سرانجام ماینرهای اتریوم پس از ادغام چه می‌شود؟

سرانجام ماینرهای اتریوم پس از ادغام چه می‌شود؟ | همتاپی

با تغییر اتریوم از اثبات کار POW به اثبات سهام، استخراج کنندگان ارز دیجیتال بدنبال روش‌های جایگزین هستند. شرکت‌های زیرساخت استخراج ارز دیجیتال مثل Hive Blockchain و Hut 8 Mining Corp، امروز اعلامیه‌هایی منتشر کردند که در آن جزئیات برنامه ریزی کسب و کارشان را برای تغییرات استخراج اتریو‌م، شرح داده‌اند.

با نزدیک شدن به اواسط سپتامبر و ادغام اتریوم، آخرین روزهای اتریوم به روش اثبات کار فرا رسیده است‌. ارتقا ادغام، اتریوم را به یک سیستم اثبات سهام (POS) تبدیل می‌کند و تولید کنندگان ماینرها، مجبورند در شیوه کسب و کار خود تجدید نظر کنند. 

مقاله پیشنهادی: اتریوم چیست

شرکت Hive یک شرکت سهامی عام است و قصد دارد برای ادامه عملیات ماینینگ (استخراج ارز دیجیتال) خود، بلاکچین‌های دیگر را مورد بررسی قرار دهد. شرکت Hut 8 Mining Corp، یکی دیگر از شرکت‌های بزرگ تولید کننده ماینر، سرمایه‌گذاری‌های خارج از ارزهای دیجیتال را دنبال خواهد کرد. 

مطالب مرتبط: تفاوت اتریوم و اتریوم کلاسیک

اقدامات جدید در شرکت Hive 

اثبات کاربرای تایید تراکنش‌ها از کامپیوترهای قدرتمند برای حل الگوریتم‌های پیچیده و سخت استفاده می‌کند، که این کار به انرژی زیادی نیازمند است. در حالی که در اثبات سهام تراکنش‌ها از طریق کاربران شبکه که مقدار زیادی توکن بومی بلاکچین را در اختیار دارند، تایید می‌شوند. 

شرکت تولید سخت افزار کامپیوتری Hive Blockchain می‌گوید: توکن‌های دیگر را که با پردازنده‌های گرافیکی GPU قابل استخراج هستند، تجزیه و تحلیل کرده است. هدف این شرکت این است که در صورت تغییر اتریوم به اثبات سهام، از طریق ظرفیت استخراج اتریوم 6.5 تراهش برای سایر کوین‌های قابل استخراج دیگر که نیاز به پردازنده‌های گرافیکی دارند استفاده کند. 

قدرت پردازش ماینرهای شرکت HIVE نتایج قابل توجهی را برای این شرکت نشان می‌دهد. تنها در ماه آگوست، پردازنده‌های گرافیکی Hive Blockchain، تعداد 3010 اتریوم استخراج کرده‌اند که معادل 97 اتریوم به مبلغ 150,000 دلار در روز است.

مانتی متزر (Monty Metzer) در توییتر خود نوشت: 

ماینرهای اتریوم در ماه اوت ۲۰۲۲، حدود ۷۳۳ میلیون دلار درآمد ایجاد کرده‌اند‌. این ماینرها در اکتبر ۲۰۲۲ پس از ادغام اتریوم چه خواهند کرد؟ چه اتفاقی برای قدرت ماینینگ می‌افتد؟ کدام بلاکچین اثبات کار بیشترین نفع را خواهد برد؟

گروه مشاوره و خدمات فناوری اطلاعات شرکت Hut 8، در مسیر متفاوتی حرکت خواهد کرد. اخیرا شرکت Hut 8 گفته است پردازنده‌های گرافیکی بیشتری را در تاسیسات ماینینگ کانادا نصب می‌کند و از استخراج ارز فاصله می‌گیرد. 

حذف روش اثبات کار نیاز به فرصت‌های جدیدی را برای این غول محاسباتی (شرکت Hut 8) به ارمغان آورده است.

این شرکت می‌گوید که بر حوزه‌های فراگیری ماشین، هوش مصنوعی و ارائه خدمات جایگزین به مشتریان خود تمرکز خواهد کرد.

شرکت Hut 8 همکاری خود را با شرکت Zenlayer از ماه اوت شروع کرده است تا ارائه دهنده خدمات ابری در کانادا باشد‌. 

پلتفرم ابری شرکت zenlayer از شرکت Hut 8 برای اجرای کارآمدتر نرم افزارها برای مشتریان خود استفاده خواهد کرد. 

شرکت Hut 8 در صفحه توییتر خود نوشت: 

ما مفتخریم که همکاری خود را با شرکت zenlayer اعلام کنیم‌. این یک شرکت ارائه دهنده خدمات ابری متمرکز بر بازی، رسانه و بلاکچین است که در حال گسترش به کاناداست‌‌. اکنون مشتری‌های شرکت zenlayer و Hot 8 به خدمات HPC بر اساس تقاضا دسترسی خواهند داشت.

دیگر استخراج اتریوم نداریم؟

در ماه ژوئیه، شرکت Decrypt به آینده استخراج اتریوم و این که چگونه استخرهای استخراج ممکن است از دور خارج شوند، نگاهی انداخت. استخرهای اتریوم در حال تغییر هستند، درست همانطور که مکانیسم اجماع تغییر خواهد کرد‌.

با توجه به این که استخرهای استخراج اتریوم در آستانه گمنامی قرار دارند، استخرهای سهام ممکن است موج جدید اعتبارسنجی و تلاش افراد جامعه باشد. 

استخرهای استیکینگ، منابع ذینفعان را برای افزایش شانس پاداش، از طریق اعتبارسنجی شبکه ممکن می‌کند.

در مورد ماینرهای شخصی که در حال حاضر از پاداش‌های استخراج اتریوم کسب درآمد می‌کردند، هیچ پاسخی برای آینده آن‌ها وجود ندارد. 

اتفاق ادغام، اتریوم را به یکی از اولین بلاکچین‌هایی تبدیل می‌کند که به جای بهره‌وری بیشتر از انرژی، از اعتبارسنجی اثبات کار به اثبات سهام تبدیل می‌شود و این اتفاق بر عدم اطمینان از آینده استخراج می‌افزاید. ماینر‌هایی که از مزایای اثبات کار بهره‌مند بودند، احتمالا با این تغییر کنار گذاشته می‌شوند.

در لحظه بارگذاری این مقاله، قیمت اتر به دلار با افزایش 8.01 درصدی نسبت به دیروز در حوالی 1,634 دلار در نوسان است. 

برای اطلاع از اخرین اخبار اتریو‌م، به مقاله تحلیل قیمت اتریوم مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

منبع: decrypt.co
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. پس با این حساب کسایی که ماینر اتریوم داشتن بعد از این فورک اتریوم دستگاهاشون بدون استفاده میشه و ضرر میکنند؟

    1. سلام دوست عزیز

      اگرچه با ادغام اتریوم، استخراج اتریوم ملغی می‌شود اما افراد می‌توانند با کارت گرافیک خود به استخراج سایر ارزهای دیجیتال ماییند اتریوم کلاسیک بپردازند و کسب درآمد کنند.

  2. به غیر از اتریوم چه ارز های دیگری با دستگاه های GPU قابلیت ماین شدن دارند و از میان انها کدام یک سود اوری بیشتری دارد،لطفا راهنمایی بفرمایید.ممنون

    1. سلام دوست عزیز

      علاوه بر اتریوم ارزهای دیجیتال دیگری مانند اتریوم کلاسیک و ریون کوین نیر با کارت گرافیک قابل ماین می‌باشند. شما می‌توانید پس از ادغام اتریوم به استخراج سایر ارزهای دیجیتال بپردازید.