بررسی و نحوه راه‌اندازی کیف پول ترزور (Trezor)

بررسی و نحوه راه‌اندازی کیف پول ترزور (Trezor)

آیا ارزش داره برای کیف پول ترزور پول بدم؟ مزایای کیف پول ترزور نسبت به رقیبانش چیه؟ اصلا کیف پول تروزر بهتره یا کیف پول‌های نرم افزاری مثل کیف پول تراست والت ؟ کدام مدل کیف پول ترزور بهتر است؟ کیف پول سخت افزاری ترزور وان Trezor one یا کیف پول سخت افزاری Trezor t؟

کیف پول ترزور اولین کیف پول بیت ­کوین بود که برای نگهداری رمزارزها در فضای ذخیره­‌سازی آفلاین مورد استفاده قرار گرفت. اما این که این کیف پول ارزدیجیتال چقدر ارزش خرید دارد؟ سوالی است که در این مقاله به آن پاسخ خواهیم داد.

بخش یک: معرفی کیف پول ترزور

کیف پول ترزور (Trezor) یکی از ایمن‌­ترین کیف پول‌­های سخت افزاری موجود است. ترزور توسط آزمایشگاه ساتوشی (برگرفته از نام ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین) ساخته شده است. این کیف پول برای ارائه بالاترین درجه امنیت به فعالین بازار ارزهای دیجیتال طراحی شده است. 

Trezor علاوه بر اینکه یک کیف پول سخت افزاری است، ویژگی های زیادی را برای کمک به مالکان برای محافظت از دارایی های رمزنگاری شده خود ارائه می دهد. به عنوان مثال می توان به احراز هویت دو مرحله ای، کلیدهای خصوصی و موارد دیگر اشاره کرد.

پشت دست بیت کوین بازی کردن

ساتوشی لبز (SatoshiLabs) و شرکت ترزور برای ایجاد Trezor، با دفتر مرکزی و آزمایشگاه توسعه آن در پراگ، جمهوری چک با یکدیگر همکاری کردند. تیم این شرکت از متخصص‌ترین افراد حوزه ارزهای دیجیتال مانند: پاوئل روسانک (Pavol Rusnák)، مارک پالاتینوس (Marek Palatinus) و آلنا ورانوا (Alena Vránová) بهره می‌برد.

یک ویژگ مثبتی که این کیف پول را نسبت به رقبا برتری می‌دهد، قابلیت اتصال این کیف پول سخت افزاری به کیف پول نرم افزاری اکسودوس است.

ساتوشی لب سازنده کیف پول ترزور | صرافی همتاپی

بخش دوم: انواع کیف پول ترزور

این کیف پول سخت افزاری دو مدل کیف پول متفاوت ترزور وان (Trezor One) و ترزور مدل (Trezor Model T) ارائه داده است. این کیف پول‌ها رقیب سرسخت کیف پول‌های محبوبی مثل لجر نانو ایکس هستند. ما در این بخش به بررسی این دو مدل مختلف از trezor کیف پول خواهیم پرداخت.

مطالب بیشتر: آموزش کیف پول کوینومی

ترزور وان (Trezor One)

Trezor One اولین مدل از کیف پول ترزور و به طور همزمان اولین کیف پول سخت افزاری در جهان است که در 29 ژوئیه 2014 منتشر شد. امنیت بی نظیری را برای ارزهای دیجیتال، مدیریت رمز عبور، احراز هویت دو مرحله‌ای ارائه می کند. 

 

ابعاد 60*30*6 میلی متر
وزن 12گرم
پردازنده ARM Cortex-M3
صفحه نمایش 128*64 پیکسل | OLED
اتصال میکرو USB (تایپ B)
سازگاری ویندوز 10/ لینوکس/ مک‌اواس 10.11+/ اندروید
اعتبارنامه CE, RoHS
دمای قابل تحمل -20 تا60+ درجه سانتیگراد
قیمت 69 یورو

 

ترزور تی (Trezor T)

Trezor T نسل بعدی کیف پول سخت افزاری است که با در نظر گرفتن تجربه از ترزور اصلی طراحی شده و با یک رابط مدرن و بصری برای بهبود تجربه و امنیت کاربر ترکیب شده است.

 

ابعاد 64*39*10 میلی متر
وزن 22گرم
پردازنده ARM Cortex-M4
صفحه نمایش 240*240 پیکسل | LCD
اتصال میکرو USB (تایپ C)
امکانات جانبی قابلیت داشتن Micro SD
سازگاری ویندوز 10/ لینوکس/ مک‌اواس 10.11+/ اندروید
اعتبارنامه CE, RoHS
دمای قابل تحمل -20 تا60+ درجه سانتیگراد
قیمت 280 یورو

مقایسه دو کیف پول ترزور وان و ترزور T

تفاوت اصلی این دو مدل در این است که ترزور مدل T دارای یک صفحه نمایش لمسی می‌‌باشد، در حالی که ترزور وان دو دکمه فیزیکی دارد. ترزور اولین کیف پول بیت ­کوین بود که برای نگهداری رمزارزها در فضای ذخیره­‌سازی آفلاین مورد استفاده قرار گرفت.

مقایسه دو مدل کیف پول ترزور | صرافی همتاپی

کیف پول‌های ترزور وان و ترزور مدل T وضعیت معاملات را در یک نمایشگر نشان می‌دهند. از آنجا که دستگاه از طریق USB تغذیه می‌­شود، باتری در آن تعبیه نشده است. ترزور وان در دو رنگ سفید و مشکی موجود است. قیمت ترزور وان تقریبا 83 یورو است، در حالی که ترزور مدل T حدود 180 یورو می‌­باشد. برای خرید دستگاه توصیه می­‌گردد که مستقیماً از وب سایت ترزور تهیه شود. بر اساس گزارش کوین­ تلگراف، تعدادی دستگاه­‌ تقلبی ترزور در بازارهایی مانند eBay و AliExpress توسط فروشندگان غیرقابل اعتماد فروخته شده‌­اند.

کیف پول ترزور، دقیقاً مانند لجر نانو اس (Ledger Nano S)، نیز یک کیف پول سخت افزاری چند ارزه است که می‌تواند برای ذخیره بیت ­کوین، آلت­ کوین‌­ها و اکثر توکن‌­های ERC20 مورد استفاده قرار گیرد. این کیف پول، ویژگی‌­های امنیتی اضافی مانند عبارت عبور را برای محافظت از وجوه مشتریان خود فراهم می‌­کند. با استفاده از اپلیکیشن ترزور منیجر (Trezor Manager) می‌­توان از کیف پول در دستگاه­‌های اندرویدی نیز استفاده کرد. در حال حاضر، از این برنامه نمی‌­توان برای ارسال /دریافت پرداخت‌­ها استفاده کرد، اما می‌­توان برای راه­‌اندازی و تنظیمات دستگاه استفاده کرد.

 

ویژگی‌ها/ مدل  Trezor One Trezor T
پشتیبانی ارزها 1816 ارز 1816ارز
نمایش نمایشگر تک رنگ + دو دکمه تمام تاچ
مناسب برای تازه کاران بله بله
وارد کردن رمز عبور با موبایل و کامپیوتر در دستگاه
بازیابی با موبایل و کامپیوتر در دستگاه
حافظه جانبی ندارد دارد
قیمت 69یورو 280یورو

 

بخش سوم: ویژگی‌های والت ترزور

در این بخش ما به سراغ ویژگی‌های مهم کیف پول ترزور رفتیم که به این کیف پول نسبت به رقبا برتری می‌دهد.

ذخیره سازی سرد

کیف پول سرد یا ذخیره سازی سرد نوعی کیف پول رمزنگاری است که هدف آن ایجاد حداکثر امنیت است. برخلاف کیف پول‌های داغ، کیف پول های سرد هرگز کلیدهای خصوصی یا کلیدهای خصوصی را در معرض محیط ناامن متصل به اینترنت (مانند رایانه شخصی یا تلفن هوشمند) قرار نمی‌دهند. یکی از قابل اعتمادترین انواع ذخیره سازی سرد، کیف پول سخت افزاری مانند Trezor است.

امنیت کیف پول ترزور‌

کیف پول ترزور (فقط ترزور وان) از مفهوم Blind matrix استفاده می‌­کند تا کاربران حتی در رایانه‌های غیرقابل اعتماد نیز بتوانند پین خود را وارد کنند. به چه صورت؟ در کامپیوتر، صفحه کلید به صورت یک ماتریس 3×3 با نقطه به جای اعداد واقعی نشان داده می‌­شود و اعداد فقط در دستگاه ترزور نشان داده خواهند شد. هر بار که کاربر می‌خواهد پین را وارد کند، الگوی اعداد تغییر می‌کند. به عنوان مثال، اگر عدد 3، در ردیف اول نشان داده شود، وقتی کاربر برای دفعات بعدی بخواهد پین را وارد کند، در یک ردیف دیگر نشان داده می‌شود. این ویژگی، با استفاده از کی‌­لاگر (keylogger) یا سایر تکنیک­‌ها، مانع از سرقت PIN مشتری، توسط هکرها می‌­شود، در نتیجه حداکثر امنیت را برای وجوه مشتری تأمین می‌کند.

مطالب بیشتر: امن ترین کیف پول ارزدیجیتال

مدل T از احراز هویت FIDO2 استفاده می‌کند، که تنها کلید امنیتی با صفحه نمایش لمسی، را ارائه می‌­دهد. این پروتکل امنیتی شامل سه نوع احراز هویت است:

  •  ورود بدون رمز عبور
  • احراز هویت دو عاملی (2FA)
  • احراز هویت چند عاملی

 با استفاده از  FIDO2، ترزور مدل T به عنوان یکی از امن‌­ترین کیف پول‌­های ارز دیجیتال در جهان شناخته می‌­شود.

مزایا و معایب کیف پول ترزور

کیف پول ترزور نسب به رقبای خود از سه مزیت اصلی برخوردار است:

  • پشتیبانی قدرتمند
  • دامنه وسیع ارزهای پشتیبانی شده
  • کاربری راحت

اما شاید بتوان یک عیب برای آن نام برد! این کیف پول جزو انگشت شمار کیف پول‌های سخت افزاری است که در تاریخ خود سابقه هک شدن داشته است.

در سال 2017 یک بچه 15 ساله موفق شد با استفاده از یک باگ امنیتی در کیف پول ترزور آن را هک کند، بعد از این اتفاق تیم ترزور به سرعت وارد عمل شد، باگ را برطرف کرد و ارزها را برگرداند.

همچنین گزارش شده که یک مهندس پس از گم کردن رمز کیف پول خود توانسته 2 میلیون دلار توکن تِتای خود را بازیابی کند.

اما عملکرد تیم ترزور در پی این اتفاقات ستودنی بود و آن‌ها بدون کوچکترین مشکلی به مسائل رسیدگی کردند.

پشتیبانی کیف پول سخت افزاری trezor

پشتیبانی در کیف پول ترزور یکی از مهمترین نقاط قوت آن است، تیم ترزور علاوه بر پشتیبانی 24 ساعته خود یک پایگاه دانش قوی به نام wiki.trezor دارد که می‌توانید تمامی سوالات خود را در آن جستجو کنید.

ترزور ویکی، دانش نامه کیف پول ترزور | صرافی همتاپی

 

بخش چهارم: ارزهای پشتیبانی شده در کیف پول ترزور

کیف پول ترزور مدل T از 1816 کوین پشتیبانی می‌کند، در حالی که ترزور مدل وان از کوین‌­های کمتری پشتیبانی می­‌کند که مشهورترین آن­‌ها عبارتند از:

بیت ­کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، بیت ­کوین کش (BCH)، استلار (XLM)، لایت­ کوین (LTC)، دش (DASH)، اتریوم کلاسیک (ETC)، نم (XEM)، زی‌­کَش (ZEC)، بیت ­کوین گولد (BTG)، دوج کوین (DOGE)، وی‌­چین (VET)، دیکرد (DCR)، کوانتوم (QTUM)، دیجی بایت (DGB)، آیکون (ICX)، زیلیکا (ZIL)، بایتوم (BTM)، آیون (AION)، بیت ­کوین پرایویت (BTCP)، آیکانومی (ICN)، نکتار (NCT)، ورت‌­کوین (VTC)، لیسک (LSK)، بانکور (BNT)، موناکوین (MONA)، تتا توکن (THETA)، جنسیس ویژن (GVT) و رمز ارز کین (KLN)و . . . 

به عنوان مثال ریپل (XRP)، کاردانو (ADA)، مونرو (XMR)، تزوس (XTZ) فقط توسط مدل T پشتیبانی می‌­شوند. 

برای دیدن لیست کامل و به روز شده ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده توسط والت‌های ترزور، به صفحه سایت ترزور می‌توانید مراجعه کنید. 

رمزارزهای پشتیبانی شده در والت سخت افزاری ترز‌ور

بخش پنجم: آموزش راه‌اندازی کیف پول ترزور (Trezor)

والت‌های ترزور وان و ترزور مدل T می‌­توانند از طریق USB به کامپیوتر متصل شوند. سیستم ­عامل‌­های سازگار با این دستگاه عبارتند از: ویندوز (7 به بالا)، مک‌او‌اس (10.11 و بالاتر)، لینوکس و اندروید اواس.

هنگامی که بسته والت ترزور را دریافت می­‌کنید، باید اطمینان حاصل کنید موارد زیر درون جعبه است:

  •     دستگاه ترزور مدل وان یا مدل T
  •     کابل USB-C
  •     کارت‌­های عبارت بازیابی (2 عدد)
  •     برچسب­‌های دارای نشان ترزور (4 عدد)

علاوه بر اینکه از وجود موارد فوق اطمینان حاصل می‌کنید، حتما بررسی کنید که مهر و موم هولوگرافی سالم است و محکم روی پورت USB کیف پول ترزور قرار دارد. علاوه بر این، پس از برداشتن برچسب از درگاه USB، حتماً به دنبال علامت (مارک) باشید. در صورتی که روی مهر و موم هولوگرافی چیز عجیبی پیدا کردید، باید بلافاصله با مرکز پشتیبانی ترزور تماس بگیرید. در چنین حالتی، از دستگاه خود استفاده نکنید و هیچ وجهی را در آن ذخیره نکنید. جدا از هولوگرام ضد سرقت بر روی بسته‌­بندی، شرکت ترزور همچنین از نرم‌­افزاری برای محافظت از شما در برابر دستکاری استفاده می­‌کند.

1- نصب فریمور (Firmware) در کیف پول ترز‌ور

به دلایل امنیتی، کیف پول‌های ترزور به صورت خالی ارسال می‌شوند و نصب آخرین فریمور به عهده کاربر است. برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کند:

  1. کیف پول ترزور را با استفاده از کابل USB-C به کامپیوتر وصل کنید.
  2. یک مرورگر (به عنوان مثال Google Chrome) را در رایانه خود باز کنید.
  3. در سمت چپ صفحه بر روی I already own Trezor کلیک کنید.
  4. مدل دستگاه خود را انتخاب کنید و روی دکمه Continue to Wallet کلیک کنید.
  5. در این مرحله برای برقراری ارتباط بین رایانه و دستگاه، از شما خواسته می‌شود تا برنامه TREZOR Bridge را دانلود و نصب کنید. 

برای دانلود کیف پول trezor می‌توانید به وبسایت ترزور مراجعه کنید.

  1. بر روی گزینه Install Firmware کلیک کنید تا جدیدترین فریمور را روی کیف پول ترزور خود نصب کنید. پس از اتمام نصب، دستگاه خود را جدا کرده و مجدداً وصل کنید تا تغییرات اعمال شود.

اگر دستگاه شما از قبل با هر فریمور دیگری بارگیری شده است، باید سریعاً با پشتیبانی مشتری ترزور تماس بگیرید، زیرا به احتمال زیاد دستگاه دستکاری شده است. 

2- راه اندازی کیف پول ترزور

راه اندازی کیف پول Trezor

عکس‌­ها صرفا جهت درک بیشتر نشان داده می‌­شوند. محصول واقعی ممکن است متفاوت باشد.

قبل از استفاده از کیف پول ترزور خود، ابتدا باید پین کد (PIN code) را تنظیم کرده و کلمات بازیابی را یادداشت کنید.

  • دستگاه ترزور را به رایانه خود متصل کرده و نرم افزار Trezor Bridge را باز کنید.
  • برای ایجاد یک حساب کاربری جدید، روی دکمه Create new کلیک کنید.
  • بر روی گزینه Create a backup کلیک کنید. اکنون، صفحه نمایش شما عبارات بازیابی را نشان می‌­دهد. تمام کلمات را به درستی در کارت‌های بازیابی که همراه دستگاه بودند، یادداشت کنید. هرگز کلمات بازیابی را در رایانه، تلفن همراه یا هرگونه ذخیره‌­سازی آنلاین مانند گوگل درایو یا دراپ‌باکس و غیره ذخیره نکنید.

عبارات بازیابی کیف پول Trezor

  • در این مرحله از شما خواسته می­‌شود که چند مورد از کلمات بازیابی را به عنوان تایید انتخاب کنید.
  • سپس باید یک پین کد قوی تنظیم کنید تا دستگاه ترزور خود را از دسترسی غیر مجاز محافظت کنید. طول پین کد حداکثر 9 رقم است. بهتر است کدی بین 4 تا 6 رقم ایجاد کنید. هنگام ایجاد پین کد، باید اطمینان حاصل کنید که از الگوهای قابل پیش بینی مانند 1234، 5678 و غیره استفاده نمی‌­کنید. می‌بایست یک پین کد قوی ایجاد کنید که هک یا حدس آن دشوار باشد. برای امنیت بهتر، ترزور هر بار که کاربر می‌­خواهد پین کد را وارد کند، طرح اعداد را تغییر می‌­دهد.

برای شناسایی آسان‌تر دستگاه، ترزور به کاربران اجازه می‌­دهد تا نام منحصر به فردی (حداکثر مجاز به 16 کاراکتر) برای دستگاه ایجاد کنند. این به ویژه برای کسانی که چندین دستگاه ترزور دارند بسیار مفید خواهد بود.

3- استفاده از عبارت عبور چندگانه در کیف پول ترزور

عبارات عبور، فقط برای کاربران حرفه‌ای توصیه می‌­شود زیرا ممکن است مفهوم آن برای معامله ­‌گران تازه­‌کار گیج‌کننده باشد. بیایید تصور کنیم که شما مقدار قابل توجهی ارز دیجیتال در حساب کیف پول خود ذخیره کرده‌اید. پس از ایجاد عبارت عبور، دستگاه را جدا کرده و پس از اتصال مجدد دستگاه، یک عبارت عبور جدید وارد کرده‌­اید. سپس، تصمیم بگیرید که حداقل وجه را به یک حساب دوم ارسال کنید. در صورتی که کسی کاربر را تهدید کند که اطلاعات محرمانه حساب را فاش کند، در این صورت کاربر می‌­تواند فقط جزئیات حساب دوم را به اشتراک بگذارد تا وجوه موجود در حساب اصلی امن باقی بماند. این روش، رمزگذاری با عبارات چندگانه یا کیف پول‌های مخفی نامیده می‌­شود.

بخش ششم: آموزش استفاده از کیف پول ترزور

بخش آموزش استفاده شامل دو قسمت، آموزش ارسال و آموزش دریافت ارز دیجیتال در کیف پول ترزور می‌شود:

1- ارسال ارز دیجیتال با استفاده از کیف پول ترزور

برای ارسال هر دارایی دیجیتالی ذخیره شده در کیف پول ترزور، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. دستگاه ترزور را به رایانه خود متصل کرده و نرم افزار Trezor Bridge را باز کنید.
  2. رمزارز مورد نظر (به عنوان مثال BTC) را، از منوی کشویی سمت چپ انتخاب کنید.
  3. روی زبانه ارسال کلیک کرده و آدرس مقصد را به صورت دستی وارد کنید یا از آیکون QR برای کپی کردن آدرس QR استفاده کنید.
  4. مقدار رمزارزی را که می‌­خواهید ارسال کنید، مطابق شکل زیر وارد کنید:

ارسال ارز دیجیتال از کیف پول ترزور

تصویر صرفا برای درک بیشتر نشان داده می‌­شود. محصول واقعی ممکن است متفاوت باشد.

  1. میزان هزینه‌­های تراکنش را با سطوح (بالا، عادی، اقتصادی، کم) انتخاب کنید. با انتخاب هزینه تراکنش بالا مطمئن هستید که معامله شما بلافاصله پردازش می‌­شود، زیرا به عنوان اولویت بالا تعیین گردیده است. در حالی که هزینه تراکنش پایین هیچ اولویتی را به تراکنش شما نخواهد داد. هزینه‌های تراکنش توسط شرکت Satoshi labs تنظیم نشده است، بلکه توسط شبکه آن توکن مشخص می‌شود. هزینه تراکنش صرفا برای عملکرد فعالیت شبکه بلاکچین می‌باشد.

تایید ارسال ارز دیجیتال در کیف پول ترزور

صرفا جهت درک بیشتر نشان داده می‌­شود. محصول واقعی ممکن است متفاوت باشد.

  1. در رایانه خود بر روی گزینه ارسال کلیک کنید. برای تکمیل ارسال، جزئیات تراکنش را در دستگاه ترزور خود تأیید کنید. مطمئن شوید که آدرس مقصد و مقدار نمایش داده شده در رایانه با اطلاعات دستگاه ترزور شما مطابقت دارد. اگر چنین است، دکمه سبز رنگ دستگاه را نگه دارید تا زمانی که تراکنش امضا و ارسال شود. (کمتر از یک دقیقه طول خواهد کشید):

تایید نهایی ارسال رمزارز از کیف پول Trezor

صرفا جهت درک بیشتر نشان داده می‌­شود. محصول واقعی ممکن است متفاوت باشد.

با رعایت موارد فوق شما می‌توانید وجوه خود را از کیف پول ترزور با موفقیت ارسال کنید. برای مشاهده وضعیت تراکنش، در نرم افزار Trezor Bridge بر روی زبانه Transactions کلیک کنید.

2- دریافت ارز دیجیتال با استفاده از کیف پول ترزور

 

دریافت ارز دیجیتال در کیف پول سخت افزاری ترزور

عکس‌­ها صرفا جهت درک بیشتر نشان داده می­‌شوند. محصول واقعی ممکن است متفاوت باشد.

برای دریافت کوین­‌ها یا توکن‌­ها در کیف پول ترزور خود مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. دستگاه ترزور را به رایانه خود متصل کرده و نرم افزار Trezor Bridge را باز کنید.
  2. در سمت چپ صفحه، بر روی Account #1 کلیک کنید.
  3. از بالای سمت چپ صفحه از قسمت منوی کشویی نوع رمزارزی را که می­‌خواهید دریافت کنید، انتخاب کنید.
  4. سپس برای مشاهده آدرس والت آن رمزارز بر روی گزینه «دریافت» کلیک کنید. دستگاه ترزور خود را متصل کرده و بررسی کنید آیا آدرس نمایش داده شده در دستگاه با آدرس نمایش داده شده روی صفحه رایانه شما مطابقت دارد یا خیر. اگر می­‌خواهید آدرس را به عنوان کد QR مشاهده کنید، بر روی QR دستگاه خود کلیک کنید. کد QR برای آدرس هم در رایانه و هم در دستگاه ترزور نمایش داده می‌­شود.
  5. آدرس دریافت را با فرستنده به اشتراک بگذارید تا دارایی­‌های دیجیتالی را روی کیف پول ترزور خود دریافت کنید.

برای حفظ حریم خصوصی، توصیه می­‌شود برای هر معامله از آدرس جدید استفاده کنید.

پس از دریافت وجه در کیف پول شما، میزان رمزارز دریافتی در قسمت تراکنش‌ها، نشان داده می‌­شود. 

بخش هفتم: بازیابی کیف پول ترزور

ترزور به کاربران امکان می‌­دهد در صورت گم شدن، به سرقت رفتن یا شکستن کیف پول، با وارد کردن عبارت بازیابی خود در یک دستگاه جدید، دارائی‌های خود را بازیابی کنند. برای انجام این کار دستورالعمل­ زیر را دنبال کنید:

بازیابی کیف پول ترزور | صرافی همتاپی

  1. دستگاه ترزور را به رایانه خود متصل کنید
  2. بر روی دکمه Recover Wallet (درسایت تروزر wallet.trezor.io) کلیک کنید.
  3. سایز عبارت بازیابی (12،18 یا 24) خود را انتخاب کنید.
  4. عبارت بازیابی خود را وارد کنید. پس از وارد کردن تمام کلمات عبارت بازیابی خود، حساب شما به طور کامل بازیابی می‌­شود.

 عبارت بازیابی همچنین در صورت فراموش شدن کد PIN، برای تنظیم مجدد آن استفاده می‌­شود. از این رو، بسیار توصیه می‌­شود که عبارت بازیابی خود را در یک مکان امن نگه دارید.

اگر عبارت بازیابی شما گم شود و یا به سرقت رفته باشد، یک راه حل وجود دارد. البته، شما باید حتما دستگاه ترزوری را که از طریق این عبارت به آن دسترسی دارید، در اختیار داشته باشید. با دستگاهی که در دست دارید، این مراحل را دنبال کنید:

  1. به کیف پولی که عبارت بازیابی آن گم شده، در دستگاه اصلی ترزور خود دسترسی پیدا کنید.
  2. با استفاده از دستگاه پشتیبان ترزور، کیف پول جدیدی با یک عبارت بازیابی جدید ایجاد کنید.
  3. وجوه را از کیف پول آسیب دیده به کیف پول تازه ایجاد شده خود منتقل کنید. اگر مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید می‌توانید دستورالعمل‌­های بالا را دنبال کنید.
  4. دستگاه اصلی ترزور که دارای حساب‌های با عبارت بازیابی از دست رفته است را پاک کنید.

کیف پول جدید را در دستگاه اصلی ترزور خود بازیابی کنید.

 

سوالات متداول

  • ترزور چیست؟

کیف پول ترزور (Trezor) یکی از ایمن‌ترین کیف پول‌¬های سخت افزاری موجود است. ترزور توسط آزمایشگاه ساتوشی (برگرفته از نام ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین) ساخته شده است. این کیف پول برای ارائه بالاترین درجه امنیت به فعالین بازار ارزهای دیجیتال طراحی شده است.

  • انواع کیف پول ترزور چیست؟

این کیف پول سخت افزاری دو مدل کیف پول متفاوت ترزور وان (Trezor One) و ترزور مدل (Trezor Model T) ارائه داده است. این کیف پول‌ها رقیب سرسخت کیف پول‌های محبوبی مثل لجر نانو ایکس هستند.

  • بازیابی کیف پول ترزور چگونه است؟

دستگاه ترزور را به رایانه خود متصل کنید

بر روی دکمه Recover Wallet (درسایت تروزر wallet.trezor.io) کلیک کنید.

سایز عبارت بازیابی (12،18 یا 24) خود را انتخاب کنید.

عبارت بازیابی خود را وارد کنید. پس از وارد کردن تمام کلمات عبارت بازیابی خود، حساب شما به طور کامل بازیابی می‌شود.

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام ، من در کیف پول ترزور خودم فقط ۱۴ ارز رو نمایش میده چکاری باید انجام بدم که ارز های بیشتری رو بتونم ببینم ؟

  2. سوال منم دقیقا در قسمت بازیابی کیف پول ترزور بود که در قسمت سوالات متداول پیدا کردم. متشکرم