اتاق تجارت دیجیتال: استیبل‌کوین‌ها نیازی به تنظیم مقررات جدید ندارند

استیبل‌کوین‌ها نیازی به تنظیم مقررات جدید ندارند

گروه مدافع ارزهای دیجیتال در واشنگتن دی‌سی اعلام کرده است که وضع مجدد قوانین برای استیبل‌کوین‌ها، تنها به دلیل ارائه فناوری جدید، ضرورتی ندارد.

به نقل از رویترز، اتاق بازرگانی دیجیتال اعلام کرده است:

استیبل‌کوین‌های متمرکز بر خرده فروشی (retail-focused) و وابسته به دلار، صرفاً به دلیل استفاده از فناوری جدید، نیازمند مقررات جدید یا قراردادی نیستند.

همچنین این سازمان که اعضای آن شامل گلدمن ساکس (Goldman Sachs)، سیتی گروپ (Citigroup)، تتر (Tether) و سیرکل (Circle) هستند، اعلام کرده است که استیبل کوین‌ها صلاحیت بهره‌مندی از یک نظام نظارتی مجزا و اجباری را ندارند.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

این اظهارات زمانی مطرح می‌شود که تنظیم مقررات استیبل‌کوین‌ها (و عموماً مقررات مربوط به صنعت ارزهای دیجیتال) همچنان یک موضوع داغ و پرطرفدار است.

تنظیم مقررات استیبل کوین‌ها

 ادعاهای اتاق تجارت دیجیتال در مورد تنظیم مقررات استیبل کوین‌ها با اظهارات عوامل خارج از حوزه ارزهای دیجیتال مغایرت دارد.

اوایل این هفته، مؤسسه رتبه‌بندی فیچ (Fitch Ratings) که یکی از سه مؤسسه بزرگ رتبه‌بندی اعتباری است، در مورد استیبل‌کوین‌ها هشدار داده است:

استیبل کوین‌هایی که به یک مقیاس مهم سیستماتیک نزدیک می‌شوند، در بازارهای کوتاه مدتِ اوراق بهادار مانند اوراق تجاری (commercial paper) نقش مهمی خواهند داشت، اما می‌توانند خطرات جدیدی را نیز برای این بازارها به وجود آورند.

مؤسسه رتبه‌بندی فیچ تنها ناظری نیست که در مورد این نام تجاری ارزهای دیجیتال اظهارنظر کرده است. جانت یلن (Janet Yellen)، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده، در اوایل سال جاری با چندین آژانس فدرال دیدار کرد تا رویکرد نظارتی حاکم بر استیبل‌کوین‌ها را تدوین کند. یلن، در آن زمان، بر لزوم اقدام سریع تأکید بسیاری کرد.

جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو نیز معتقد است که استیبل‌کوین‌ها بایستی تحت نظارت درآیند. از نظر وی، استیبل‌کوین‌ها باید به روشی مشابه سپرده‌های بانکی (bank deposits) و صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازار پول (money market funds) قانونمند شوند.

سر جان کانلیف ​​(Sir Jon Cunliffe)، معاون رئیس بانک مرکزی انگلستان که در زمینه ثبات مالی (financial stability) فعالیت می‌کند نیز احتمالاً با این مقررات اتاق تجارت دیجیتال مخالف است؛ به عقیده وی، استیبل‌کوین‌ها یک صنعت بسیار کوچک هستند و صلاحیت بهره‌مندی از مقررات قراردادی را ندارند.

​​سر کانلیف در ابتدای این ماه، صنعت گسترده ارزهای دیجیتال را مورد خطاب قرار داد و اظهار داشت که هر چند ارزهای دیجیتال سهم اندکی در سیستم مالی جهانی دارند، اما می‌توانند بی‌ثباتی مالی ایجاد کنند.

سر کانلیف اظهار داشت:

درست است که این 2.3 تریلیون دلار باید در قالب سیستم مالی جهانی 250 تریلیون دلاری بررسی شود. اما همان طور که بحران‌های مالی به ما نشان دادند، شما مجبور نیستید بخش بزرگی از بازار مالی را برای ایجاد مشکلات ثبات مالی در نظر بگیرید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش تتر صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *