نگرانی امنیتی جدید در بایننس، داده‌های کاربران لو رفت!

نشت اطلاعات احتمالی در بایننس

بایننس، پر مخاطب‌ترین صرافی رمز ارز جهان، با ادعاهای فروش داده‌های کاربران خود در دارک وب مواجه است. ادعایی مشابه سال ۲۰۱۹ که در آن گروه گفته بودند که اطلاعات کاربران صرافی بایننس لو رفته است.

دارک وب و ادعاهای فروش داده‌های بایننس

صرافی بایننس که در حجم معاملات جهانی رمز ارزها پیشرو به حساب می‌آید، اخیرا با ادعاهایی در مورد یک نقض احتمالی داده‌ها مواجه شده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده در یک انجمن دارک وب، فرد یا افرادی ادعا می‌کنند که داده‌های تایید شده‌ای از کاربران بایننس که شامل: نام، کشور و شماره‌های تلفن است که آن‌ها را برای فروش در دارک وب قرار داده‌اند. این داده‌ها به زعم فروشنده مربوط به کاربران انگلیسی‌زبان از کشورهای سطح ۱ است و ادعا می‌شود که می‌توان صحت آن‌ها را با استفاده از شماره‌های تلفن بر روی وب‌سایت بایننس تایید کرد.

اولین بار نیست، بار آخر هم نخواهد بود.

البته بایننس در گذشته هم با ادعاهای مشابهی مواجه بوده؛ از جمله در سال ۲۰۱۹، زمانی که اطلاعات احراز هویت مشتریان به ظاهر نشت کرده بود. صرافی بایننس در آن زمان با بررسی‌های دقیق، ناسازگاری‌هایی با داده‌های داخلی خود یافت و ادعاها را رد کرد.

بررسی و پاسخ بایننس به ادعاهای نقض داده

تجربه‌ی سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد که بایننس به جدیت به حفظ امنیت داده‌های کاربران خود پایبند است و در مواجهه با ادعاهای نقض داده، تعهد خود را به تحقیق و همکاری با نهادهای اجرای قانون برای رسیدگی به این موضوعات اعلام داشته است. با این حال، دارک وب به دلیل ماهیت پنهانی خود، همواره چالش‌هایی را برای تایید اصالت ادعاهای مطرح شده ایجاد کرده است.

مثل سال ۲۰۱۹ بایننس از کاربران خود خواسته است تا برای جلوگیری از هرگونه مشکل، در صورت مواجهه با هرگونه فعالیت مشکوک، به سرعت گزارش دهند.

منبع: u.today
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *