تحلیل بیت کوین، ۱۶ شهریور

بیت کوین 16 اردبیهشت

قیمت بیت کوین بعد از دیدن سقف جدید تاریخی خود، در مسیر اصلاح فلگ صعودی خود به فیبو 0.5 واکنش نشان داد و امید به سقف جدید را در دلها زنده کرد!

بیت کوین در یک نگاه کلی

روند کلی بیت کوین صعودی است، این واقعیت بر کسی پوشیده نیست که کف‌ها و سقف‌های بیت کوین در روند صعودی اخیر خود (قبل از هاوینگ 2024) همچنان پا برجا هستند. از سمتی دیگر بیت کوین بعد از درجا زدن 50 روزه خود، سعی کرد در روز 4شنبه (12 اردیبهشت) از محدوده نوسانی خارج شود و بازار را تسلیم خرس‌ها کند. اما محدوده مورد انتظار فیبوی 50درصد، توانست بیت کوین را در عرض دو روز از 56600دلار به 64000 دلار برساند.

بیت کوین در تایم فریم روزانه

بیت کوین در تایم فریم 4 ساعته

در تایم فریم 4 ساعته، قیمت بیت کوین کانال نزولی خود را که در تصویر زیر مشخص است شکسته و همچنان بالای کانال در حال تثبیت خود است. به نظر می‌رسد چنانچه قیمت با یک کندل پرقدرت بالای 65هزار دلار بسته شود باید امید سقف‌ها و قیمت‌های بالاتر را داشت؛ مقاومت‌های بعدی بیت کوین در صورت به وقوع پیوستن این سناریو به شرح زیر است:

  1. 68000دلار
  2. 69600دلار
  3. 71000دلار

بیت کوین، نگاه خوش بینانه در تایم فریم 4 ساعته

اما اگر بخواهیم احتمالات خلاف روند صعودی را هم در نظر بگیرم می‌توانیم اینگونه همان چارت را تحلیل کنیم:

حرکت صعودی اخیر بیت کوین به نظر نمی‌رسد یک حرکت پایدار باشد، یعنی احتمال این که در روزهای آتی باز هم شاهد صعود بیت کوین – به صورت پی در پی و مستمر – باشیم بسیار کم است. اما چرا؟

  1. تعداد بالای کندل‌های نزولی در مقابل کندل‌های صعودی نشان از قدرت فروش سنگین در این محدوده از چارت دارد، حتی بازگشت اخیری بیت کوین از سطح 67 هزار هم با کندلهای پر قدرت همراه نبوده و شادوهای نزولی در سقف کندل‌های اخیر  در تایم فریم 4 ساعته بیشتر و بیشتر به چشم می‌آید.
  2.  محدوده مقاومتی 63900 تا 64300 در یک ماه اخیر، تاکنون 4 بار مورد حمله قرار گرفته اما نتوانسته این سطح را فتح کند.
  3. بررسی سایکل‌هایی هاوینگ به ما می‌گوید که حداقل 3 ماه زمان لازم است تا بیت کوین بعد از هاوینگ خود روند صعودی خود را شروع کند. در مقاله تاثیر هاوینگ بر قیمت بیت کوین می‌توانید این سایکل‌ها را مشاهده کنید.

سناریو نزولی بیت کوین

در صورت وقوع سناریو‌های نزولی بیت کوین، سطوح زیر می‌توانند نقاط مناسبی برای خرید بیت کوینبه صورت پله‌ای و با مدیریت سرمایه- باشند:

  1. 61500 دلار
  2. 59500دلار
  3. 55000دلار

برای این که از آخرین تحلیل‌ها و بررسی‌های اتریوم مطلع باشید، حتما صفحه تحلیل بیت کوین را دنبال کنید.

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *