پیش بینی بیت کوین در آینده

تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین | همتاپی


چه عواملی در نوسانات قیمت بیت کوین تاثیر دارند؟ تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال قیمت فروش و خرید بیت کوین را چگونه  تحلیل و پیش بینی می‌کنند؟

در جدول زیر می‌توانید جدیدترین پیش بینی قیمت بیت کوین را مطالعه نمایید و از نظر کارشناسان در مورد آینده بیت کوین مطلع شوید. چناچه شما علاقه‌مند به مطالعه و دنبال کردن تحلیل تکنیکال و روزانه بیت کوین هستید، توصیه می‌کنیم از صفحه تحلیل بیت کوین ما دیدن فرمایید.  همچنین قبل از شروع این مقاله و در بخش زیر می‌توانید فهرستی از بهترین اخبار و تحلیل‌های بزرگان بازار که ممکن است آینده بیت کوین را برای شما روشن‌تر کند ببینید:

پیگیری اخبار و تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین به عنوان مطرح‌ترین ارز دیجیتال می‌تواند به شما در خرید و فروش و سرمایه گذاری در بیت کوین و حتی سایر ارزهای دیجیتال کمک زیادی کند.

بیت کوین که بیش از ده سال پیش در سال 2009 راه اندازی شد، یک ارز دیجیتالی است که مبتنی بر فناوری بلاک چین می‌باشد. این کوین توسط شخص ناشناسی به نام ساتوشی ناکاموتو ایجاد شد تا معایب ارزهای منتشر شده از سوی دولت‌ها را، بدون نیاز به یک مرجع کنترل‌کننده مانند بانک و موسسه مالی، رفع نماید. بیت کوین به عنوان یک ذخیره ارزش عمل می‌کند و یک روش پرداخت است.

از آن زمان تاکنون محبوبیت و تقاضا برای بیت کوین افزایش یافته است و در حال حاضر بسیاری این ارز دیجیتال را با طلا مقایسه می‌کنند. بیت کوین در تمام صرافی‌های ارز دیجیتال به عنوان ارزی با بیشترین ارزش بازار (market cap) خرید و فروش می‌شود.

محبوبیت بیت کوین و فناوری بلاکچین سبب شده است که افراد بیشتری در صدد سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال برآیند و برای کسب درآمد و سرمایه گذاری در بیت کوین (BTC) تلاش کنند. به همین دلیل در این مقاله پیش بینی بیت کوین را در سال‌های 2023-2030 مورد بحث قرار خواهیم داد.

همانطور که در ابتدای سال 2023 انتظار می‌رفت که قیمت بیت کوین افزایش یابد و به 100هزار دلار برسد، این افزایش قیمت در نهایت اتفاق افتاد. زیرا تنها در ماه فوریه، قیمت یک بیت کوین بیش از 70 درصد افزایش یافت و به بالاترین حد خود رسید.

به گفته تحلیلگران، در سال جاری صنعت ارزهای دیجیتال شاهد افزایش عظیم سرمایه گذاری و استفاده از ارزهای دیجیتال برای پرداخت و انجام معاملات بود.

بانک‌های مرکزی در سراسر جهان در تلاش هستند تا مقرراتی را برای سرمایه گذاری در بیت کوین اعمال کنند. شبکه بیت کوین در میان نوجوانان، جوانان و بزرگسالان بسیار محبوب شده است.

امسال برای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال اتفاقات مهمی رقم خورد و کشورهایی مانند السالوادور، چین و کره جنوبی نقش مهمی را در سال جاری ایفا کردند. اخیراً شاهد بودیم که اخبار مربوط به ممنوعیت چین، منجر به ریزش شدید قیمت بیت کوین شد. همزمان با اعلام خبر ممنوعیت استخراج بیت کوین در چین، قیمت بیت کوین از 53 هزار دلار به 42 هزار دلار سقوط کرد. اگرچه این کاهش قیمت بیت کوین همه را به وحشت انداخت، اما بیت کوین دوباره توانست آن را جبران کند و روند صعودی جدیدی را آغاز نماید.

گلکسی اسکور (Galaxy Score) با بررسی شاخص‌های عملکرد ترکیبی در بازارها و تعاملات اجتماعی، میزان کارآمدی یک کوین را نشان می‌دهد.

فهرست مطالب

بررسی دلایل سرمایه‌ گذاری در بیت کوین

پذیرش جهانی بیت کوین، مؤسسات را به سمت سرمایه‌ گذاری در این حوزه سوق داده است، اما هنوز دلیل اصلی سرمایه‌ گذاری در بیت کوین مشخص نیست. در زیر به برخی از این دلایل اشاره می‌شود:

  • ترس از تورم

شرکت میکرواستراتژی در بیت کوین سرمایه گذاری کرد، زیرا معتقد بود که دولت ایالات متحده آمریکا پول زیادی را وارد اقتصاد می‌کند و این امر همواره منجر به افزایش نرخ تورم می‌شود.

برای دور زدن این موضوع، میکرواستراتژی تصمیم گرفت که روی بیت کوین سرمایه‌ گذاری کند و از آن زمان، به یکی از بزرگترین دارندگان ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. شرکت اسکوئر (Square) به سرپرستی جک دورسی نیز همین مسیر را طی کرده است.

  • تراکنش‌های ایمن سریع‌تر و ارزان‌تر

پی پال (PayPal) و سایر موسسات مالی که در این حوزه سرمایه گذاری می‎کنند، معتقدند که بیت کوین و سایر دارایی های دیجیتال تراکنش های ایمن، سریع و ارزان تری را برای کاربران به ارمغان می آورد. 

  • ترس از دست دادن (FOMO)

همه افراد از متضرر شدن در یک سرمایه‌ گذاری مالی واهمه دارند. از آنجا که هیچ کس نمی‌خواهد از بازار حذف شود، لذا افراد سعی می‌کنند خود را با هر تغییری در جهان وفق دهند. این یکی از دلایلی است که برخی از سرمایه گذاران را به سمت صنعت بیت کوین سوق داده است، زیرا آنها نمی‌خواهند از همتایان خود عقب بمانند.

  • دیجیتالی شدن روزافزون جهان

هر چه می‌گذرد از دنیای کاغذها فاصله می‌گیریم و به سمت دنیایی که تحت سلطه فناوری است، حرکت می‌رویم. یکی از پیشرفت‌های صورت گرفته، بیت کوین و صنعت ارزهای دیجیتال است که جهان را بیشتر به سمت دیجیتالی شدن پیش برده است.

موقعیت‌های کلیدی بیت کوین

محبوبیت بیت کوین مشکلات و فرصت‌های زیاد دیگری را به همراه داشت. به عنوان مثال، در سال 2019 کلاهبرداران 722,000 میلیون دلار از سرمایه گذاران ناآگاه سرقت کردند؛ این افراد فریب خورده و بر روی تجهیزات استخراج بیت کوین که اصلاً وجود نداشتند، سرمایه گذاری کرده بودند.

توجه داشته باشید که کلاهبرداران عمدتاً از وب سایت‌هایی استفاده می‌کنند که تاریخ ثبت و حق نشر (copyrights) آن‌ها معتبر نیست. انتظار می‌رود با افزایش محبوبیت، گسترش ارز‌های دیجیتال و اطلاعات افراد در سراسر جهان، شاهد کاهش کلاهبرداری‌ها در سال‌های آینده باشیم.

افزایش قیمت بیت کوین از ماه دسامبر | همتاپی

افزایش قیمت بیت کوین از ماه دسامبر. منبع: کوین مارکت کپ 

آنچه پس از آن رخ داد، رکود قیمت بیت کوین بود، به طوری که هر دو سال 2018 و 2019 را با پولبک‌های (pullbacks) شدید به پایان رساند. با این حال، بیت کوین توانست پس از کاهش شدید قیمت در فوریه و مارس 2020، مجدداً ارزش خود را به دست آورد.

افزایش ارزش بازار بیت کوین | همتاپی

افزایش ارزش بازار بیت کوین. منبع: کوین ماکت کپ

حجم معاملات تا پایان ماه تریلیون‌ها دلار افزایش یافت و یکی از بزرگترین بازگشت‌ها (reversals) در تاریخ ارزهای دیجیتال رقم خورد. قیمت بیت کوین در اواسط سال 2020 به بالاتر از 10,000 دلار رسید و سرمایه گذاران را در سراسر جهان شگفت زده کرد.

این یک افزایش قیمت قابل توجه بود و بسیاری از پیش بینی‌های قیمت بیت کوین را متحول کرد. همچنین، حجم معاملات در بازار بورس طی این افزایش قیمت چند ماهه تغییر کرد، زیرا معامله‌گران کوتاه‌مدت و بلندمدت برای افزایش سود خود به خرید و فروش بیت کوین پرداختند.

طی چند هفته گذشته، قیمت بیت کوین پس از رسیدن به بالاترین سطح تاریخ خود، شروع به کاهش کرد و روند صعودی آن به ماهیت نزولی تبدیل شد.

این امر منجر به کاهش قیمت تمام آلتکوین‌ها نیز شد. در حال حاضر، قیمت بیت کوین نسبت به بالاترین قیمت تاریخ خود کاهش زیادی داشته است، اما انتظار می‌رود تا پایان امسال به 100,000 دلار برسد، زیرا سرمایه گذاران نهادی در حال ورود به صنعت ارزهای دیجیتال هستند.

تحلیل بیت کوین

در حالی که گلدمن ساکس (Goldman Sachs) از اتریوم حمایت می‌کند و معتقد است که این ارز دیجیتال به عنوان یک ذخیره‌کننده ارزش در آینده از بیت کوین پیشی خواهد گرفت، بلومبرگ اعتقاد دارد که قیمت بیت‌کوین به 100 هزار دلار خواهد رسید. افزایش قیمت بیت کوین احتمالاً تمایلات بازار را بهینه می‌کند.

پس از رویدادهای اخیر، از جمله پذیرش السالوادور و بازارهای جدید در صنعت NFT، اخبار مثبت زیادی در بازار ارزهای دیجیتال ایجاد شده است. چین نیز در سقوط قیمت بیت کوین نقش داشته است و در حال حاضر ظاهراً از یوان دیجیتال (digital Yuan) حمایت می‌کند.

از زمانی که قیمت و سهم بازار بیت کوین در میان سرمایه گذاران و مشاوران نهادی، با آخرین پیش بینی‌ها و تحلیل‌های جدید قیمت بیت کوین، مورد بحث قرار گرفته است، یک پیش بینی همچنان پابرجاست، قیمت بیت کوین به زودی به سقف یک تریلیون دلاری خواهد رسید، این امر صحت بسیاری از پیش بینی‌ها را تأیید می‌کند.

چهره‌های محبوب بازار ارزهای دیجیتال پیش بینی‌های قابل توجه دیگری از قیمت بیت کوین ارائه داده‌اند که از آن جمله می‌توان به آنتونی پمپلیانو (Anthony Pompliano)، موسس مورگان کریک دیجیتال (Morgan Creek Digital)، مکس کیزر (Max Keiser)، فیلم‌ساز و گوینده، و جو کرنن (Joe Kernen)، مجری برنامه اسکواک باکس (Squawk Box) شبکه سی ان بی سی اشاره کرد. بسیاری از آنها جزء سرمایه گذاران نهادی پیشرو هستند.

پذیرش بیت کوین و ارزهای دیجیتال از سوی السالوادور

نکته کلیدی و خبر خوب دیگر برای بیت کوین زمانی بود که السالوادور به اولین کشوری در آمریکای مرکزی تبدیل شد که پس از تصویب اکثریت کنگره سالوادور در ماه ژوئن، ارزهای دیجیتال را پذیرفت.

رئیس جمهور السالوادور اظهار داشت که قانونگذاران، لایحه بیت کوین را تصویب کرده‌اند. وی به فروشگاهی‎‌هایی که پرداخت به شکل ارزهای دیجیتال را بپذیرند چراغ سبز نشان داد. نظر کارشناسان در مورد آینده بیت کوین این است که این تقاضا باعث تقویت اقتصاد خواهد شد. رئیس جمهور السالوادور به خاطر علاقه‌اش به ارزهای دیجیتال و نقض قوانین رئیس جمهور آمریکای لاتین، مشهور است.

السالوادور اولین کشوری بود که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفت، در حالی که چین بار دیگر با تعطیل کردن مزارع استخراج بیت کوین سبب تحریک بازار و مهاجرت ماینرها به کشورهای دیگر شد.

پذیرش بیت کوین و قانونی شدن استخراج بیت کوین سبب شد که مردم السالوادور نگران مصرف بیش از حد انرژی در این کشور شوند. دولت السالوادور شرکایی دارد که در دستیابی به اهداف نجیب بوکله (Nayib Bukele)، رییس جمهور این کشور، همکاری خواهند کرد.

افزایش پرداخت‌ها با استفاده از بیت کوین، به عنوان ذخیره ارزش، و مشارکت شرکا به السالوادور کمک کرد.

استقرار ماینرهای بیت کوین در السالوادور به دلیل نگرانی‌های زیست محیطی که ایجاد می‌کرد، یک اقدام جسورانه در سطح بین المللی تلقی می‌شد. اما رئیس جمهور برای آن نیز راه حلی داشت. رئیس جمهور برای تأمین انرژی مزارع استخراج بیت کوین در السالوادور از قدرت آتشفشان‌ها استفاده خواهد کرد.

حدود 95 مگاوات برق از نیروگاه‌های انرژی زمین گرمایی/ ژئوترمال (geothermal plants) بهره برداری خواهد شد که برای تأمین انرژی مزارع بیت کوین در السالوادور کافی خواهد بود. این مقدار انرژی برای تأیید پرداخت‌ها و تراکنش‌های بیت کوین مورد نیاز است.

جورج کیکوادزه (George Kikvadze)، بنیانگذار بیتفری (Bitfury)، اقدام رئیس جمهور السالوادور برای استفاده از بیت کوین در پرداخت‌ها را تحسین کرد. وی بیان کرد که در فضای فعلی 95 مگاوات به راحتی می‌تواند حدود 3 اگزاهش را تأمین کند.

از 3 اگزاهش می‌توان برای استخراج حدود 1800 بیت کوین در هر ماه استفاده کرد که با نرخ فعلی آن، حدوداً بالغ بر 750 میلیون دلار در سال است. جورج کیکوادزه ادعا کرد که این بزرگترین و پرسودترین پروژه در کل کشور یا حتی آمریکای مرکزی است.

ارتباط بیت کوین و رسانه‌های اجتماعی

جک دورسی (Jack Dorsey)، حقایقی را در مورد ادغام بیت کوین با این پلتفرم فاش کرده است. این در واقع یک طرح جدید است که هنوز در حال آماده سازی است. ظاهراً معرفی اخیر توییتر، تیپ جار (Twitter Tip Jar)، تنها در حد یک پیشنهاد بود.

جک دورسی در فراخوان اخیر درآمدهای سه ماهه دوم توییتر نشان داد که به زودی برنامه‌هایی برای تغییر نحوه عملکرد توییتر اجرا می‌شود؛ این عمل با یکپارچه‌سازی تراکنش‌ها و سیستم پرداخت بیت کوین و گسترش آن به صورت تولیدات و اشتراک‌های توییتر، مانند قابلیت سوپر فالو (Super Follow)، امکان پذیر خواهد بود. این امر نشان می‌دهد که تقاضا برای ارزهای دیجیتال افزایش یافته است.

جک دورسی اشاره کرد که ادغام توییتر با سیستم پرداخت بیت کوین و تأمین خواسته‌های کاربران این پلتفرم، هدف اصلی وی و شرکتش بوده است. این اولین باری است که جک دورسی برنامه‌های خود را در مورد ارزهای دیجیتال به طور عمومی اعلام می‌کند.

توییتر اعلام کرد که 140 توکن غیرمثلی (NFT) را بدون هیچ هزینه‌ای در توییتر ارائه خواهد کرد؛ این نشان می‌دهد که پیشتر مقدار قابل توجهی از آن توسط این مدیرعامل آماده شده است.

توییتر تنها پلتفرم رسانه اجتماعی نیست که بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را با پلتفرم خود ادغام می‌کند. فیس بوک نیز برای راه اندازی ارز دیجیتال دایم (Diem) آماده می‌شود.

دایم یک استیبل کوین مشمول پرداخت فیس بوک است. تفاوت میان توییتر و فیس بوک این خواهد بود که بیت کوین یک شبکه استاندارد متن باز در اینترنت است.

ادغام بیت کوین با توییتر و فیس بوک آینده جدیدی را برای هنرمندان و فروشندگان رقم خواهد زد. همچنین انتظار می‌رود که فروش NFT ها در اینستاگرام با کمک ویژگی جدیدی که این پلتفرم قصد راه‌اندازی آن را دارد، انجام شود. با استفاده از این پلتفرم جدید، هنرمندان در اینستاگرام به راحتی می توانند NFT های خود را بفروشند.

پیش بینی وضعیت قیمت بیت کوین در سال‌های 2023 – 2030

در شش ماه ابتدایی سال ۲۰۲۳،‌ بیت کوین موفق شد رشد ۹۰ درصدی را رقم بزند و در پی آن، پیش‌بینی‌ها نیز کاملاً‌ صعودی شد. علاوه بر این با انتشار خبرهای مثبت پیرامون صندوق‌های ETF بیت کوین، قیمت این ارز دیجیتال خود را برای شکست موانع پیش رو آماده می‌کند.

با این‌که قیمت این ارز دیجیتال با سقف قبلی خود ۶۱.۶۴ درصد فاصله دارد، اما از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون موفق شد رشد ۶۰.۶۹ درصدی را به ثبت برساند.

با این حال بازار نزولی اخیر و احتمال افزایش نرخ بهره، پادشاه ارزهای دیجیتال را در موضع ضعف قرار داد. در پی اصلاح اخیر قیمت بیت کوین، سؤالاتی مثل این‌که «آیا بیت کوین از ناحیه حمایتی ۲۵،۰۰۰ دلار باز خواهد گشت؟» پدید آمده است.

اگر شما هم با چنین سؤالاتی مواجه شده‌اید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا قیمت بیت کوین را تا ۲۰۳۰ پیش‌بینی کنیم. در این پیش‌بینی از تحلیل آنچین، تحلیل تکنیکال و اخبار مربوط به این رمز‌ارز استفاده خواهیم کرد.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین در ماه سپتامبر ۲۰۲۳

بیت کوین در آگوست ۲۰۲۳ (مرداد و شهریور) با افت ۱۱ درصدی مواجه شد و در پی آن جریان ورودی به صرافی‌ها افزایش یافت. در این ریزش، خریداران در ناحیه ۲۶،۰۰۰ دلار مانع از ریزش بیشتر شدند تا در ناحیه کلیدی ۲۵،۰۰۰ دلار وارد درگیری با فروشندگان نشوند.

نمودار بیت کوین در تایم فریم روزانه | همتاپی

نمودار بیت کوین در تایم فریم روزانه، منبع: تریدینگ ویو

فشار فروش حرکت نزولی اخیر به حدی بود که باعث شد قیمت بیت کوین به زیر میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه برسد و پس از آن در وضعیت خنثی قرار گیرد. با افزایش احتمال شکل‌گیری الگوی تقاطع مرگ یا صلیب مرگ در نمودار، احتمال عبور قیمت بیت کوین از ۲۵،۰۰۰ دلار وجود دارد.

در کنار این خبرهای ناامیدکننده نباید یک خبر خوب را نادیده گرفت. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) موظف است تا یک سپتامبر وضعیت صندوق‌های ETF را مشخص کند. در صورتی‌که نتیجه این گزارش مثبت باشد می‌تواند آغازگر یک حرکت صعودی باشد.

اگر با درخواست صندوق ETF گری اسکیل (Grayscale) یا بلک راک (Blackrock) موافقت شود، بازار ارزهای دیجیتال خود را برای یک حرکت صعودی قدرتمند آماده خواهد کرد.

البته نباید فراموش کرد که تأخیر در تائید این صندوق‌ها می‌تواند به طولانی‌تر شدن وضعیت رِنج قیمت بیت کوین دامن بزند و حتی در بلندمدت، این ارز دیجیتال را وارد روند نزولی کند.

داده‌های بازار مشتقات بیت کوین

در تاریخ ۲۷ آگوست (۵ شهریور)، مجموع اُپِن اینترست بازار آپشن بیت کوین در تمام صرافی‌ها به حدود ۸.۳۲ میلیارد دلار رسید.

اُپِن اینترست (Open Interest) به مجموع قراردادهای باز آپشن (صعودی یا نزولی)‌ در یک زمان مشخص گفته می‌شود. در حال حاضر این معیار ۴۱.۳۴۱ درصد با اوج خود در سال ۲۰۲۳ یعنی ۱۴.۱۵ میلیارد دلار فاصله دارد.

در حال حاضر نسبت پوت به کال (Put-Call) روی ۰.۴۶ قرار دارد و نشان می‌دهد که نسبت قراردادهای آپشن کال از پوت بیشتر است. این وضعیت تا حدی حاکی از دیدگاه صعودی در بازار مشتقات بیت کوین است.

در مجموع، پیش‌بینی می‌شود قیمت بیت کوین اوج ۳۰،۱۱۲ دلار و کف ۲۵،۰۴۵ دلار قرار را در ماه سپتامبر (شهریور و مهر) تجربه کند. در نتیجه میانگین قیمت احتمالی این ارز دیجیتال در حدود ۲۷،۷۵۸ دلار خواهد بود.

زمان کف قیمت احتمالی (دلار) میانگین قیمت احتمالی (دلار) اوج قیمت احتمالی (دلار)
سپتامبر ۲۰۲۳ ۲۵،۰۴۵ ۲۷،۷۵۸ ۳۰،۱۱۲

پیش‌بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳

با این‌که قیمت بیت کوین در ناحیه ۲۶،۰۰۰ دلار در وضعیت رِنج به سر می‌برد و در ماه آگوست با افت ۱۱ درصدی مواجه شد، اما باز هم توانست از ابتدای سال تاکنون بازده ۵۶.۴۲ درصدی را ثبت کند. در حال حاضر خط روند صعودی نمودار هفتگی بیت کوین شکسته شده و میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ هفته‌ای از آن حمایت کرده است.

نمودار بیت کوین در تایم فریم هفتگی | همتاپی

نمودار بیت کوین در تایم فریم هفتگی، منبع: تریدینگ ویو

بیت کوین در حال ایجاد دومین کندل دوجی در تایم فریم هفتگی است و خریداران بیت کوین خود را برای پرتاب قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ هفته‌ای آماده می‌کنند. البته این روند صعودی باید به اندازه‌ای قدرتمند باشد که بتواند بر حجم عرضه موجود در بالای سطح ۳۰،۰۰۰ دلار غلبه کند.

با نزدیک شدن به موعد تعیین وضعیت صندوق‌های ETF توسط SEC، خریداران بیت کوین انتظار دارند روند نزولی به صعودی تغییر کند. در صورتی‌که هر یک از صندوق‌های بلک راک یا گری اسکیل مورد تائید قرار گیرند، موج صعودی جدیدی در بازار ایجاد خواهد شد.

بنابراین به دلیل حضور خریداران زیاد در قیمت ۲۶،۰۰۰ دلار، احتمال بازگشت قیمت از این ناحیه وجود دارد. در صورتی‌که در آینده شاهد شکست قدرتمند ناحیه ۳۰،۰۰۰ دلار باشیم، قیمت بیت کوین می‌تواند تا پایان سال ۲۰۲۳ به ۳۵،۰۰۰ دلار برسد. لازم به ذکر است که اگر روند نزولی تا زیر ۲۵،۰۰۰ دلار ادامه داشته باشد، احتمالاً شاهد ریزش آن تا سطح ۲۱،۶۲۰ دلار خواهیم بود.

ماه کف قیمت احتمالی (دلار) میانگین قیمت احتمالی (دلار) اوج قیمت احتمالی (دلار)
سپتامبر ۲۰۲۳ ۲۱،۶۲۰ ۲۸،۳۱۰ ۳۵،۰۰۰

پیش‌بینی قیمت بیت کوین از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۳۰

سال کف قیمت احتمالی (دلار) میانگین قیمت (دلار) اوج قیمت احتمالی (دلار)
۲۰۲۳ ۲۵،۴۰۱ ۳۰،۲۰۰ ۳۵،۰۰۰
۲۰۲۴ ۵۷،۰۲۷ ۶۵،۹۹۷ ۷۴،۹۶۷.۴۷
۲۰۲۵ ۶۱،۳۵۷ ۸۵،۹۰۳ ۱۱۰،۴۴۹
۲۰۲۶ ۸۲،۵۲۲ ۱۰۸،۹۰۳ ۱۳۵،۲۸۴
۲۰۲۷ ۱۵۲،۸۳۷ ۱۶۰،۹۴۲ ۱۶۹،۰۴۷
۲۰۲۸ ۱۷۴،۰۶۳ ۱۸۳،۴۸۵ ۱۹۲،۹۰۸
۲۰۲۹ ۲۰۴،۶۳۴ ۲۲۲،۰۹۶ ۲۳۹،۵۵۹
۲۰۳۰ ۲۷۷،۷۵۱ ۳۱۲،۷۶۷ ۳۴۷،۷۸۳

پیش‌بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴

بعد از چهارمین هاوینگ، ۹۶.۸۷۵ درصد از بیت کوین‌های موجود استخراج خواهند شد. علاوه بر این، پاداش ماینرها نیز به ۳.۱۲۵ بیت کوین به ازای هر بلاک جدید کاهش خواهد یافت. با این حال ممکن است مانند حرکت صعودی در طول هاوینگ قبلی، قیمت این ارز دیجیتال بتواند سقف جدیدی در محدوده ۷۴،۹۶۷ دلار ثبت کند.

لازم به ذکر است که به دلیل تنش‌های هسته‌ای میان اوکراین و روسیه احتمال می‌رود قیمت بیت کوین کف قیمتی ۵۷،۰۲۷ دلار را ثبت کند و میانگین قیمت آن در این سال ۶۵،۹۹۷ دلار باشد.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۵

با در نظر گرفتن احتمال راه اندازی صندوق‌های ETF بیت کوین و پذیرش جهانی بیت کوین در سال ۲۰۲۵، روند صعودی با احتمال بالایی پابرجا خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود سقف و کف قیمتی پادشاه ارزهای دیجیتال در این سال به ترتیب ۱۱۰،۴۴۹ و ۶۱،۳۵۷ دلار باشد. بنابراین میانگین قیمت آن ۸۵،۹۰۳ دلار خواهد بود.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۶

انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۶، قیمت بیت کوین در بازه ۸۲،۵۲۲ و ۱۳۵،۲۸۴ دلار قرار داشته باشد. با این حساب، میانگین قیمت این ارز دیجیتال ۱۰۸،۹۰۳ دلار خواهد بود.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۷

پیش‌بینی ما این است که قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۷ بین کف و سقف ۱۵۲،۸۳۷ و ۱۶۹،۰۴۷ دلار قرار داشته باشد. با توجه به این کف و سقف، میانگین قیمت بیت کوین ۱۶۰،۹۴۲ دلار خواهد بود. این ارقام نشان می‌دهند که در این سال احتمالاً شاهد دوران صعودی پایداری خواهیم بود.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۸

در سال ۲۰۲۸ پنجمین هاوینگ بیت کوین انجام خواهد شد و به همین دلیل احتمال تشکیل یک موج صعودی قدرتمند زیاد است. قیمت این ارز دیجیتال احتمالاً در بازه ۱۷۴،۰۶۳ و ۱۹۲،۹۰۸ قرار خواهد داشت. میانگین قیمت بیت کوین در این سال ۱۸۳،۴۸۵ دلار است و نشان می‌دهد که با یک روند صعودی ادامه‌دار مواجه خواهیم بود.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۹

طبق پیش‌بینی‌ها، کف و سقف قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۹ اعداد ۲۰۴،۶۳۴ و ۲۳۹،۵۵۹ دلار و میانگین آن ۲۲۲،۰۹۶ دلار است. این افزایش قیمت‌ها همگی نشان می‌دهند که ارزش این رمز‌ارز به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۳۰

در سال ۲۰۳۰ بیت کوین به سقف قیمتی جدیدی دست خواهد یافت و قیمت آن بین ۲۷۷،۷۵۱ و ۳۴۷،۷۸۳ دلار در نوسان خواهد بود. بنابراین میانگین قیمت آن در این سال ۳۱۲،۷۶۷ دلار بدست می‌آید.

نمودار پیش‌بینی قیمت بیت کوین در هر سال | همتاپی

نمودار پیش‌بینی قیمت بیت کوین در هر سال: کف احتمالی (آبی)، میانگین قیمت (قرمز) و اوج احتمالی (زرد)

پیش‌بینی قیمت بیت کوین از دیدگاه تحلیلگران و اینفلوئنسرها

نام شرکت ۲۰۲۳ ۲۰۲۴ ۲۰۲۵
جی او وی کپیتال ۶۰،۷۱۶ ۹۱،۲۴۵ ۱۲۳،۳۵۲
دیجیتال کوین پرایس ۶۷،۱۱۹ ۷۸،۷۱۷ ۱۱۰،۹۶۳
تریدینگ بیستس ۴۷،۳۶۳ ۸۸،۶۳۲ ۱۵۴،۴۳۵

طبق پیش‌بینی شرکت بلاکوِر سولوشِنز (Blockware Solutions)، قیمت بیت کوین پس از رویداد هاوینگ به ۴۰۰،۰۰۰ دلار خواهد رسید.

تامی لی (Tommy Lee)، رئیس بخش تحقیقات شرکت فاند استرت (Fundstrat)، انتظار دارد بیت کوین به ۲۵۰،۰۰۰ تا ۵۰۰،۰۰۰ دلار برسد.

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki) نیز معتقد است بیت کوین در سال ۲۰۲۴ به ۱۲۰،۰۰۰ دلار خواهد رسید.

آدام بک (Adam Back)، مدیر عامل بلاک استریم (Blockstream) منتظر بیت کوین ۱۰۰،۰۰۰ دلاری در سال ۲۰۲۴ است.

پیش‌بینی هاوینگ بیت کوین

هاوینگ (Halving) رویدادی است که هر ۴ سال یک بار انجام می‌شود. در این رویداد، پاداشی که ماینرهای بیت کوین دریافت می‌کنند نصف می‌شود. با این کار تعداد بیت کوین‌های جدیدی که وارد چرخه می‌شوند کاهش می‌یابد و معمولاً یک رالی صعودی ایجاد می‌شود. داده‌ها نشان می‌دهند که قبل از هر یک از هاوینگ‌های قبلی، شاهد صعود قیمت بیت کوین بوده‌ایم.

رویداد تاریخ پاداش (بیت کوین) تعداد بیت کوین‌های ماین‌شده
راه‌اندازی ژانویه ۲۰۰۹ ۵۰ ۱۰،۵۰۰،۰۰۰
هاوینگ ۱ نوامبر ۲۰۱۲ ۲۵ ۵،۲۵۰،۰۰۰
هاوینگ ۲ جولای ۲۰۱۶ ۱۲.۵ ۲،۶۲۵،۰۰۰
هاوینگ ۳ می ۲۰۲۰ ۶.۲۵ ۱،۳۱۲،۵۰۰
هاوینگ ۴ مارس ۲۰۲۴ ۳.۱۲۵ ۶۵۶،۲۵۰
هاوینگ ۵ ۲۰۲۸ ۱.۵۶۲۵ ۳۲۸،۱۲۵
هاوینگ ۶ ۲۰۳۲ ۰.۷۸۱۲۵ ۱۶۴،۰۶۳

پیش‌بینی قیمت بیت کوین از دیدگاه کوین پدیا

سایت کوین پدیا (CoinPedia) نسبت به قیمت بیت کوین دیدگاه صعودی دارد. دلیل اصلی این دیدگاه صعودی، رویداد پیش روی هاوینگ است. به زبان ساده، هر ۴ سال یک بار تعداد بیت کوین‌هایی که وارد بازار می‌شوند نصف می‌شود. از آن‌جایی که این کار با کاهش عرضه همراه است، معمولاً به رشد قیمت کمک می‌کند.

علاوه بر این، پیروزی صندوق سرمایه‌گذاری گری اسکیل در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیز شانس تائید و راه‌اندازی صندوق ETF بیت کوین را افزایش می دهد.

جالب اینجاست که حتی نام‌های بزرگی مانند بانک استاندارد چارترد (Standard Chartered) و چند کارشناس دیگر هم معتقد هستند که قیمت بیت کوین با انجام هاوینگ، به زودی رشد خواهد کرد. بنابراین، دیدگاه سایت کوین پدیا چندان بی اعتبار نیست. انتظار ما این است که قیمت بیت کوین می‌تواند به عدد ۳۵،۰۰۰ دلار برسد.

سال کف قیمت احتمالی (دلار) میانگین قیمت احتمالی (دلار) اوج قیمت احتمالی (دلار)
۲۰۲۳ ۲۱،۶۲۰ ۲۸،۳۱۰ ۳۵،۰۰۰

پیش‌بینی بیت کوین یک میلیون دلاری پس از هاوینگ توسط چت‌جی‌پی‌تی

با استفاده از جدول هاوینگ که در بالا ذکر شد، از چت‌جی‌پی‌تی (ChatGPT) سؤال کردیم که جهش قیمت احتمالی بیت کوین پس از هاوینگ ۲۰۲۴ را پیش‌بینی کند. چت‌جی‌پی‌تی با استفاده از تصاعد حسابی و هندسی رشد قیمت بیت کوین بعد از هاوینگ را به ترتیب ۲۹۰ و ۴،۱۶۰ درصد پیش‌بینی کرد.

تصویر پیش‌بینی میزان رشد بیت کوین توسط چت‌جی‌پی‌تی | همتاپی

تصویر پیش‌بینی میزان رشد بیت کوین توسط چت‌جی‌پی‌تی

در این محاسبات قیمت بیت کوین به ۲۶،۰۰۰ دلار گرد شده است و نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین احتمالاً با رشد قابل توجهی همراه خواهد بود. با انجام محاسبات تصاعد حسابی و هندسی به ترتیب قیمت‌های ۱۰۱،۴۰۰ و ۱،۱۰۷ دلار بدست آمد که نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۴ یک سقف قیمتی جدید خواهیم داشت.

تصویر پیش‌بینی قیمت بیت کوین توسط چت‌جی‌پی‌تی | همتاپی

تصویر پیش‌بینی قیمت بیت کوین توسط چت‌جی‌پی‌تی

بسیاری از اینفلوئنسرها و بیت کوین ماکسیمالیست‌ها انتظار دارند که قیمت بیت کوین به یک میلیون دلار خواهد رسید. اگرچه در محاسبه قیمت با تصاعد هندسی شانس رسیدن به این عدد بسیار پایین است، اما صفر هم نیست.

بررسی سنتیمنت قیمت بیت کوین از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۲

برای بررسی سنتیمنت قیمت در آینده و تفسیر صحیح آن بهتر است سنتیمنت قیمت در گذشته را تحلیل کنیم.

تصویر هاوینگ‌های بیت کوین روی نمودار کندل استیک | همتاپی

تصویر هاوینگ‌های بیت کوین روی نمودار کندل استیک، منبع: تریدینگ ویو

در مجموع، خوش‌بینی و امیدواری نسبت به بیت کوین، از ابتدای راه تاکنون به رشد خود ادامه می‌دهد. در حال حاضر ورود سرمایه‌گذاران سازمانی در آستانه چهارمین هاوینگ بیت کوین، نقطه عطفی برای این ارز دیجیتال محسوب می‌شود. در سال‌های آتی شاهد پذیرش همگانی و گسترده بیت کوین در جهان خواهیم بود و به همین دلیل می‌توانیم آینده درخشانی را برای آن متصور باشیم.

سؤالات متداول

۱. تاریخ هاوینگ بعدی بیت کوین چه زمانی است؟

هاوینگ بیت کوین هر ۴ سال یک بار یا به طور دقیق‌تر، بعد از هر ۲۱۰،۰۰۰ بلاک انجام می‌شود. هاوینگ بعدی بیت کوین در آوریل ۲۰۲۴ (بهار ۱۴۰۳) انجام خواهد شد.

 ۲. میزان تغییرات بیت کوین در ۲۴ ساعت اخیر چقدر بوده است؟

در طول ۲۴ ساعت اخیر، قیمت بیت کوین با ۰.۶۹ درصد تغییر همراه بوده است.

۳. قیمت بیت کوین چقدر است؟

در زمان نگارش این مطلب قیمت بیت کوین ۲۶،۰۸۲ دلار است.

۴. چرا هاوینگ بیت کوین انجام شده است؟

هاوینگ بیت کوین موجب کاهش تعداد بیت کوین‌های قابل استخراج است و به افزایش کمیابی و افزایش ارزش آن کمک می‌کند.

۵. آیا قیمت بیت کوین افزایش خواهد یافت؟

با نزدیک شدن به رویداد هاوینگ، قیمت این ارز دیجیتال با افزایش زیادی همراه خواهد بود.

۶. قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴ چقدر خواهد بود؟

پیش‌بینی می‌شود قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴ به اوج احتمالی ۷۴،۹۶۷ دلار و کف احتمالی ۵۷،۰۲۷ دلار برسد و میانگین آن ۶۵،۹۹۷ دلار باشد.

۷. قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۵ چقدر خواهد بود؟

انتظار می‌رود حداکثر و حداقل قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۵ برابر با ۱۱۰،۴۴۹ و ۶۱،۳۵۷ دلار و میانگین آن ۸۵،۹۰۳ دلار باشد.

۸. اگر در ریزش سال ۲۰۲۰ به اندازه ۱۰۰ دلار روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده بودم، چقدر سرمایه داشتم؟

ریزش قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۰ از ناحیه ۱۰،۵۰۱ دلار آغاز و در ناحیه ۳،۸۵۰ دلار حمایت شد. با فرض این‌که خرید خود را در اوج قیمت آن زمان انجام داده باشید، رشد سرمایه شما ۱۹۱ درصد است. به عبارت دیگر سرمایه فعلی شما ۲۱۹ دلار خواهد بود.

۹. چند بیت کوین در آینده استخراج خواهد شد؟

در حال حاضر حدود ۱۹،۴۲۸،۲۶۸ بیت کوین در گردش قرار دارد و ارزش بازار آن ۵۹۵،۳۹۰،۱۵۰،۳۹۲ دلار است. حداکثر عرضه این ارز دیجیتال ۲۱ میلیون کوین خواهد بود.

۱۰. آیا بیت کوین در سال ۲۰۳۰ به یک میلیون دلار خواهد رسید؟

بیت کوین ماکسیمالیست‌هایی مانند مایکل سیلور (Michael Saylor) انتظار دارند بیت کوین تا سال ۲۰۳۰ به یک میلیون دلار برسد. سرمایه‌گذاران می‌توانند انتظار عبور قیمت بیت کوین از ۳۰۰،۰۰۰ دلار را داشته باشند.

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. میبینم که بیت کوین خان همچنان روند نزولی رو طی میکنه ، تا کجا چنین شتابان

  2. لطفا سیگنال های خرید و فروش هم بذارید داخل سامانه برای کاربر ها و اگر یک بخش آموزش تحلیل کردن ارز های دیجیتال هم تو اینستا باشه که عالیه ! مرسی ازتون ۳>

    1. سلام دوست عزیز

      ممنونم از پیشنهاد سازنده‌تون. شما می‌توانید با ثبت نام در سامانه همتاپی در پنل کاربری به ابزارهای تحلیل و پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال دسترسی داشته باشید . از این ابزارها برای تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال و تصمیم گیری مناسب استفاده نمایید.

    1. سلام دوست عزیز

      بیت کوین کش هاردفورکی از بیت کوین می‌باشد که با هدف رفع مشکلات شبکه بیت کوین توسط گروهی از توسعه دهندگان راه اندازی شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تفاوت‌های بیت کوین و بیت کوین کش به مقاله بیت کوین کش (Bitcoin cash) چیست؟ از مفاهیم پایه تا خرید و فروش بیت کوین کش مراجعه نمایید.

    1. سلام دوست عزیز

      نام این ارز دیجیتال بیت کوین (Bitcoin) می‌باشد با نماد BTC معرفی می‌شود.

    1. سلام دوست عزیز

      برای مشاهده قیمت لحظه ای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال می‌توانید به صفحه اصلی سایت همتاپی و یا پنل کاربری مراجعه نمایید. علاوه بر این در صفحه https://hamtapay.net/market/btc/ نیز امکان مشاهده نمودار قیمت بیت کوین، آخرین اخبار بیت کوین وجود دارد. 

    1. سلام دوست عزیز

      بله شما می‌توانید آخرین اخبار تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال را علاوه بر وب سایت همتاپی در شبکه‌های اجتماعی ما دنبال نمایید. انتهای هر مقاله و صفحه سایت، آدرس شبکه‌های اجتماعی همتاپی قرار داده شده است