چالش بیت کوین برای عبور از سطح ۶۲٬۵۰۰ دلار؛ تحلیل روند قیمت

چکیده مطلب:

بیت‌کوین موفق شد موجی از رشد را آغاز کند و از سطوح ۶۱.۵۰۰هزار دلار و ۶۲هزار دلار عبور کند. درحال‌حاضر، قیمت این ارز دیجیتال زیر ۶۳هزار دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ساعته در نوسان است. 

قیمت بیت‌کوین توانست از سطح مقاومتی ۶۲هزار دلار عبور کند و بهبود یابد. اما برای ادامه روند صعودی در کوتاه‌مدت، لازم است که بیت‌کوین از سطح مقاومتی ۶۲.۵هزار دلار نیز بگذرد.

علاوه‌بر‌این، در نمودار ساعتی جفت‌ارز بیت‌کوین/دلار آمریکا (BTC/USD) که داده‌های آن از صرافی کراکن تأمین می‌شود، یک خط روند نزولی کلیدی با مقاومت ۶۲۵۰۰دلار در حال شکل‌گیری است. البته، این جفت‌ارز ممکن است برای صعود از سطوح مقاومتی ۶۲۵۰۰دلار و ۶۳هزار دلار با چالش‌هایی مواجه شود.

درکل،  برای تداوم رشد قیمت بیت‌کوین در کوتاه‌مدت، عبور پایدار از سطوح مقاومتی ذکرشده ضروری به نظر می‌رسد. از طرفی، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران باید این سطوح کلیدی را به دقت زیر نظر داشته باشند.

قیمت بیت‌کوین در تلاش برای عبور از مقاومت

قیمت بیت‌کوین به‌زیر سطح حمایتی ۶۰,۰۰۰دلار کاهش یافت. بیت کوین حتی سطح حمایت ۵۸,۵۰۰ دلار را آزمایش کرد، جایی که خریداران وارد بازار شدند. کف قیمت در ۵۸,۴۴۸دلار شکل گرفت و اکنون قیمت درحال اصلاح کاهش‌هاست. همچنین، افزایش قابل‌توجهی بالاتر از سطح ۶۰,۰۰۰دلار رخ داد.

قیمت بیت‌کوین توانست از سطح ۵۰درصد فیبوناچی عبور کند. این سطح، میانه راه بین بالاترین قیمت اخیر یعنی ۶۴,۴۶۰دلار و پایین‌ترین قیمت اخیر یعنی ۵۸,۴۴۸دلار است. گذر قیمت از این سطح مهم، نشانه‌ای مثبت برای روند صعودی بیت‌کوین محسوب می‌شود.

حتی شاهد حرکت قیمت به بالاتر از سطح کلیدی ۶۲,۰۰۰دلار نیز بودیم. اما بااین‌وجود، قیمت این ارز دیجیتال هنوز پایین‌تر از ۶۳,۰۰۰دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ساعته قرار دارد.

به‌نظر می‌رسد سطح مقاومتی ۶۲,۵۰۰دلاری که دیروز نیز در مورد آن صحبت شد، قیمت بیت‌کوین را به چالش کشیده و مانع از صعود بیشتر آن شده است. علاوه‌براین، یک‌خط روند نزولی کلیدی با مقاومت ۶۲,۵۰۰دلار در نمودار ساعتی جفت‌ارز بیت‌کوین در برابر دلار آمریکا (BTC/USD) دیده می‌شود. 

جالب اینجاست که این سطح مقاومتی، نزدیک به سطح ۶۱.۸درصد فیبوناچی از موج نزولی اخیر قرار گرفته است. بنابراین، این سطوح مقاومتی نقش مهمی در تعیین مسیر آتی قیمت بیت‌کوین ایفا خواهند کرد. 

نمودار قیمت بیت‌کوین به دلار

سطح مقاومتی کلیدی بعدی برای بیت‌کوین، ۶۳,۰۰۰دلار است. اگر قیمت بتواند با قدرت از این سطح عبور کند، احتمالا شاهد یک‌روند صعودی پایدار خواهیم بود. دراین‌صورت، انتظار می‌رود قیمت به سطح مقاومتی ۶۳,۵۰۰دلار برسد و آن را آزمایش کند. اگر خریداران بتوانند قیمت را بالاتر هم ببرند، هدف بعدی سطح مقاومتی ۶۵,۰۰۰دلار خواهد بود.

آیا قیمت بیت کوین بازهم کاهش خواهد یافت؟

اگر خریداران نتوانند قیمت را بالاتر از سطح مقاومتی ۶۲,۵۰۰دلار ببرند، احتمال بروز یک روند نزولی دیگر وجود دارد. دراین‌حالت، اولین سطح حمایتی مهم، ۶۰,۵۰۰دلار خواهد بود.

اگر سطح حمایتی ۶۰,۵۰۰دلار از دست برود، قیمت بیت‌کوین به‌احتمال زیاد به‌سمت سطح حمایتی بعدی یعنی ۶۰,۰۰۰دلار حرکت خواهد کرد. این سطح، یک حمایت روانی مهم برای معامله‌گران به‌شمار می‌رود.

اما اگر بیت‌کوین نتواند در این نقطه هم پایداری خود را حفظ کند، سطح حمایتی دیگری در ۵۹,۵۰۰دلار وجود دارد که می‌تواند مانع از ریزش بیشتر قیمت شود. بااین‌حال، لازم است سرمایه‌گذاران و معامله‌گران، تمامی این سطوح حمایتی و مقاومتی کلیدی را با دقت رصد کنند.

شاخص‌های تکنیکال

  • شاخص مک‌دی (MACD) در تایم‌فریم ساعتی، اکنون در منطقه مثبت قرار گرفته و رو به افزایش است. 
  • شاخص RSI یا شاخص قدرت نسبی نیز درحال‌حاضر برای جفت ارز بیت‌کوین/دلار آمریکا، بالاتر از سطح ۵۰ قرار دارد. این بدان معناست که تقاضا برای خرید بیت‌کوین بیشتر از فروش آن است.
  • از نظر سطوح حمایتی، دو سطح مهم ۶۰,۵۰۰دلار و ۶۰,۰۰۰دلار هستند که می‌توانند از کاهش بیشتر قیمت جلوگیری کنند.
  • درمقابل، سطوح مقاومتی کلیدی که باید مورد توجه قرار گیرند، ۶۲,۵۰۰دلار و ۶۳,۰۰۰دلار می‌باشند. عبور از این سطوح می‌تواند راه را برای صعود بیشتر قیمت هموار کند.
منبع: نیوز بی‌تی‌سی
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *