کیف پول کوینومی، معرفی، آموزش و نصب

بررسی نحوه دانلود و نصب کیف پول کوینومی | همتاپی

کیف پول کوینومی (coinomi wallet) یک کیف پول چندارزی طراحی شده برای موبایل و دسکتاپ است. در کیف پول کوینومی می‌توانید ارزهای دیجیتال مختلفی را ذخیره کنید. در این مقاله به بررسی مزایا و معایب این کیف پول دیجیتال و همچنین نحوه دانلود و نصب آن می‌پردازیم.

فهرست مطالب

ارزهای دیجیتال به تدریج در حوزه مالی مدرن قوی‌تر می‌شوند، آلتکوین‌های بیشتری به وجود می‌آیند و تعداد کاربرانی که درآمد آن‌ها از طریق پول دیجیتال تأمین می‌شود، در حال افزایش است. بنابراین، کیف پول ارز دیجیتال ویژه‌ای مورد نیاز است که به راحتی بتوان ارز مجازی را با امنیت بالا در آن‌ها ذخیره کرد.

امروزه نسخه‌های آنلاین بسیاری برای کوین‌های دیجیتالی توسعه یافته‌اند، از جمله: نسخه‌های مرورگر، کیف پول های سخت افزاری، موبایلی، دسکتاپ و کیف پول‌های کاغذی. رقابت در چنین فضای متنوعی دشوار است، اما یک کیف پول چندارزی تخصصی به نام کیف پول ارز دیجیتال کوینومی (Coinomi) وجود دارد که با اکثر آنالوگ‌ها قابل رقابت است.

بیایید نگاهی دقیق‌تر به ویژگی‌ها و مزایا و معایب این کیف پول بیندازیم..

بررسی دقیق کیف پول کوینومی

کوینومی یک کیف پول چندارزی طراحی شده برای موبایل (اندروید و iOS) و دسکتاپ است. در کیف پول کوینومی می‌توانید ارزهای دیجیتال مختلفی را ذخیره کنید. این ویژگی برای معامله‌گران بسیار مفید است. این کیف پول توسط شرکت کوینومی (Coinomi Ltd) که در سال 2014 در جزایر ویرجین بریتانیا (BVI) به ثبت رسیده است، ایجاد گردید. این شرکت، دفاتری در جزایر ویرجین بریتانیا دارد. شرکت کوینومی توسط جورج کیمیونیس (George Kimionis)، مدیرعامل و یکی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه منچستر و یک کارآفرین سریالی مدیریت می‌شود.

اولین نسخه کاربردی این کیف پول در سال 2014 عرضه شد. کوینومی در ابتدا تنها برای سیستم اندروید در دسترس بود. سپس نسخه IOS آن ارائه شد و در سال 2019 نسخه دسکتاپ آن عرضه گردید. رقبای اصلی این کیف پول تراست ولت و کیف پول اکسدوس (Exodus) هستند.

مهمترین نقاط قوت کیف پول کوینومی عبارتند از: ویژگی های سطح بالای امنیتی، حفظ حریم خصوصی و پشتیبانی از تعداد زیادی دارایی دیجیتال. 

بررسی دقیق کیف پول کوینومی | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

امکان ذخیره بیش از 125 کوین مختلف و بیش از 1770 توکن در این کیف پول وجود دارد. کیف پول کوینومی علاوه بر کوین‌های شبکه ERC20، از ERC721 یعنی توکن‌های غیرمثلی (NFT) و کلکسیون‌ها، توکن‌های BEP2 (بلاکچین BNB متعلق به صرافی بایننس)، توکن‌های TRC10 (بلاکچین ترون)، موزاییک‌های نِم (NEM mosaics) و توکن‌های شبکه بیت کوین (Omnilayer) نیز پشتیبانی می‌کند.

در ابتدا، سازندگان کیف‌ پول ارز دیجیتال کوینومی قصد داشتند یک اپلیکیشن امن و ساده بسازند که کاربران بتوانند ارزهای دیجیتال مختلف را در آن ذخیره کنند. در آن زمان، چنین ایده‌هایی عملاً محقق نشدند و تنها چند پروژه موفق و قابل اعتماد وجود داشت.

امروزه بیش از 507 ارز دیجیتال در این کیف پول ارائه می‌شود، از دارایی‌های سطح بالا نظیر: بیت کوین، لایت کوین، اتریوم گرفته تا ارزهای دیجیتال جدید یا عجیب مانند:دیسنترالند ، یوروپ کوین (Europecoin)، موزیکوین (Musicoin)، پوتین کوین (Putincoin)، آتلانت (Atlant) و غیره.

همچنین کوینومی از سگویت (SegWit) پشتیبانی می‌کند که حجم تراکنش‌ها را کمتر می‌کند.

شما می‌توانید کارمزد تراکنش خود را در کیف پول کوینومی تنظیم کنید. به این معنی که می‌توانید یک کارمزد را با توجه به شرایط و مقدار انتقال خود از بین گزینه‌های پیشنهادی کوینومی انتخاب کنید، و یا آن را به دلخواه خود تعیین نمایید.

کوینومی ویژگی‌های امنیتی و حریم خصوصی سطح بالا و همچنین یک رابط کاربری بصری دارد که برای مبتدیان مناسب است. جدای از فضای ذخیره‌سازی امنی که این کیف پول ارائه می‌کند، کوینومی از پلتفرم شِیپ شیفت (ShapeShift) و چنجلی (Changely) پشتیبانی می‌کند که در آن‌ها کاربران می‌توانند به راحتی همه ارزهای پشتیبانی شده را مبادله کنند. علاوه بر این، کاربران می‌توانند با استفاده از کارت‌های اعتباری خود، از طریق شریک کوینومی، به نام سیمپلکس (Simplex)، ارز دیجیتال خریداری کنند. در نهایت، صرافی غیرمتمرکز بایننس (Binance DEX) در این کیف پول بطور کامل پشتیبانی می‌شود و کاربران می‌توانند توکن‌های BEP2 خود را مستقیماً از برنامه، در رابط کاربری بومی بایننس DEX معامله کنند.

این کیف پول با حمایت یک جامعه جهانی قوی، 168 ارز فیات را ارائه می‌دهد و تا 25 زبان از جمله چینی، روسی و انگلیسی را پشتیبانی می‌کند.

آموزش کیف پول کوینومی

ما در این بخش برای شما کیف پول کوینومی را از آموزش کیف پول کوینومی برای اندروید  و شیوه کار با آن در تلفن همراه آغاز کردیم و با تبادلات در این کیف پول ادامه دادیم. در زیر شما می‌توانید تمامی مراحل این آموزش‌ها را تنها در 4 دقیقه و به صورت گام به گام ببینید.

توجه داشته باشید که نسخه آیفون کیف پول کوینومی با نسخه اندروید آن تفاوت ندارد و فقط پلتفرم کاربری که بر روی آن نصب می‌شوند متفاوت است.

نگذار دارایی هات از دست بره

1- آموزش ساخت کیف پول کوینومی

برای استفاده از کیف پول کوینومی، باید برنامه کوینومی را بر روی دستگاه خود دانلود، یا از نسخه دسکتاپ کوینومی استفاده کنید. شما می‌توانید برنامه‌ها را برای اندروید و آی او اس، و یا کوینومی را برای ویندوز، سیستم عامل مک (macOS) یا لینوکس (Linux) دانلود کنید.

اولین قدم این است که عبارت امنیتی خود را ذخیره کنید و سپس آن را قبل از استفاده از کیف پول تأیید کنید.

سپس بایستی رمز عبور خود را ایجاد و ارز اولیه را انتخاب کنید. پس از آن می‌توانید ارزهای بیشتری اضافه کنید.

نکته جالب این است که وقتی ارز اولیه را انتخاب می‌کنید، می‌توانید قیمت تمام ارزهای پشتیبانی شده را برحسب ارزهای فیاتی مانند دلار، یورو و غیره مشاهده کنید.

سپس شرایط استفاده را می‌پذیرید و در صفحه اول کیف پول قرار می‌گیرید.

  • شرایط استفاده کیف پول coinomi

لازم است پیش از پذیرش آن، همه شرایط استفاده را به دقت بخوانید، زیرا تعدادی سلب مسئولیت‌ مهم در آن وجود دارد.

اولاً این کیف پول مسئولیتی در قبال مسائل مربوط به اشتباهات کاربران ندارد. بنابراین پیش از شروع مدیریت وجوه خود، نحوه استفاده صحیح از کیف پول را بررسی کنید.

دومین مورد این است که کیف پول کوینومی هیچ ضمانتی در مورد محتوا، داده‌ها، مطالب و یا خدمات ارائه شده ندارد. شرایط دیگر آن مشابه سایر کیف پول‌ها است.

2-آموزش نحوه استفاده از کیف پول کوینومی

در صفحه اول و اصلی اپلیکیشن کوینومی، می‌توانید موجودی خود را به واحد پول کشورتان و مقدار ارز دیجیتال خود را نیز مشاهده کنید.

در قسمت بالا سمت راست، یک آیکون بیضی شکل وجود دارد. اگر روی آن کلیک کنید، می‌توانید با استفاده از کلید QR یا کلید خصوصی یا همگام سازی مجدد، امکان ورود کیف پول کاغذی را فراهم کنید.

در سمت چپ بیضی، می‌توانید دکمه اسکن QR-code را پیدا کنید.

در سمت چپ بالا، می‌توانید دکمه منوی اصلی (Main menu) را ببینید.

با کلیک روی آن می‌توانید گزینه تبدیل کردن و خرید را پیدا کنید.

همچنین، یک گزینه سرمایه گذاری و لیست کیف پول‌های شما وجود دارد.

در همان منوی اصلی و در سمت چپ قسمت پایین، می‌توانید تنظیمات، پشتیبانی، درباره کوینومی، افزودن کوین (Coin+) و افزودن توکن (Token+) را ببینید.

همچنین می‌توانید کوین‌ها/توکن‌هایی که قبلاً پشتیبانی شده و برخی از آن‌ها برای اهداف آزمایشی هستند را اضافه کنید.

می‌توانید مقادیر پول محلی خود را نیز در آن جا ببینید. همچنین امکان خاموش کردن بنرهای اطلاع‌رسانی نیز وجود دارد.

  • برخی گزینه‌های امنیتی و تغییر زبان

با کلیک بر روی دکمه پشتیبانی، به صفحه وب پشتیبانی کیف پول کوینومی هدایت می‌شوید. در این صفحه می‌توانید سؤالات موجود (پایگاه دانش/Knowledge base) را مطالعه کنید و یا یک تیکت (Support Ticket) برای پشتیبانی ارسال کنید.

در صفحه درباره ما (About Us)، اطلاعات اولیه برنامه خود را مشاهده می‌کنید و می‌توانید شرایط استفاده را یک بار دیگر بخوانید. همچنین، می‌توانید رسانه‌های اجتماعی را در اینجا بررسی کنید.

ویژگی‌های کیف پول کوینومی

بررسی مهم‌ترین ویژگی‌های کوینومی | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

متخصصان زیادی روی این پروژه کار کردند و در اجرای ایده‌های اصلی آن موفق بودند. مهم‌ترین ویژگی‌های کیف پول ارز دیجیتال کوینومی عبارتند از:

  • ذخیره‌سازی و استفاده به صورت ناشناس. از هیچ مکانیزم احراز هویت مشتری (KYC) در این کیف پول استفاده نمی‌شود. داده‌های مشتریان رمزگذاری شده و آدرس‌های IP مخفی هستند. همچنین تمام اطلاعات میکس شده و ده‌ها آدرس اشتباه ایجاد می‌شود.
  • دارای امکانات بهینه ویژه‌ای مانند تبدیل داخلی کوین‌های دیجیتال، تراکنش‌ها و غیره.
  • صرافی‌‌های ارز دیجیتال ادغام شده مانند سرویس‌های چنجلی (Changelly)، کوین سوئیچ (Coinswitch)، پلتفرم تاتل (Totle) و بایننس دکس (Binance DEX).
  • سادگی و راحتی کیف پول کوینومی

استفاده از کیف پول کوینومی (به خصوص برای تازه‌کاران) بسیار آسان است، ادغام صرافی‌های شِیپ شیفت (ShapeShift) و چنجلی، تعهد به سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت در ارزهای دیجیتال و پشتیبانی را برای کاربران آسان‌تر می‌کند.

هیچ ابزار غیرضروری و نامناسبی مانند نمودار عمق بازار (market depth)، تنظیمات متعدد، نمودارهای قیمت، فیدهای خبری، تبادل ارز فیات، چت و غیره در این کیف پول وجود ندارد. همه چیز ساده است. کوینومی از پرداخت زنجیره ای نیز پشتیبانی می کند. این قابلیت به شما امکان می دهد که بدون نیاز به انجام هیچ تبدیلی، هر یک از دارایی هایتان را مستقیماً به کیف پول گیرنده واریز کنید.

  • سرعت تبدیل قابل توجه

کار همزمان با دو سرویس صرافی سرعت اجرای عملیات صرافی را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد. حداکثر تاخیر در زمان‌های شلوغ به ندرت از چند دقیقه بیشتر می‌شود.

  • کارمزد پویای (dynamic commission) محاسبه شده توسط سیستم کوینومی در زمان انتقال یا مبادله

در اینجا، صف در ممپول (mempool) در نظر گرفته می‌شود. به این صورت که هر چه این صف طولانی‌تر باشد، درصد کمتری برای برنامه تعیین می‌شود. شما می‌توانید به طور مستقل میزان کارمزد سیستم را تغییر دهید و موقعیت خود را در صف جابجا کنید.

مهم! از آن جا که عملکردهای اضافی و اغلب غیرضروری در این برنامه وجود ندارد، بنابراین این برنامه فضای بسیار کمی را در دستگاه شما اشغال می‌کند و نیازی به رَم (RAM) نیست. این ویژگی برای دستگاه‌های تلفن همراه بسیار اهمیت دارد.

مزایای کیف پول کوینومی | صرافی همتاپی

  • امنیت فوق العاده (Superb Security)

کلیدهای خصوصی کیف پول، هرگز از دستگاه خارج نمی‌شوند. رمزگذاری (encryption) و رمزنگاری (cryptography) قدرتمندِ کیف پول، تضمین می‌کند که وجوه شما تحت کنترل خودتان است و ایمن باقی می‌ماند.

  • حفظ حریم خصوصی/ناشناس بودن پیشرفته (Enhanced privacy/anonymity)

برای دسترسی کاربران به وجوه داخل کیف پول، نیاز به هیچ گونه بوروکراسی احراز هویت (KYC) نیست و هیچ گونه وابستگی به IP، هویت کاربر و ردیابی تراکنش‌ها وجود ندارد. سرورهای کوینومی آدرس IP کاربران را پنهان و درخواست‌های آنها را به صورت ناشناس در می‌آورد.

  • چند زنجیره‌ای (Multi-chain)

کیف پول کوینومی از بیت کوین (BTC) و اکثر آلتکوین‌ها و توکن‌های اصلی پشتیبانی می‌کند و بصورت مداوم آلتکوین‌ها و توکن‌های مهم را به لیست پشتیبانی خود اضافه می‌کند. همچنین بالاترین سطح دقت در فرآیند انتخاب و افزودن کوین جدید اعمال می‌شود.

  • سابقه پیوسته (Solid track record)

کیف پول کوینومی از سال 2014 بصورت پایدار و مداوم، فعال می‌باشد و تا به حال هرگز هک نشده است. هیچ کاربری به خاطر کیف پول کوینومی (Coinomi) ‌سرمایه خود را از دست نداده است.

  • پشتیبانی 24 ساعته/7 روز هفته/365 روز سال

ایجاد کیف پول، مدیریت ارزهای دیجیتال و انجام مبادلات برای بسیاری از افراد یک تجربه کاملاً جدید است. در کیف پول کوینومی‌، پشتیبانی دوستانه از طریق چت زنده در اپلیکیشن یا وبسایت در دسترس است.

  • بدون کارمزد (Zero fees)

این کیف پول برای ارسال و دریافت تراکنش‌ها کارمزدی دریافت نمی‌کند و کاربر کارمزد تراکنش را مستقیماً فقط به ماینرها پرداخت می‌کند.

  • پلتفرم‌های مختلف (Cross-platform)

کیف پول کوینومی ‌اپلیکیشن موبایل خود را به گونه‌ای توسعه داده است که به طور کامل از iOS و Android پشتیبانی می‌کند؛ اخیراً با اضافه شدن نسخه دسکتاپ آن، دسترسی و کنترل کیف پول راحت‌تر شده است.

  • یک‌بار پشتیبان‌گیری (One-time backup)

منطقِ «کیف پول سلسله مراتبی قطعی» (Hierarchical Deterministic Wallet) (BIP44) به شما امکان می‌دهد تا با یک عبارت عبور قوی که فقط یک‌بار نیاز به تهیه نسخه پشتیبان از آن دارید، همه چیز را ایمن و در دسترس نگه دارید.

  • صرافی‌های داخلی (Exchanges built-in)

در اپلیکیشن کیف پول کوینومی، از طریق شرکای استراتژیک این شرکت و صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) مختلف، امکان معامله بین صدها دارایی و هزاران جفت ارز فراهم می‌باشد. تضمین حریم خصوصی و سرعت‌های تراکنش بالاتر از حد نرمال، از ویژگی‌های این بخش می‌باشد.

  • خرید ارزهای دیجیتال با حساب بانکی (Buy crypto with card)

کاربران بین المللی می‌توانند ارزهای دیجیتال را مستقیماً در کیف پول کوینومی خود از طریق شریک کوینومی، شرکت سیمپلکس (Simplex)، خریداری کنند. گزینه‌های بیشتری نیز به زودی فراهم می‌گردد!

  • پشتیبانی متعدد (Multi-seed support)

با کیف پول کوینومی می‌توان تعداد نامحدودی کیف پول، با تنظیمات رمزگذاری مختص هر کدام، ایجاد و مدیریت نمود.

  • کارمزدهای پویا و سفارشی ماینرها (Custom and Dynamic miners’ fees)

کارمزد تراکنش‌ها به صورت پویا محاسبه می‌شود و به کاربران این امکان را می‌دهد که همواره از بهترین نرخ برخوردار باشند. از سوی دیگر، می‌توان کارمزد انتخابی خود را برای تمام کوین‌های پشتیبانی شده تعیین و استفاده نمود.

  • سگویت بومی‌ (Native SegWit)

برای بیت کوین (BTC)، لایت کوین (LTC) و بسیاری از ارزهای دیجیتال، تأیید تراکنش‌ها سریع‌تر و کارمزد آن‌ها کمتر خواهد بود. همچنین این امکان وجود دارد که به صورت پویا حالت‌های Bech32 ،P2SH و legacy modes را تغییر داد.

  • استیکینگ سرد (Cold staking)

می‌توان از رمزارزهای هولد شده نیز کسب سود کرد. دارایی‌های مورد پشتیبانی تنها با یک کلیک، استیک سرد (Cold stake) می‌شوند و بدین صورت حتی در حالت آفلاین هم می‌توان درآمد کسب کرد.

  • دیگر مزایای کیف پول کوینومی

امنیت عالی با توجه به تضمین توسعه‌دهندگان.

هیچ مدرک قابل استنادی مبنی بر سرقت ارزهای دیجیتال یا هک کیف پول وجود ندارد.

پشتیبان‌گیری که در آن از یک عبارت کلیدی استفاده می‌شود. این منطق کیف پول‌های HD می‌باشد.

در این کیف پول تمام تراکنش‌ها و تبدیل‌ها تقریباً با یک کلیک انجام می‌شود.

اگرچه زمان زیادی از عرضه این پروژه می‌گذرد، با این حال شکایت جدی از آن صورت نگرفته است.

ذخیره‌سازی و تولید رمزهای عبور، منحصراً بر عهده مشتری است. هک کردن شبکه کوینومی برای کلاهبرداران بی‌فایده خواهد بود، زیرا این کیف پول به سرمایه و حساب‌های کاربری دسترسی ندارد.

نصب برنامه آن آسان است.

  • معایب کیف پول کوینومی

البته نمی‌توان نکات منفی این کیف پول را نادیده گرفت، اما بزرگترین عیب این کیف پول تا این لحظه ارائه نشدن نسخه متن باز به روز آن است. (یکی از مهمترین فاکتورها برای دسته‌بندی امنیت کیف پول‌های ارزدیجتال انتشار نسخه متن باز آن است)

مطالب بیشتر : امن ترین کیف پول ارزدیجیتال 
  • کارمزدهای کوینومی کیف پول

این کیف پول کاملاً رایگان است. شما فقط کارمزدهای شبکه را پرداخت می کنید (که مختص ماینرها است).

  • پشتیبانی کوینومی از وب 3

کوینومی امکان استفاده از مرورگر غیر متمرکز را به شما می‌دهد. مرورگر DApp یکپارچه Coinomi و پشتیبانی Web3 بدون هیچ گونه نگرانی در مورد امنیت، یکپارچه به برنامه های مورد علاقه خود دسترسی داشته باشید.

  • استیک کردن سرد

کوینومی به شما این امکان را می‌دهد که با استیک کردن ارزهای خود به صورت غیرفعال و تضمینی درآمد داشته باشید.

  • ناشناسی در کیف پول کوینومی

کوینومی یک کیف پول 100 % حضانتی است و کاربران از مالکیت کامل وجوه خود برخوردارند. کوینومی هیچ دسترسی ویا کنترلی بر کلیدها، کیف پول‌ها یا تراکنش‌های شما ندارد. با این حال، شرکایی مانند سیمپلکس (fiat2crypto) و شیپ‌شیفت (crypto2crypto) از کاربران می‌خواهند که احراز هویت خود را برای استفاده از خدمات آن‌ها دقیقاً انجام دهند.

همچنین، کیف پول کوینومی با ناشناس کردن آدرس‌های IP از هویت کاربر در سرورهای خود محافظت می‌کند. بنابراین، به جرات می‌توان گفت که ناشناس ماندن کاربر در کوینومی تضمین شده است.

بررسی و آموزش نسخه دسکتاپ کیف پول کوینومی

فرآیند نصب کیف پول دیجیتال بسیار سریع و آسان است و هیچ مشکلی از این بابت نخواهید داشت.

در مرحله اول شما پنجره زیر را خواهید دید که باید بر روی گزینه “I accept the agreement” کلیک کنید.

آموزش نصب کیف پول کوینومی | صرافی همتاپی

سپس به ترتیب در مراحل بعدی گزینه “Next” را کلیک می‌کنید. 

آموزش نصب و اجرای کیف پول کوینومی

آموزش کیف پول کوینومی | صرافی همتاپی

سپس در مرحله آخر گزینه “Install” را کلیک می‌کنید و بعد از نصب کیف گزینه اتمام را کلیک می‌کنید.

آموزش کیف پول کوینومی | صرافی همتاپی

در مرحله بعد کیف پول کوینومی برای شما باز می‌شود و شما با صفحه زیر روبرو می‌شوید:

نصب کیف پول کوینومی | صرافی همتاپی

در این صفحه شما با دو گزینه “create a new wallet” و “Restore a Wallet” روبرو می‌شوید. اگر می‌خواهید کیف پول خود را بازیابی کنید گزینه “Restore a Wallet” را انتخاب کنید؛ در غیر این صورت با ما همراه باشید تا با همدیگر یک کیف پول کوینومی بر روی دسکتاپ ایجاد کنیم.

اگر گزینه “create a new wallet” را انتخاب کنید با صفحه زیر مواجه می‌شوید.

نصب کیف پول کوینومی | صرافی همتاپی

در این قسمت کیف پول کوینومی، عبارات بازیابی 12 کلمه‌‌ای شما را در اختیارتان قرار می‌دهد، پیشنهاد می‌شود که با دقت تمامی عبارات را در یک برگه کاغذ یادداشت کرده و در یک جای مطمئن نگهداری کنید.

اگر مایل باشید از استاندار BIP39 برای بالاتر بردن امنیت کیف پول خود استفاده کنید می‌توانید با انتخاب گزینه “Advance setting” و وارد کردن یک عبارت دلخواه (این رمز را نباید فراموش کنید) امنیت ورود خود را بهبود دهید.

بعد از یادداشت کردن دقیق 12 کلمه، تیک “I have safely stored my recovery pharase”را بزنید و سپس به مرحله بعدی بروید. در مرحله بعدی نرم افزار از شما می‌خواهد 12 کلمه خود را به ترتیب واردکنید و سپس گزینه “confirm” را بزنید.

سپس به صفحه بعد می‌روید که باید رمز ورود دلخواه خود را وارد کنید.

بعد از وارد کردن رمز شما به صفحه زیر هدایت می‌شوید:

انتخاب ارزدیجیتال در کیف پول کوینومی | صرافی همتاپی

در این مرحله بایستی ارزهایی که می‌خواهید با آن‌ها کار کنید را انتخاب کنید. به این نکته توجه کنید که شما همیشه می‌توانید این ارزها را تعویض کنید.

پس از انتخاب گزینه “Next”را می‌زنید و مراحل نصب را به پایان می‌برید. تبریک می‌گوییم کیف پول شما نصب شد.

آموزش کیف پول کوینومی در ویندوز | صرافی همتاپی

استفاده از رابط دسکتاپ کوینومی حتی برای افراد تازه‌کار بسیار آسان است. شما سه گزینه اصلی دارید: نمای کلی (Overview)، کیف پول (Wallet) و صرافی (Exchange).

نمای کلی: کوین‌ها یا توکن‌هایی که در حسابتان دارید را نشان می‌دهد.

کیف پول: تراکنش‌های انجام شده و تمام فعالیت‌های حساب شما را نشان می‌دهد.

صرافی کوینومی: گزینه‌ای برای مبادله داخلی ارز دیجیتال است.

همچنین، دارای حالت روز و شب است که می‌توانید بنا به ترجیح خود یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید.

  • پشتیبانی مشتری

کوینومی یک پایگاه دانش بسیار دقیق و کاملاً توسعه یافته دارد که می‌توانید تقریباً پاسخ هر سؤالی را در آن بیابید. با این حال، در صورتی که مشکل یا سوالی توضیح داده نشده باشد، می‌توانید از طریق ایمیل با پشتیبانی مشتری کوینومی تماس بگیرید. این کار از طریق ارسال تیکت و چت زنده به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته و به صورت کاملاً دقیق امکان‌پذیر است.

همچنین، برای اطلاع از بروزرسانی‌ها و اخبار کوینومی، این کیف پول را در توییتر و فیسبوک دنبال کنید.

آیا کیف پول کوینومی امن است؟

کوینومی خود را اولین کیف پول امن می‌داند. امنیت موجودی‌ها را نمی‌توان دست کم گرفت، بنابراین کوینومی گزینه نسبتاً مناسبی برای توسعه‌دهندگان کیف پول ارزهای دیجیتال است. امنیت کوینومی به چه صورت تضمین می‌شود؟

مطالب بیشتر: کیف پول ترزور

اول از همه، کاربران کوینومی به کلید خصوصی کیف پول کوینومی خود دسترسی دارند و هیچ‌کس به جز آن‌ها نمی‌تواند این کلیدها را دریافت کند. کارکنان کوینومی نمی‌توانند به کلیدهای خصوصی کاربران دسترسی داشته باشند، زیرا کلیدها رمزگذاری می‌شوند. کلیدهای خصوصی در دستگاه‌های کاربران ذخیره می‌شوند، نه هیچ جای دیگر. این موضوع بسیار اهمیت دارد، زیرا در صورت هک شدن شبکه کوینومی، وجوه در کنترل کامل کاربران خواهد بود و هکرها نمی‌توانند به وجوه دسترسی پیدا کنند. البته، حفظ کلیدهای خصوصی مسئولیت بیشتری می‌طلبد. به عنوان مثال، چنانچه رمز عبور و یا عبارت بازیابی (seed phrase) خود را گم کنید، دیگر نمی‌توانید به حسابتان دسترسی پیدا کنید.

مانند از دست دادن پول نقد، هیچ راهی برای بازیابی پول‌هایتان وجود ندارد، مگر کسب درآمد بیشتر! برخی از افراد (حتی کارشناسان فناوری اطلاعات) به دلیل گم کردن رمز عبور یا عبارت بازیابی، دسترسی به کیف پولشان را از دست داده‌اند. بنابراین، چنانچه از کیف پول کوینومی استفاده می‌کنید، اطلاعات مورد نیاز برای دسترسی به حسابتان را در جای امنی نگهداری کنید. در این صورت، امنیت وجوه شما تضمین شده است، به خصوص اگر تیم پشتیبانی کیف پول نیز به خوبی به وظایف خود عمل کنند.

کوینومی ویژگی های امنیتی فوق العاده ای را برای جلوگیری از حملات سایبری به کار می گیرد. این کیف پول یک کیف پول سلسله مراتبی قطعی (Hierarchical Deterministic) است که از عبارت بازیابی به عنوان یک لایه امنیتی اضافی استفاده می کند. عبارت بازیابی تضمین می کند که هیچ فردی نمیتواند به وجوه شما دسترسی پیدا کند. در صورتی که دستگاه شما گم شود، به راحتی میتوانید کیف پول تان را در یک دستگاه جدید بازیابی کنید. کوینومی به عنوان یک کیف پول اچ دی (HD wallet)، یک آدرس کیف پول جدید برای هر تراکنش ایجاد و ردیابی تراکنش را دشوار می کند.

اطلاعات بیـشتر

کیف پول سلسه مراتبی  Hierarchical Deterministic که به اختصار HD خوانده می‌شود، نوعی از کیف پول ارزدیجیتال است که از استاندارد امنیتی BIP32 که یکی از به روزترین استاندارها در شبکه بلاکچین است استفاده می‌کند.

این کیف پول‌ها فقط محدود به کیف پول‌های نرم مانند کیف پول اتمیک نمی‌شوند بلکه کیف پول‌های سختی مانند لجر نانو اس را نیز در بر می‌گیرند.

ویژگی ناشناس سازی IP لایه امنیتی دیگری است که سازندگان این کیف پول برای محافظت از اطلاعات شخصی و جزئیات تراکنش در نظر گرفته‌اند و به این طریق از اطلاعات کاربران در مقابل هکرها و نرم افزار ردیابی IP محافظت می‌کنند.

کوینومی اطلاعات زیادی را از کاربر جمع‌آوری نمی‌کند؛ و این دلیل دیگری برای اثبات ایمن بودن یک کیف پول است. در کیف پول کوینومی احراز هویت و شناسایی افراد صورت نمی‌گیرد، ارتباطی میان کاربران با آدرس‌های IP آنها وجود ندارد و تراکنش‌ها نیز ردیابی نمی‌شوند. کد منبع کیف پول کوینومی بسته است و این موضوع تا حدودی نگرانی ایجاد می‌کند.

مقایسه کیف پول کوینومی و جکس

از آن جایی که جکس (Jaxx) یکی از بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است، می‌توان آن را با کوینومی مقایسه کرد.

  • کیف پول کوینومی قطعا از کوین‌ها و توکن‌های بیشتری پشتیبانی می‌کند.
  • امکان خرید کوین در داخل کیف پول کوینومی فراهم است.
  • کوینومی زودتر از جکس عرضه شده و از همان ابتدا به عنوان یک پلتفرم کاربرپسند مطرح بوده است.
  • جکس پس از کوینومی عرضه شد. این کیف پول نیز عنوان پلتفرم کاربرپسند را از آن خود کرد.
  • جکس از هاردفورک پشتیبانی نمی‌کند. اما کوینومی از برخی از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.
  • کوینومی امکان معاوضه پول فیات با ارز دیجیتال را از طریق صرافی چنجلی برای کاربران فراهم می‌کند.
  • کوینومی در مقایسه با جکس، ویژگی‌های معاملاتی بیشتری را ارائه می‌دهد.

مقایسه والت کوینومی و اگزودوس

دومین کیف پولی که می‌تواند با کوینومی رقابت کند اگزودوس (Exodus) است.

واضح است که کوینومی با برخی ویژگی‌های جزئی اما مهم، برنده این رقابت است.

  •   به عنوان مثال، پشتیبانی کوینومی 24/7 است. بنابراین استفاده از آن نسبت به اگزودوس آسان‌تر است.
  •   کوینومی یک کیف پول رایگان است. اما اگزودوس این طور نیست. کوینومی هیچ کارمزدی ندارد، اما اگزودوس برای تراکنش‌های تبدیل ارزها، کارمزد کمی دریافت می‌کند.
  •   کوینومی از کوین‌های بیشتری نسبت به اگزودوس پشتیبانی می‌کند و رابط کاربرپسندتری دارد.

کیف پول چندارزی کوینومی یک برنامه کاربردی مناسب برای ذخیره و انباشت وجوه مجازی و برای مبادله سریع با پول دیجیتال است. دلیل محبوبیت این فروشگاه، وجود ارزهای دیجیتال مختلف، سهولت استفاده و جلب اعتماد کاربر است.

تعداد کمی از کیف‌پول‌های موبایلی به چنین تنوع جالبی از کوین‌های رمزنگاری شده دسترسی دارند؛ با آن که نیاز روزافزون به چنین عملکردی وجود دارد. کیف پول کوینومی ایمن و راحت است که قطعاً برای مبتدیان و حرفه‌ای‌ها ارزش امتحان کردن را دارد. اگر می‌خواهید ارزهای دیجیتال خود را برای آینده پس‌انداز کنید و یا در صرافی‌هایی مانند هیت‌بی‌تی‌سی (HitBTC) و بایننس (Binance) معامله کنید، کیف پول کوینومی گزینه مناسبی است.

 

سوالات متداول

 

  • مهمترین ویژگی های کیف پول کوینومی چیست؟

ویژگی های سطح بالای امنیتی، حفظ حریم خصوصی و پشتیبانی از تعداد زیادی دارایی دیجیتال.

  • کوینومی چیست؟

کوینومی یک کیف پول چندارزی طراحی شده برای موبایل (اندروید و iOS) و دسکتاپ است. در کیف پول کوینومی می‌توانید ارزهای دیجیتال مختلفی را ذخیره کنید. این ویژگی برای معامله‌گران بسیار مفید است. این کیف پول توسط شرکت کوینومی (Coinomi Ltd) که در سال 2014 در جزایر ویرجین بریتانیا (BVI) به ثبت رسیده است، ایجاد گردید.

  • کیف پول کوینومی از چند ارز پشتیبانی می کند؟

امروزه بیش از 507 ارز دیجیتال در این کیف پول ارائه می‌شود، از دارایی‌های سطح بالا نظیر: بیت کوین، لایت کوین، اتریوم گرفته تا ارزهای دیجیتال جدید یا عجیب مانند:دیسنترالند ، یوروپ کوین (Europecoin)، موزیکوین (Musicoin)، پوتین کوین (Putincoin)، آتلانت (Atlant) و غیره.

  • شرایط استفاده کیف پول coinomi چیست؟

لازم است پیش از پذیرش آن، همه شرایط استفاده را به دقت بخوانید، زیرا تعدادی سلب مسئولیت‌ مهم در آن وجود دارد.  اولاً این کیف پول مسئولیتی در قبال مسائل مربوط به اشتباهات کاربران ندارد. بنابراین پیش از شروع مدیریت وجوه خود، نحوه استفاده صحیح از کیف پول را بررسی کنید.

دومین مورد این است که کیف پول کوینومی هیچ ضمانتی در مورد محتوا، داده‌ها، مطالب و یا خدمات ارائه شده ندارد. شرایط دیگر آن مشابه سایر کیف پول‌ها است.

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *