آیا قیمت بیتکوین به سمت ۲۷ هزار دلار خواهد رفت؟

تحلیل قیمت بیت کوین: آیا قیمت بیتکوین به سمت 27 هزار دلار خواهد رفت؟ | همتاپی

قیمت بیت کوین (BTC) پس از سه بار ناکامی ‌در عبور از ناحیه مقاومت روانی 24 هزار دلار، در نهایت از این آستانه عبور کرد و سقف‌ها و کف‌های بالاتری در نمودار روزانه تشکیل داد. آیا خریداران می‌توانند انتظار داشته باشند که بیتکوین به سطح 27 هزار دلار برسد؟

تحلیل تکنیکال نمودار روزانه قیمت بیت کوین (BTC)

کندل هفتگی قیمت بیتکوین در نیمه شب یکشنبه به وقت ساعت جهانی (UTC) بسته می‌شود؛ اگر این کندل بتواند با موفقیت بالاتر از سطح 24 هزار دلار بسته شود، احتمال افزایش قیمت این ارز دیجیتال به منطقه 27 هزار دلار وجود دارد.

مقاله پیشنهادی: بیت کوین چیست؟

در چهاردهم ماه اوت، میانگین متحرک (MA) 100 روزه (خط حمایت-مقاومت کلیدی) تقریباً در سطح 25 هزار دلار قرار دارد؛ این سطح در حال حاضر سقف قیمتی 2 ماهه است که در این روز (14 آگوست) ثبت شد.

در صورت شکست موفقیت‌آمیز خط میانگین متحرک 100 روزه، موانع اصلی بعدی برای مسیر قیمت بیت کوین عبارتند از خط روند نزولی چند ماهه و سطح 27 هزار دلار.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین (BTC) | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار روزانه قیمت بیتکوین (BTC). منبع: تریدینگ ویو

تحلیل تکنیکال نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین (BTC)

افزایش قیمت همیشه با مراحل اصلاح قیمتی کوتاه‌مدت تا میان‌مدت همراه است. طی این مراحل، قیمت معمولاً بین 50 تا 61.8 درصد اصلاح می‌شود.

به این اصلاحاتِ قیمتی، سطوح فیبوناچی اصلاحی (Fibonacci retracement levels) گفته می‌شود. سطوح 0.5 و 0.618 فیبوناچی اصلاحی، اغلب به عنوان مقاومت‌های قوی برای قیمت عمل می‌کنند.

در زمان نوشتن این مقاله، قیمت بیتکوین به سطح 0.5 فیبوناچی (تقریباً 25 هزار دلار) رسیده است. اگر بیت کوین با موفقیت از این آستانه عبور کند، سطح 0.618 (در حدود 27 هزار دلار) می‌تواند یک هدف قابل دسترس باشد. برعکس، اگر قیمت نتواند سطح فیبوناچی 0.5 را بشکند، احتمالاً حرکت نزولی باز خواهد گشت و روند نزولی به سمت منطقه حمایتی 20 هزار دلار محتمل خواهد بود.

نمودار 4 ساعته قیمت بیتکوین (BTC) | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین (BTC). منبع: تریدینگ ویو

تحلیل درون زنجیره‌ای قیمت بیتکوین

بر اساس گزارش وبسایت ارائه دهنده داده‌های درون زنجیره‌ای کریپتوکوانت (CryptoQuant)، ماینرها بیشترین مقدار بیتکوین را در ژوئن 2022 توزیع کردند، زمانی که قیمت بیت کوین به زیر 20 هزار دلار سقوط کرد.

ماینرها به دلیل کاهش سوددهی تحت فشار بوده‌اند. در مقابل، در مرحله ادغام اخیر بین سطوح 18 تا 22 هزار دلار، ذخایر ماینرها به آرامی ‌در حال افزایش بود. این ماینرها مجبور شدند بیتکوین خود را بفروشند تا ضررهای خود را پوشش دهند و از خود در برابر بی‌ثباتی قیمت محافظت کنند.

مطالب مرتبط: تحلیل قیمت بیتکوین: آیا ۲۲,۴۰۰ دلار کف قیمتی بیت کوین است؟

قیمت بیتکوین (BTC) در چند هفته گذشته به سمت سطح 25 هزار دلار بازگشته است. نمودار ذخیره ماینرها نشان می‌دهد که ماینرها از زمان افزایش قیمت اخیر، دارایی‌های خود را توزیع می‌کنند. بر این اساس، اگر این روند ادامه پیدا کند، فشار فروش ناشی از فروشندگانِ اجباری احتمالاً قیمت را در کوتاه‌مدت کاهش می‌دهد و قیمت بیتکوین تا مرز 20 هزار دلار کاهش می‌یابد.

ذخایر بیت کوین کل ماینرها | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

ذخایر بیتکوین کل ماینرها. منبع: کریپتوکوانت (CryptoQuant)

در لحظه بارگذاری این مقاله قیمت بیت کوین به دلار در حوالی 24,162 در نوسان است.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین، به مقاله تحلیل بیت کوین مراجعه نمایید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

 

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *