اپلیکیشن بایننس از لیست گوگل پلی در هند حذف شد

فروشگاه گوگل پلی (Google Play) به تازگی دسترسی کاربران هندی به نرم‌افزار‌های موبایل بایننس (Binance) و OKX را مسدود کرده است، اما به نظر می‌رسد که وبسایت و نرم‌افزار موبایلی این صرافی‌ها هنوز هم برای کاربران فعلی در دسترس و قابل استفاده هستند.

پس از اخطار دولت هندوستان به صرافی‌های ارز دیجیتال بایننس و OKX، مبنی بر عدم تطابق با قوانین و مقررات، فروشگاه گوگل تصمیم به حذف اپلیکیسن‌ها این صرافی‌ها گرفت. پیش از این اپل هم در دسامبر 2023 و در اقدامی مشابه، این برنامه‌ها را از App Store هند حذف کرده بود.

اپلیکیشن بایننس در هند دیگر در دسترس نیست

واحد اطلاعات مالی وزارت دارایی هند (FIU) طی اطلاعیه‌ای در تاریخ 28 دسامبر 2023 (7 دی 1402)، به صرافی‌های بایننس (Binance)، هوبی (Huobi)، کراکن (Kraken)،کوکوین (KuCoin)، بیترکس (Bittrex)، بیت فاینکس (Bitfinex)، Gate.io، Bitstamp، MEXC Global در مورد فعالیت غیر قانونی در هندوستان هشدار داد.
اپلیکیشن OKX در هند دیگر در دسترس نیست

در اطلاعیه FIU آمده است که تمام صرافی‌های ارائه دهنده خدمات به کاربران هندی باید به‌عنوان یک «نهاد گزارش‌دهنده» ثبت شده و اظهارنامه‌ها و صورتحساب‌های خود را به بخش مالیات بر درآمد ارسال کند. این سازمان همچنین از وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات هندوستان خواسته است که وب سایت های صرافی های مذکور را به دلیل عدم رعایت مقررات مالی این کشور، مسدود کند.

البته اگرچه فروشگاه Play اپلیکیشن بایننس و OKX را مسدود کرده است، اما برنامه و وب سایت بایننس هنوز برای کاربران فعلی در دسترس بوده و کار می‌کند.

واحد پشتیبانی آسیای جنوبی صرافی بایننس با انتشار پستی در پلتفرم X (توییتر سابق) ضمن اعلام آگاهی در مورد مسدود شدن این برنامه در هند، به کاربران اطمینان داد که حساب‌ها و وجوه آنها امن خواهد بود.

پس از آنکه دولت هندوستان 30 درصد مالیات بر درآمد حاصل از ارز های دیجیتال 1 درصد مالیات در مبدا برای هر ترید ارز دیجیتال را اعمال کرد، حجم مبادلات ارزهای دیجیتال در این کشور به شدت کاهش یافت و کاربران هندی برای اجتناب از این سیاست مالیاتی سنگین به صرافی‌های خارجی هجوم بردند.

لایحه مالیاتی سال 2022 هندوستان در ماه مارس همان سال توسط پارلمان این کشور تصویب شد و با اصلاح مقررات مالی، 30 درصد مالیات بر نگهداری و نقل و انتقال ارزهای دیجیتال اعمال نمود. با این تفاسیر، زیان ناشی از این کار در مقابل سود احتمالی آن قابل بران و مقرون به صرفه نیست؛ چرا که بر اساس این قانون، هر جفت معاملاتی به صورت مجزا و جداگانه برای محاسبات مالیاتی در نظر گرفته می‌شود.

منبع: cointelegraph
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *