آیا بیتکوین ۹۶ هزار دلار را می‌بیند؟

تحلیل قیمت بیت کوین: آیا بیتکوین ۹۶ هزار دلار را می‌بیند؟ همتاپی

طبق تحلیل فاندامنتال و داده‌های درون زنجیره‌ای روند صعودی قیمت بیتکوین هنوز تمام نشده است‌ و انتظار می‌رود تا پایان امسال شاهد یک رکورد قیمتی جدید در بیت کوین باشیم.

اما همانطور که می‌دانید قیمت به صورت بی‌وقفه تا ۹۶ هزار دلار بالا نمی‌رود و رفتار صعودی قیمت می‌تواند به چند حالت مختلف اتفاق بیفتد. تا وقتی که قیمت از نظر داده‌های درون زنجیره‌ای و تکنیکال، قوی باشد انتظار داریم یکی از این دو سناریو صعود اتفاق بیفتد.

اهداف قیمتی گفته شده شدیدا وابسته به زمان، شرایط و روش‌های مختلف تحلیلی است. اگر فرضا قیمت به اهداف تکنیکال برسد و همزمان داده‌های درون زنجیره‌ای نیز سیگنال فروش قابل توجهی را صادر کنند، احتمال اینکه به سقف سیکل صعودی (خط مقاومت) نزدیک شده باشیم شدیدا بالا می‌رود. از طرف دیگر اگر به اهداف اصلی تکنیکال نزدیک شده باشیم ولی سیگنال جدی فروشی در داده‌های درون زنجیره‌ای نبینیم، احتمال این وجود دارد که قیمت بیت کوین حتی بالاتر نیز برود.

مقاله پیشنهادی: بیت کوین چیست؟

سلب مسئولیت: مطالب گفته شده فقط نظر شخصی نویسنده است و توصیه به سرمایه‌گذاری نیست. تصمیم‌گیری نهایی باید بر مبنای تحقیق خودتان باشد. ریسک بازار را نیز در نظر بگیرید.

ایده کلی: 96 هزار دلار تا دسامبر 2021

به طور کل به نظر می‌رسد که قیمت بیت کوین تا دسامبر ۲۰۲۱ به ۹۶ هزار دلار می‌رسد (قیمت در حال حاضر 50 هزار دلار است) که با توجه به عرضه‌ ضعیف، این قیمت منطقی به نظر می‌رسد. برای اینکه بیت کوین به ۹۶ هزار دلار برسد ابتدا باید منطقه مقاومتی 51,100 تا 58,000 دلار را بشکند. در طول تست این سطح قیمت، باید داده‌های درون زنجیره‌ای را با دقت زیر نظر بگیریم تا مطمئن شویم هولدرهای بلندمدت و نهنگ‌ها دارایی‌های خود را به بازار عرضه نکنند. اگر هیچ سیگنال فروشی در داده‌های درون زنجیره ای نبینیم باید انتظار تست مقاومت ۶۵ هزار دلاری بیت کوین که در آوریل ۲۰۲۱ به وجود آمد داشته باشیم. نمودار زیر یکی از چندین مسیر احتمالی صعود بیت کوین تا قیمت ۹۶۰۰۰ دلار می‌باشد.

96 هزار دلار تا دسامبر 2021 | همتاپی

مقاومت درون زنجیره‌ای و تکنیکال سطح بالای ۵۸ هزار دلار بیت کوین به اندازه منطقه مقاومتی ۵۶-۵۸ هزار دلار جدی نیست.

با توجه به اینکه خریداران بزرگ جدید همچنان در حال وارد شدن به بازار هستند و معاملات فروش اعتباری لیکوئید شدند، شکست محدوده بالای ۵۸ هزار به نیروی زیادی نیاز ندارد.

اگر بیت کوین بتواند بالای ۶۴.۸ هزار دلار بسته شود (بالاترین قیمت آن در تاریخ) می‌توان انتظار یک حرکت صعودی پرسرعت را داشت چرا که بیت کوین وارد مرحله کشف قیمت (Price Discovery) می‌شود. مرحله کشف قیمت یعنی منطقه‌ای که قیمت هیچوقت در گذشته به آنجا نرسیده، بنابراین سطوح حمایت و مقاومت در آن قرار ندارد.

با نگاهی به سیکل ۴ ساله قیمتی بیت کوین و هاوینگ، بیت کوین از لحاظ تاریخی در اواخر سه ماهه چهارم سال پس از هاوینگ همیشه به سقف سیکل صعودی خود رسیده است.

یکی دیگر از دلایلی که می توان انتظار قیمت‌های بسیار بیشتری را در اواخر سال جاری داشت ، ساختار موج الیوت (Elliott Wave) است که از اواخر سال 2018 شکل گرفته است. به نظر می‌رسد بیت کوین موج ۳ را با روند صعودی و با زدن سقف قیمت 64800 دلار، سپس موج 4 را با زدن کف 28800 دلار و یک اصلاح قیمت پیچیده، به پایان رسانده است. با صعود اخیر بیت کوین در ماه آگوست به نظر می‌رسد که وارد موج صعودی پنجم شده‌ایم که احتمالا می‌تواند قیمت را به طرز چشمگیری به سمت بالا هل دهد.

در این سناریو، انتظار داریم که در محدوده ۶۴.۸ هزار دلار تا ۹۶ هزار دلاری که مشخص کردیم، نهنگ‌ها روند توزیع و عرضه به خریداران را به آرامی جلو ببرند. هرچه در داده‌های درون زنجیره‌ای سیگنال فروش بیشتری ببینیم، به سقف بلندمدت نزدیک‌تر می‌شویم. کاربران بیت کوین در شبکه‌های اجتماعی معتقدند که این سیکل صعودی تا سه ماهه اول و دوم سال ۲۰۲۲ ادامه پیدا می‌کند. این موضوع می‌تواند به عنوان یک کاتالیزور صعودی در نظر گرفته شود. اگر بازار صعودی تا اوایل ۲۰۲۲ ادامه پیدا کند ما می‌توانیم هدف بالقوه ۹۶ هزار دلاری را تا محدوده ۱۱۰ هزار دلار و ۱۱۵ هزار دلار هم گسترش دهیم.

سناریوی دوم صعودی: بیت کوین تا ۱۷۸ هزار دلار

احتمال دیگر این است که اگر سیکل صعودی تا سال ۲۰۲۲ ادامه پیدا کند، ما می‌توانیم ۱۷۸ هزار دلار را تا دسامبر ۲۰۲۱ یا کمی پس از آن ببینیم.

در این سناریو لازم است که در داده‌های درون زنجیره‌ای، کمی فشار فروش وجود داشته باشد؛ مخصوصا پس از آنکه بیت کوین ۱۰۰ هزار دلار را رد کرد. تا وقتی که هولدرهای بلندمدت عرضه نکنند، می‌توان انتظار قیمت‌های بالاتر را داشت حتی اگر ۱۰۰ هزار دلار را به بالا بشکنیم. برای این که این سناریو محقق شود، باید در عرضه و توزیع به آرامی صورت بگیرد و بیشتر بیت کوین‌ها در حالت عرضه نشده باقی بمانند.

چارت زیر یکی از شماتیک‌های صعودی بیت کوین تا این هدف قیمتی می‌باشد. لازم به ذکر است که این شماتیک یکی از چندین شماتیک محتمل است.

ایده کلی: 96 هزار دلار تا دسامبر 2021

طبق اهداف تکنیکالی ما در محدوده ۱۷۸ هزار دلار و ۱۹۰ هزار دلار سطح مقاومتی وجود دارد. لازم به ذکر است که این محدوده طبق دیگر روش‌های تکنیکال نیز قابل پیش بینی است، برای همین می‌توان از این محدوده به عنوان سقف مقاومت قوی ۲۰۲۱ یاد کرد. در این احتمال می‌توانیم انتظار داشته باشیم که نهنگ‌های بیت کوین و نهادهایی که مقادیر زیادی عرضه غیرنقدی دارند، در این سطح قیمتی به سرعت توزیع خود را آغاز کنند.  احتمالاً در این محدوده شاهد این باشیم که بازار با یک یا چند کندل ده هزار دلاری صعودی بسته شود. در این قیمت‌ها، اندیکاتورهای درون زنجیره ای مانند MVRV بسته به فعالیت شبکه بیت کوین، می‌تواند به سقف سطح قبل برسد.

اگرچه این اهداف قیمتی 6 رقمی ترسناک به نظر می‌رسند ، اما حدودا 4 برابر قیمت فعلی هستند.

 تأکید مجدد می‌کنیم که این سناریوها  به زمان و شرایط بازار وابسته است. این اهداف قیمتی بستگی زیادی به انواع اندیکاتورهای درون زنجیره‌ای دارد که سیگنال‌های فروش را  نشان می‌دهند، به ویژه هنگامی که قیمت بیت کوین به اهداف تکنیکالی مختلفی برسد. در زمان نگارش این مقاله ، بیت کوین در حال تایید یک سیگنال خرید تکنیکالی می‌باشد که هفته گذشته به وجود آمد. در این سیگنال خرید بیت کوین از یک پولبک میان مدت بیرون آمده و به روند گاوی که داشت، ادامه می‌دهد.

در حالت ایده آل ، منطقه مقاومتی 51.1-58 هزار دلار باید با قدرت زیاد شکسته شود تا بالاترین قیمت تاریخی بیتکوین در 64.8 هزار دلار دوباره تست شود. رفتار پرایس اکشن در هفته‌های آتی بسیار حیاتی است، زیرا پرایس اکشن پایه سناریوهای ما را بنا می‌کند.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین، به مقاله تحلیل بیت کوین مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *