هشدار تراست والت: مراقب کلاهبرداری در فروشگاه شیائومی و آمازون باشید!

هشدار تراست والت: مراقب کلاهبرداری در فروشگاه شیائومی و آمازون باشید!

تراست والت، یکی از معتبرترین کیف پول‌های ارزهای دیجیتال که مورد حمایت شرکت بزرگ بایننس است، به کاربران خود درباره وجود نسخه‌های جعلی و خطرناک برنامه‌اش در فروشگاه‌های شیائومی و آمازون هشدار داد. تراست والت طی یک اطلاعیه‌ در روز پنج‌شنبه، ۸ ژوئن (۱۹خرداد) در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد:

🚨 هشدار کلاهبرداری 🚨 ما متوجه شده‌ایم که چندین برنامه جعلی (کلاهبرداری) تراست والت در فروشگاه‌های شیائومی و آمازون موجود است. لطفا این برنامه‌ها را دانلود نکنید. ما درخواست کرده‌ایم که این برنامه‌ها حذف شوند و امیدواریم به زودی از این مشکل گذر کنیم. لطفا هنگام دانلود برنامه تراست والت، دقت کافی داشته باشید.

این شرکت با تأکید بر اهمیت دانلود برنامه از منابع معتبر، لینک‌های رسمی دانلود را به کاربران معرفی کرد: اپ‌استور برای کاربران آیفون، گوگل‌پلی برای کاربران اندروید، و فروشگاه گوگل‌کروم برای افزونه مرورگری تراست والت. این شرکت تأکید کرد: 

لطفا هنگام دانلود برنامه تراست والت، دقت کافی داشته باشید و مطمئن شوید که برنامه، نسخه رسمی است.

جالب است بدانید که این تنها چالش اخیر تراست والت نیست. گوگل در اواخر آوریل (فروردین)، به‌طور موقت تراست والت را از فروشگاه خود حذف کرد. البته، سخنگوی تراست والت به خبرگزاری کریپتو‌نیوز گفت که این حذف به دلیل سیاست‌های گوگل بود و افزود که هفته‌ها قبل از حذف برنامه توسط گوگل، درخواست تجدیدنظر ارسال شده بود.

درآن‌زمان، شایعاتی منتشر شد مبنی براینکه حذف این برنامه مربوط به هشدار اداره تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) علیه استفاده از پلتفرم‌ها و راه‌حل‌های بدون احراز هویت (non-KYC) است. اما طبق اطلاعاتی که سخنگو ارائه کرد، اطلاعیه FBI دلیل اصلی تصمیم گوگل برای حذف این کیف پول نبود.

یادمان باشد که در دنیای ارزهای دیجیتال، یک اشتباه کوچک می‌تواند منجر به از دست‌رفتن همه دارایی‌ها شود. پس مراقب باشیم و همیشه از منابع معتبر استفاده کنیم.

منبع: کریپتو نیوز
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *