اگر بیت کوین را درک کنید، برای معامله و سرمایه‌گذاری در آن هرگز دیر نیست

اگر بیت کوین را درک کنید، برای خرید بیت کوین و سرمایه‌گذاری در آن هرگز دیر نیست | همتاپی

ذهنیت «خیلی دیر است»، روحیه خرید بیت کوین را در شما از بین می‌برد و نمی‌توانید درآمد کافی کسب کنید و از زندگی خود لذت ببرید.

بیتکوین به یک جریان فکری تبدیل شده است. بعضی از افراد به دلیل اینکه زودتر بیت نخریدند از این ارز متنفر شده‌اند.

عده بسیاری از ما می‌پرسند: «آیا برای خرید و سرمایه گذاری در بیت کوین خیلی دیر نیست؟»

پشت دست بیت کوین بازی کردن

هیچ‌گاه برای خرید و سرمایه گذاری در بیت کوین دیر نیست. بیت کوین یک تغییر الگو در جهان است که برای جلوگیری از چاپ بیش از حد ارزهای بی‌ارزش به وجود آمده است. تنها راه تأمین هزینه سبک زندگی کمرشکن ما، افزایش بدهی جهانی و پرداخت هزینه آن با پول چاپ شده در ناکجاآباد است.

رویکرد طرفداران بیت کوین متفاوت است. در واقع آنها کمی جدی‌تر هستند. آنها با بیت کوین کار کرده‌اند و مجذوب این ارز دیجیتال شده‌اند. و اکثریت آنها از خرید بیت کوین و سرمایه‌گذاری در آن سود‌های خوبی بدست آورده‌اند. رشد نموداری بیت کوین نشان می‌دهد که هیچ سرمایه‌گذاری دیگری مانند بیت کوین نبوده است.

اما همیشه چالش روانی ناخوشایندی در هنگام خرید بیت کوین و ارزهای دیجیتال وجود دارد. سرمایه‌گذاران همیشه با اولین سود به خود می‌گویند «باید بیشتر می‌خریدم». شما همیشه می‌توانید بیشتر بخواهید و بیشتر خرج کنید و زمان اصلا مهم نیست.

بنابراین، وقتی تب بیت کوین جهان را فرا گیرد و به یک جریان فکری بدل شود، چگونه وجدان خود را مدیریت می‌کنید؟ وقتی که این موضوع در توییتر ترند شود، در صفحه اول هر روزنامه دیده شود، و توسط بزرگترین سرمایه‌دارهای وال استریت، مانند «پل تودور جونز» در جهان ترویج داده شود، چگونه برخورد خواهید کرد؟

ابتدا، آرامش خود را حفظ کنید و مطمئن باشید هرگز در زندگی دیر نمی‌کنید و به موقع کارهایتان را انجام می‌دهید.

این به عملکرد بیت کوین تا به امروز، ربطی ندارد. مسئله این نیست که چون تا حالا بیت کوین خریداری نکرده‌اید، آن را درک نمی‌کنید. مسئله این است که آیا شما به اندازه کافی روشنفکر هستید که در مورد همه چیزهایی که در مورد پول و سرمایه‌گذاری می‌دانید، تجدید نظر کنید. اگر اینطور هستید، پس فرصت وجود دارد.

اگر ذهن شما بسته باشد، جهان بسته است و همینطور درِ فرصت‌ها نیز بسته است.

بعضی افراد وقتی برای اولین بار در مورد بیت کوین شنیدند، فکر کردند یک شوخی است. آنها همکاران خود را که با نیم بیت کوین ساندویچ می‌خریدند و از زندگی راضی بودند را مسخره می‌کردند.


بیتکوین بسیار عجیب است


مشکل بیت کوین این است که درک آن آسان نیست. وقتی مردم مفهومی را نمی‌فهمند، سریعاً آن را رد می‌کنند و آن را کلاهبرداری می‌نامند تا احساس حماقت نکنند.

  • 21 میلیون واحد بیت کوین وجود دارد.
  • نمی‌توانید کوین‌های بیشتری ایجاد کنید.
  • کوین‌ها دیجیتالی هستند.
  • کوین‌ها تنها در صورتی بیشترین امنیت را دارند که آنها را از اینترنت خارج کنید.
  • بیت کوین راهی برای ذخیره ارزش است. در حال حاضر به عنوان ارز برای معامله استفاده نمی‌شود و ممکن است هرگز این نیاز را برآورده نکند.
  • بیت کوین روشی برای محافظت از ارزشی است که ایجاد می‌کنید.
  • بیت کوین یک پوشش‌دهنده ریسک است. به این معنی که بیت کوین با سرمایه‌گذاری‌های دیگر متفاوت است. ویژگی‌های متقابل یک بازار را دارد. در عین حال که می‌توانید سود زیادی بدست آورید، اگر همه سرمایه‌تان را در آن قرار دهید و بازار نزولی شود، آنگاه ضرر زیادی را متحمل می‌شوید.
  • بیت کوین، سرمایه‌گذاری‌ای برای آینده‌ای نامشخص و دور است.

همانطور که گفته شد، رفتار بیت کوین طبیعی نیست. مردم را گیج می‌کند و اینگونه طراحی شده است.

در واقع بیت کوین جرقه‌ای در تفکر مالی افراد است.

 


ذهنیت برای خرید بیت کوین «دیر شده است» یک سم است


ذهنیت «خیلی دیر است» در خرید و سرمایه‌گذاری بیت کوین اصلا و ابدا خوب نیست. این امر باعث می‌شود احساس بدی نسبت به خود داشته باشید. وقتی مردم به بیت کوین فکر می‌کنند، می‌بینیم که سریعاً ناامید می‌شوند و آرزو می‌کنند ای کاش زودتر برای خرید بیت کوین اقدام کرده بودند و هنگامی که قیمت بیت کوین پایین‌تر بود، حداقل یک واحد از این ارز دیجیتال را خریده بودند.

مشکل بیت کوین این است که شما هرگز نمی‌توانید روی قیمت مناسب خرید کنید. چرا؟ بیت کوین هر ساله بهترین عملکرد را دارد و اکنون بهترین دارایی  این دهه است. درباره این موضوع کاملا تحقیق و فکر کنید. این قدرت فوق‌العاده بیت کوین است. مهم نیست که چه زمانی آن را خریداری می‌کنید. آنچه مهم است این است که شما در نهایت این کار را انجام دهید.

با قیمت کم بخرید، روی قیمت بالا بفروشید

به ما آموزش داده شده است که دارایی‌ها را با قیمت پایین خریداری کنیم و آنها را با قیمت بالاتری بفروشیم. اما در مورد خرید بیت کوین این نظریه کاملا غلط است. بهترین زمان برای خرید بیت کوین زمانی است که در مورد خرید آن تصمیم می‌گیرید.

دلیل آن این است که بیت کوین دارای یک میزان عرضه مشخص، ثابت و قابل پیش‌بینی است که آینده آن را به شما می‌گوید. برای درک قیمت آینده بیت کوین لازم نیست یک نابغه باشید.

پلن‌بی (Plan B)، سرمایه‌گذار معروف آلمانی، مدل انباشت به عرضه (stock to flow) را ارائه کرده است. این مدل به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا بر اساس یک کد نویسی قوی و سیاست پولی قابل پیش‌بینی، بیت کوین را درک کنند و روند قیمت این رمزارز را ببینند. 

هنگامی که مدل انباشت به عرضه را درک کنید، آن وقت ارزش این کمبود تضمین شده را درک خواهید کرد.


قیمت بیت کوین را فراموش کنید و فرصت خرید بیت کوین را از دست ندهید


می‌بایست تغییری در ذهنیت خود ایجاد کنید. فرصت خرید بیت کوین هیچ ارتباطی با قیمت آن ندارد. بیت کوین مشکلات فعلی ارزهای فیات را حل می‌کند. 

ارزش فعلی بازار در گردش بیت کوین، تقریباً معادل 603 میلیارد دلار است. ارزش فعلی جهانی طلا در حدود 9 تریلیون دلار است. ارزش فعلی جهانی مشتقات (ابزار مالی محبوبی است که مردم پول خود را در آن دور می‌ریزند) 640 تریلیون دلار است. و ارزش فعلی عرضه سهام جهان 95 تریلیون دلار است.

اگر تنها مقدار کمی پول از یکی از این نوع دارایی‌ها خارج شود و به بیت کوین تبدیل شود، قیمت این رمزارز سر به فلک می‌کشد.

شرکت‌های سرمایه‌گذاری در حال خرید بیت کوین هستند، نه به این دلیل که می‌خواهند این کار را می‌کنند، بلکه بخاطر آنکه باید این کار را انجام دهند. جاهای بسیار کمی وجود دارد که بتوانید پول خود را بگذارید و بازدهی داشته باشد. ولی جاهای به مراتب کمتری نیز وجود دارد که می‌توانید پول خود را ایمن از کم شدن ارزش و یا رکود اقتصادی، در آنجا ذخیره کنید.

در واقع به قیمت بیت کوین نباید اهمیتی بدهید. می‌بایست به مشکل حل شده توسط بیت کوین و اینکه آیا در درازمدت احتمال بازدهی مالی برای این کار وجود دارد، اهمیت دهید. 


خرید و سرمایه گذاری در بیت کوین، طرز تفکر طولانی مدت


بدترین راه برای سرمایه‌گذاری در بیت کوین، سرمایه‌گذاری کوتاه مدت است. در سال 2017، برخی از افراد در سرمایه‌گذاری‌ اولیه‌شان در بیت کوین استراتژی کوتاه مدت را انتخاب کردند. بعد از سقوط قیمت در این سال بیت کوین‌های خود را فروختند و دچار ضرر شدند.

اگر الان آنها تمام بیت کوین‌های خود را داشتند، سود فوق‌العاده‌ای را کسب می‌کردند. ذهنیت سرمایه‌گذاری را در خود تقویت کنید. 

برخی از افرادی که تجربه سال 2017 را داشتند، از آن عبرت گرفتند و در سقوط قیمت سال 2020 (به دلیل بیماری کووید 19)، به خرید بیت کوین‌های بیشتر پرداختند. بدون شک آزمایش خوبی بود. 

به علاوه، فکر کردن به دارایی‌هایی که برای دراز مدت سرمایه‌گذاری کرده‌اید، میزان استرس شما را کاهش می‌دهد. شما دیگر نگران نیستید که خیلی دیر است یا اکنون زمان خوبی است. با استراتژی بلند مدت قطعا در مورد تحقیقات خود و درک آنچه می‌خرید تمرکز می‌کنید. به طور خلاصه می‌توان گفت زمان حضور در بازار، به زمان‌بندی در بازار ارجعیت دارد.


در خرید بیت کوین سرخوش نباشید


همانطور که می‌دانیم سرخوشی برای ذهن انسان بد است. وقتی سرخوشی به دارایی مانند بیت کوین می‌رسد، مردم عقل خود را از دست می‌دهند و کوهی از پول را به سمت آن جاری می‌کنند. در سال 2017، برخی از افراد مرحله سرخوشی بیت کوین را تجربه کردند.

در آن زمان متخصصان فناوری اطلاعات یک شبه به قماربازانی وحشی تبدیل شدند. سیستم‌های آنها لحظه به لحظه قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را نشان می‌داد و افراد برای خرید بیت کوین و دیگر رمزارزها شب و روز نداشتند. 

پایان این ماجرا نسبتاً غیرعادی بود: مردم بیت کوین نمی‌خریدند. آنها با تصور اینکه پولدار می‌شوند، کوین‌های مزخرف را می‌خریدند که ارزش آنها کمتر از 1 دلار بود. این دقیقا همان چیزی بود که برای آنها سرخوشی آورده بود و توانسته بود طرز تفکر مردم را عوض کند. این موضوع اصلا خوشایند نیست ولی باز هم تکرار خواهد شد. کاربردهای بیت کوین از زمان همه‌گیری کرونا بوجود آمد. و به نظر می‌رسد این امر باعث ایجاد سرخوشی فزاینده‌ای شود.

هنگامی که سیتی‌بانک (Citibank) رقمی معادل 318,000 دلار را برای هر بیت کوین پیش بینی می‌کرد و قیمت این رمز ارز حدود 20,000 دلار بود تا بتواند رکورد جدیدی را در قیمت خود ثبت کند، باز هم همان افرادی که زمین خوردن مردم را پیش از آن دیده بودند، در نتیجه ترس از دست دادن فرصت، باز هم اجتناب نمی‌کردند.

در این مواقع چه کاری باید انجام دهید؟ آرامش خود را حفظ کنید. اگر بیت کوین نخرید، زندگی شما به آخر نمی‌رسد. وقت بگذارید و درباره آن تحقیق کنید. برای این کار می‌توانید از کتاب «استاندارد بیت کوین» (The Bitcoin Standard) شروع کنید.

وقتی صحبت از سرمایه‌گذاری می‌شود، صبر همیشه برنده است.


ریسک بیت کوین را درک کنید


قطعا در هر چیزی که سرمایه‌گذاری می‌کنید، بی‌نقص نیست.

بزرگترین ریسک بیت کوین این است که همیشه احتمال ممنوعیت آن از طرف دولت‌ها وجود دارد. در سال 2017، ریسک این جریان بسیار بالا بود. با گذشت زمان، این ریسک کاهش یافت، زیرا روند بکارگیری هرچه بیشتر و بیشتر این فناوری توسط شرکت‌هایی مانند پی‌پل (PayPal) و شرکت خدمات پرداخت اسکوئر (Square)، ادامه یافت. آنها امکان پرداخت با بیت کوین را برای مشتریان خود فراهم کرده‌اند.

احتمال ممنوع شدن بیت کوین تقریباً صفر است.

با این حال مقرراتی برای بیت کوین وضع خواهد شد. مقررات فقط به این معنی است که هنگام خرید و فروش بیت کوین، باید هویت شما مشخص باشد. مگر اینکه یک فروشنده مواد مخدر باشید و بخواهید قانون را نقض کنید. اینگونه مقررات برای سرمایه‌گذاری‌های شما قطعا خوب است. تنظیم مقررات بیشتر، فرصت‌های بیشتری را برای شرکت‌های معتبر وال استریت فراهم می‌آورد تا پول خود را در بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند. و در نهایت این امر باعث می‌شود بیت کوین به هدف خود یعنی ذخیره ارزش برسد.

ریسک دیگر، به سرقت رفتن کوین‌های شما است. روش قدیمی برای حل این معضل، خرید کیف پول‌ سخت‌افزاری مانند لجر نانو اس (Ledger Nano S)، لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) یا ترزور (Trezor) است. اگر بخواهیم به صورت خلاصه و خیلی ساده بیان کنیم:

کیف پول‌های سخت افزاری، بیت کوین شما را از اینترنت بیرون می‌آورد.

وقتی کوین‌های شما خارج از اینترنت باشد، هیچکس به جز شما نمی‌تواند به آنها دسترسی پیدا کند. به این ترتیب، هنگامی که در حال استراحت یا کار هستید، می‌توانید کاملا در امان باشید، و از سرقت کوین‌های خود توسط یک هکر روسی جلوگیری کنید.


تفاوت بین طلا و بیت کوین چیست؟


محدود بودن، یکی از ویژگی‌های مشترک بیت کوین (Bitcoin) و طلاست.

مسئله این است که محدودیت طلا، توسط انسان کنترل می‌شود. اما محدودیت بیتکوین توسط هیچکس کنترل نمی‌شود و قابل تغییر نیست.

هر ساله با کشف و استخراج طلای جدید، میزان عرضه طلا تقریباً 2٪ افزایش می‌یابد. با استخراج نفت انسان توانست به یک پیشرفت تکنولوژیک حفاری دست یابد که در سال 1949 محبوب شد. انسان‌ها می‌توانند روش‌های بیشتری برای استخراج طلا نیز ابداع کنند. همچنین ما می‌توانیم پول زیادی بر روی طلا بگذاریم تا این فلز ارزشمند را بیشتر استخراج کنیم. آخرین گزینه در استخراج طلا از سیارک‌هاست.

Doomsdayers می‌گوید اگر ناسا تصمیم بگیرد سیارکی را از فضا با خود به خانه بیاورد، این کار می‌تواند «قیمت کالاهای تجاری را نابود کرده و باعث فروپاشی اقتصاد جهان به ارزش 75.5 تریلیون دلار شود.»

به نظر من این مسخرست. انسان‌ها ممکن است از سیارک‌ها طلا استخراج کنند، اما احتمالاً راه درازی برای این کار پیش رو دارند و انجام آن بسیار دشوار است. فکر نمی‌کنم که طلا به این زودی‌ها سقوط کند. اما افزایش 2 درصدی عرضه طلا در هر سال را یکی از ویژگی‌های ناخوشایند این فلز است.

گمانه‌زنی در مورد دستکاری بانک‌ها در قیمت طلا، عامل دیگری است که باید هنگام مشخص کردن تفاوت بین بیت کوین و طلا در نظر گرفت.

بیتکوین با طلا متفاوت است. این نسل باهوش عصر دیجیتالی آن را درک می‌کنند و برای نگهداری آن نیاز به گاوصندوق و یا بازوهای عضلانی ندارند. هیچ‌کس مالک بیت کوین نیست. 

در مورد بیت کوین، نیز هیچ انسانی یا شرکتی وجود ندارد که بتوان از او شکایت کرد.

  • عرضه بیت کوین ثابت است.
  • فناوری بیتکوین متعلق به هیچ کس نیست.
  • نرخ تورم بیت کوین قفل شده و توسط کد محافظت می‌شود.
  • بیت کوین هیچ موجودیتی ندارد، زیرا هیچ میلیاردری صاحب آن نیست.
  • بیت کوین بدون ماهیت است و هیچ شرکتی ندارد.

تغییر‌دهنده بازی در مورد بیت کوین، متعلق به شبکه کاربران است. کاربران شبکه مالک این فناوری هستند و به آن ارزش می‌دهند.

لازم نیست که سرمایه‌داران ریسک‌پذیر، بانکداران و سیاستمداران به بیت کوین مجوز بدهند یا استفاده از آن را تایید کنند. هر شخصی از هر نقطه از جهان می‌تواند نظر خود را با خرید بیت کوین اعلام کند.


چطور در مورد بیت کوین خیالمان راحت باشد


ریک ادلمن (Ric Edelman)، بنیانگذار شورای دارایی‌های دیجیتال RIA، فکر سرمایه‌گذاری در بیت کوین را آسان می‌کند.

وی به عنوان مشاور مالی، به مشتریان خود توصیه می‌کند که 1٪ از سرمایه خود را به بیت کوین اختصاص دهند. اگر 10,000 دلار پس‌انداز دارید، 100 دلار برای سرمایه‌گذاری در بیت کوین در نظر بگیرید. 

او می‌گوید اگر شما در سال 2020، 1٪ از پول خود را در بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کردید، 25 درصد به سرمایه خود اضافه کرده‌اید. 

بنابراین، مقداری از سرمایه‌گذاری‌های خود را به این ارز دیجیتال اختصاص دهید. اما اگر هنوز بیت کوین را باور ندارید، و می‌خواهید در مورد مزایای بیت کوین بیشتر بدانید، یک سرمایه‌گذاری 1 درصدی، بعید است که مشکلی برایتان به وجود آورد.


از تجربه حرفه‌‌ای‌ها در خرید بیت کوین استفاده کنید


با یک رویکرد آهسته، شما می‌توانید از تجربه حرفه‌‌ای‌ها در خرید بیت کوین به نفع خود استفاده کنید. مدیران صندوق‌های مالی مانند رائول پال (Raoul Pal)، از یک روش  بسیار ساده برای پوشش ریسک استفاده می‌کنند: میانگین هزینه دلاری. در ادامه نحوه انجام این استراتژی ساده آورده شده است.

مرحله 1: تصمیم بگیرید که هر ماه می‌خواهید چه مبلغی را بیت کوین بخرید. فرض بگیریم شما تصمیم خود را روی 100 دلار گرفتید.

مرحله 2: در ماه اول، 100 دلار در بیت کوین سرمایه‌گذاری کنید. قیمت ممکن است در بالاترین حد خود باشد.

مرحله 3: در ماه دوم، 100 دلار دیگر بیت کوین بخرید. قیمت ممکن است در کمترین زمان خود باشد.

مرحله 4: در ماه سوم، همانند ماه‌های قبل 100 دلار دیگر نیز بیت کوین بخرید. این بار ممکن است قیمت بیت کوین دوباره در حال افزایش باشد.

مرحله 5: هر ماه 100 دلار سرمایه گذاری کنید تا زمانی که به میزان کل سرمایه‌گذاری مورد نظر خود برسید. (فرض کنیم مبلغ مورد نظر شما 1٪ از کل پول شماست که در بیت کوین سرمایه‌گذاری شده است).

با استفاده از این روش می‌توانید قیمتی را که برای بیت کوین صرف می‌کنید بدون استرس و از دست دادن خونسردی، برای خود راحت کنید. در بعضی از ماه‌ها قیمت بالا و در بعضی دیگر از ماه‌ها قیمت پایین خواهد بود. درست مثل یک حساب پس‌اندازی که به آن اهمیتی نمی‌دهید. با این کار پول خود را قفل می‌کنید و اجازه می‌دهید که توسط کد محافظت شود، نه انسان.


برای خرید بیتکوین خیلی دیر نیست!


خونسردی خود را حفظ کنید و عجله نکنید.

وقت آن است که آموخته‌های مالی خود را در حوزه‌ی صنعت دیجیتالی ارتقا دهید.

پول‌های نقدی که در کیف پولتان دارید و یا طلاهایی که جمع کرده‌اید، مقدمه‌ای بر دنیای مالی دیجیتال بوده است. دنیای پول، بسیار عقب‌تر از پیشرفت‌های تکنولوژی است.

بیتکوین در تلاش است تا با روایتی دیجیتال، از دنیا عقب نماند، بنابراین ما می‌توانیم با استفاده از تلفنی که در جیب خود داریم، پول خود را ذخیره کنیم و به کارهای روزانه خود ادامه دهیم. درنتیجه، بدون اینکه ارزش سرمایه ما به صورت نامحسوس با مالیات ناشی از تورم، توسط جمعی از کت شلوار پوشان از بین برود، از سرمایه خود محافظت می‌کنیم.

اگر در فکر خرید بیت کوین هستید، تحقیقات خود را انجام دهید و تا عمق آن پیش بروید. ترس از دست دادن فرصت را از خود دور کنید. از هیجانات بازار فاصله بگیرید. مشکلی را که بیت کوین حل کرده است را با ذهن باز درک کنید. مانند دوست جدیدی که او را به خانه خود دعوت می‌کنید، بیت کوین را بشناسید.

بهترین زمان برای خرید بیت کوین زمانی است که آن را بشناسید و ارزش آن را دریابید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1. سلام دوست عزیز

      برای خرید بیت کوین ابتدا باید در پنل کاربری سایت همتاپی ثبت نام کرده و مراحل احراز هویت را انجام دهید. پس از تایید احراز هویت می‌توانید با ریال و کارت بانکی خود برای خرید بیت کوین اقدام نمایید.

    2. بین عزیز میتونی از صرافی های معتبر داخلی خرید کنی اما خب صرافی همتاپی قیمت تتر و بیتکوینش تاالان عالی بوده و من راضیم .

    3. بین عزیز میتونی از صرافی های معتبر داخلی خرید کنی اما خب صرافی همتاپی قیمت تتر و بیتکوینش تاالان عالی بوده و من راضیم .