اگر ۱۰ سال قبل ۱۰۰۰ دلار بیت کوین می‌خریدید، امروز چقدر ارزش داشت؟

اگر 10 سال قبل 1000 دلار بیت کوین می‌خریدید، امروز چقدر ارزش داشت؟ | همتاپی

خرید و فروش بیتکوین، بزرگترین رمزارز بازار کریپتو، در حال حاضر در محدوده 16 هزار دلار انجام می‌شود. این در حالی است که در نوامبر 2021 (آبان 1400) شاهد رسیدن قیمت بیت کوین به سقف 68,789.63 دلار بودیم. اکنون قیمت بیتکوین حدود 75 درصد نسبت به نقطه اوج خود کاهش یافته است.

اولین رمزارز بازار یعنی بیتکوین، طی سال‌های گذشته شاهد فراز و نشیب فراوانی بوده است. قیمت بیت کوین چندین مرتبه با سقوط شدید قیمت مواجه شده است اما پس از هر شکست، سقف قیمت جدیدی را ثبت نموده است.

 

در طول بازار صعودی سال 2021، اوضاع بیتکوین به حدی خوب بود که برخی از تحلیلگران و همچنین رسانه‌های مختلف معتقد بودند قیمت بیتکوین به زودی از مرز 200 هزار دلار عبور می‌کند، اما همانطور که دیدیم، واقعیت به گونه‌ای کاملا متفاوت رقم خورد.

در حال حاضر بیت کوین با قیمت 16,800 دلار خرید و فروش می‌شود که نشان دهنده افت 15.49 درصدی نسبت به قله 68,789.63 دلاری در نوامبر (آبان 1400) سال گذشته است. با این حال، ارمغان بیتکوین برای سرمایه گذاران اولیه و کسانی که از همان ابتدا به بیتکوین باور داشتند، سودهای نجومی و هنگفت بوده است.

اگر ده سال قبل 1000 دلار بیتکوین می‌خریدید، امروز چقدر ارزش داشت؟

قیمت بیتکوین در آخرین روز سال 2012 (11 دی ماه 1391) یعنی حدود 10 سال قبل، برابر با 13.45 دلار بود. اگر در آن زمان یک سرمایه گذاری هزار دلاری بر روی بیتکوین انجام می‌دادید، اکنون صاحب 74.34 واحد بیت کوین بودید. با در نظر گرفتن قیمت فعلی بیتکوین، ارزش سرمایه گذاری ده ساله شما به 1,253,127 دلار می‌رسید. یعنی 125,212 درصد سود کلی و 104.08 درصد سود سالیانه.

فرض کنید در آن زمان یک سرمایه گذاری 10 هزار دلاری انجام داده بودید. در آن صورت اکنون ارزش سپرده شما به بیش از 12.5 میلیون دلار رسیده بود و از ثروتی باورنکردنی برخوردار می‌شدید.

پیش بینی آینده بیت کوین

بدون شک بیتکوین پادشاه رمزارزها است و اکنون به عنوان یک دارایی با ارزش در نظر گرفته می‌شود. علیرغم این که بیت کوین بخاطر مکانیزم اجماع اثبات کار (PoW) و نیاز به صرف هزینه و انرژی زیاد برای استخراج، بارها مورد انتقاد قرار گرفته است، اما همچنان بیشترین سهم بازار را به ارزش 324 میلیارد دلار در اختیار دارد. این در حالی است که ارزش کل بازار رمزارزها برابر با 811 میلیارد دلار است.

تحلیلگران بازار رمزارزها امیدوار به بازگشت قیمت بیتکوین هستند. شبکه بیتکوین به گونه‌ای طراحی شده است که حداکثر 21 میلیون واحد بیتکوین قابل استخراج است و تا کنون بیش از 19 میلیون واحد از این تعداد، استخراج شده است. انتظار می‌رود با پایان عرضه بیتکوین و نزدیک شدن به پایان استخراج، قیمت بیت کوین باز هم افزایش یابد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی (اشئفشحشغiljh\d )

منبع: coingape.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. اگر ۵ سال پیش که دوستم بهم گفته بود بیت کوین خریده بودم همون زمان هم کلی سود کرده بودم هییییی

  2. فک میکنم الان هم اگر بیت کوین بخریم خوبه باز ۱۰ سال دیگه میگیم اگر الان خریده بودم انقد سود کرده بودم