبط با  آن علاقه مندید، سری به صفحه پیش بینی آینده بیت کوین بزنید؛ همچنین ما در همتاپی به صورت روزانه تحلیل بیت کوین را ارائه می‌دهیم که در این وانفسا و اخبار و ضد و نقیض بیت کوین می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

منبع: cointelegraph
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *