روند اتریوم، یک فرصت نوسان میان مدتی در اختیارتان می‌گذارد!

اتریوم، 3 اردیبهشت

بعد از بولرانی که در بهمن 1402 شاهد بودیم؛ اتریوم توانست تا 4100 دلار هم خود را بالا بکشد.

روندی که خیلی طولانی نشد و بعد از آن و در تاریخ 13 مارچ (23 اسفند) قیمت اتریوم شروع به اصلاح کرد تا جایی که در حوالی 2850دلار شروع به کف‌سازی کرد. حال سوال این است که تکلیف اتریوم در این محدوده چه خواهد شد؟ آیا باید منتظر ریزش بیشتر تا سطوح 2600 یا 2200 دلار باشیم؟ یا برعکس باید منتظر حفظ روند و صعود آن باشیم؟

نگاهی به اتریوم در تایم فریم روزانه

اگر بخواهیم در تایم فریم روزانه به سراغ بررسی اتریوم برویم، باید امیدمان به صعودی ماندن روند قیمتی اتریوم را زنده نگهداریم!

اتریوم در تایم فریم روزانه به وضوح در یک ترند صعودی قرار دارد، ترندی که سه برخورد کلی و حداقل 6 برخورد موردی ثبت کرده و این به معنای اعتبار و اهمیت این خط روند است.

نگذار دارایی هات از دست بره

به تصویر زیر دقت کنید، در این تصویر برخوردهای کلی با عدد و برخوردهای جزئی با فلش قرمز نمایش داده شده است:

ترند صعودی اتریوم

این که اتریوم تاکنون (3 اردیبهشت)با برخورد سوم خود به خط روند بلند مدتی‌اش به ما اثبات کرده که در روند صعودی قرار دارد خبر خوبی است. اما آیا اینجا نقطه ورود مناسبی است؟ بله!

از لحاظ پرایس اکشنی نقطه مناسبی برای ورود است به شرطی که حد ضرر خود را در محدوده 2580 قرار دهید و ضرر احتمالی را قبول کنید.

اما کدام نقطه برای ورود امن مناسب تر است؟ اگر بخواهید کمترین ریسک را برای ورود به اتریوم متحمل شوید، شاید بهترین نقطه زمانی است که یک کندل دیلی بالای خط روند نزولی (فلگ نزولی که در تصویر آمده) بسته شود. در آنجا می‌توانید به صعود تا نقطه 4080 و 4766 دلار امیدوار باشید.

بررسی احتمال صعود از یک زاویه دیگر

ناتوانی اتریوم رد شکست سقف کانال صعودی

همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، اترویم از شکست و تثبیت بالای سقف کانال صعودی خودش ناتوان بوده، و در اصلاحی که داشته تا الان سه بار به همان خط پولبک کرده است. این به  معنای بالا بودن احتمال یک تریدینگ رنج کوتاه است (حداقل 2 ماه). تریدینگ رنجی که تا الان سقف آن (یعنی 4100 دلار) مشخص است اما کف آن همچنان نامعلوم است.

اگر بخواهیم دنبال کف مناسبی برای این تریدینگ رنج بگردیم، نقطه فعلی می‌تواند کف مناسبی باشد اما بعد از آن ناحیه 2650دلار بهترین موقعیت را در اختیار قرار می‌دهد.

با تتر کمر تورم رو بشکن

یک پوزیشن لانگ برای یک سویینگ کوتاه مدت

با توجه به فکت‌هایی که در چارت بررسی شد، اگر به دنبال خرید اتریوم و یک سویینگ کوتاه مدت هستید. کمی صبر کنید و در صورت بسته شدن کندل روزانه اتریوم (با قدرت و بدون شدو) بالای 3200 دلار، وارد شوید و حد ضرر خود را در نقطه 2580دلار قرار دهید.

نقطه ورود و خروج معامله اتریوم

نکته: با توجه به غیر قطعی بودن تحلیل‌ها، پایبندی به حد ضرر در معاملات ارزدیجیتال اصل مهمی است؛ یادتان باشد که تفاوت تریدر بودن و قمار باز بودن همین پایبندی به حد ضرر است! پس حتما به حدا ضرر 2580 دلار پایبند باشید.

نقطه خروج اول در این معامله 4080 دلار

نقطه خروج دوم در این معامله 4760 دلار است

با توجه به احتمال کم رسیدن اتریوم در کوتاه مدت به 4760 توصیه می‌شود در نقطه اول به صورت امن از معامله خارج شوید.

 

سلب مسئولیت: تمامی تحلیل‌های مطرح شده در این سایت صرفا یک دیدگاه از میان هزاران دیدگاه حاکم بر چارت است و به درست و صحیح بودن قطعی آن نیست؛ لطفا قبل از استفاده از اطلاعات این صفحه خودتان احتمالات حاکم بر بازار را چک کنید.

برای این که از آخرین تحلیل‌ها و بررسی‌های اتریوم مطلع باشید، حتما صفحه تحلیل اتریوم را دنبال کنید.

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *