احتمال وقوع یک طوفان نزولی در بازار ارزهای دیجیتال

احتمال وقوع یک طوفان نزولی در بازار ارزهای دیجیتال | همتاپی

با افزایش قیمت ارزهای دیجیتال در روزهای اخیر، میزان معاملات فروش لیکوئید شده در بازارهای آتی یا فیوچرز، به بالاترین حد خود در 15 ماه اخیر رسیده است.

به گفته یک از تحلیلگران درون زنجیره‌ای (on-chain) وبسایت تحلیلی کریپتوکوانت (CryptoQuant)، علی رغم افزایش قیمت‌ها، به نظر می‌رسد که بازار ارزهای دیجیتال در حال آماده شدن برای یک طوفان نزولی دیگر است. به گفته این تحلیلگر که J.A. Maartunn نام دارد، داده‌های مربوط به دارایی‌های لیکوئید شده نشان می‌دهد که تلاش گاوها برای حفظ قیمت در سطح فعلی، ثمربخش بوده است.

به گفته او، با شروع به کار بازارهای مالی ایالات متحده، پوزیشن‌های فروش ارزهای دیجیتال یکی پس از دیگری لیکوئید شدند. میزان دارایی‌های لیکوئید شده در معاملات فروش یا Short، مجموعا حدود 320 میلیون دلار برآورد شده است.

با این حال نکته مهم این است که خریداران باید به اندازه‌ای قوی باشند که بتوانند قیمت بیت کوین را بالاتر از 20 هزار دلار نگاه داشته و این سطح را تبدیل به منطقه حمایت کنند، که این خود می‌تواند فرصت‌های جدیدی برای خرید بیت کوین ایجاد کند.

او در ادامه گفت:

سوال اصلی اینجاست: آیا گاوها آنقدر قوی هستند که قیمت بیت کوین را بالاتر از 20 هزار دلار تثبیت کرده و این سطح را تبدیل به محدوده حمایتی بکنند؟ این موضوع با توجه به نزدیک شدن به زمان بسته شدن کندل ماهانه، از اهمیت بالایی برخوردار است.

رشد بازار ارزهای دیجیتال هنوز متوقف نشده است

به عقیده این تحلیلگر، در صورت عدم تثبیت قیمت بیت کوین بالای 20 هزار دلار، باید منتظر وقوع یک طوفان نزولی در بازار ارزهای دیجیتال باشیم. با این حال اما در ساعات اخیر قیمت ارزهای دیجیتال در حال افزایش بوده است. در همین حال بار دیگر ارزش بازار به 1 تریلیون دلار رسیده است.

علاوه بر بیتکوین، اتریوم (ETH) نیز با افزایش قیمت همراه بوده و نقش زیادی در لیکوئید شدن پوزیشن‌های فروش ذکر شده داشته است. همانطور که پیشتر توسط یوتودی (u.today) گزارش شده بود، اتریوم با جهش قیمت همراه بوده و قیمت 1,512 دلار را ثبت نمود که باعث لیکوئید شدن پوزیشن‌های فروش به ارزش بیش از 105 میلیون دلار شد.

منبع: u.today
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. با توجه به این پیش بینی فکر میکنم حالا حالا ها این ارز ریزشی باشد من بیت کوین رو ۵۰۰۰۰ خریدم الان باید بیشتر ضرر کنم . تاکی این روند نزولی ادامه دارد ؟