رونمایی پالیگان از پایگاه داده جدید برای بخش بلاک چین

رونمایی پالیگان از پایگاه داده جدید | همتاپی

پالیگان، یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های فعال در صنعت وب ۳، اعلام کرده که پایگاه داده (منبع باز) جدیدی را برای کاربردهای بلاکچینی ایجاد کرده است. با وجود فشارهای قانونی موجود، چنین ابتکاراتی باعث می‌شوند کاربردهای مثبت صنعت بلاک چین (جدا از معامله دارایی‌های دیجیتال) گسترش یابد.

به نظر می‌رسد که با وجود مشکلات قانونی و بانکی بازار ارزهای دیجیتال، بخش وب ۳ همچنان قصد دارد به رشد سریع خود در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ ادامه دهد.

پالیگان، یکی از مهم‌ترین شبکه‌های بخش وب ۳، اعلام کرده که پایگاه داده منبع باز جدید را به اسم (The Value Prop) برای کاربردهای بلاک چینی راه‌اندازی کرده است. پایگاه داده The value drop می‌تواند بیش از ۳۰۰ اپلیکیشن را میزبانی کند و در بخش‌های مختلفی مثل امور تجاری، شبکه‌های بلاک چینی و مناطق جغرافیایی مختلف کاربرد دارد. پالیگان از توسعه‌دهندگان خواسته است که با مشارکت خود و ارائه کاربردهای بیشتر به گسترش پایگاه داده مذکور کمک کنند.

مطالب مرتبط: پالیگان چرا و چگونه توکن‌های متیک را می‌سوزاند؟

پالیگان و دنیای واقعی

بلاک چین‌های مختلف در دنیای واقعی سعی می‌کنند که مشکلات را حل کنند؛ مشکلاتی که بحث‌های زیادی را ایجاد کرده‌اند. پالیگان زمانی از پایگاه داده جدید خود رونمایی کرده است که فناوری بلاک چین با احساسات و اخبار عمدتاً منفی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. این مشکلات عمدتاً به‌خاطر فشار قانون‌گذاران آمریکایی و شکایت آن‌ها از صرافی‌های مهمی مثل بایننس و کوین بیس ایجاد شده‌اند.

مقاله پیشنهادی: پالیگان چیست

در نتیجه متخصصان و شرکت‌های فعال در بخش وب ۳ سعی دارند ویژگی‌ها و کاربردهای مثبت بلاک چین‌ها را به جهان نشان دهند. آن‌ها می‌خواهند ثابت کنند که بلاک چین‌ یک فناوری عمومی است که به سود همه است و فقط ابزاری برای تسهیل مبادله دارایی‌های مختلف نیست.

علاوه بر پالیگان، شبکه‌های بزرگ دیگری هم وارد عمل شده‌اند. برای مثال، ریپل اخیراً همکاری جدیدی را با بانک مرکزی کلمبیا برای بررسی کاربردهای فناوری بلاک چین آغاز کرده است.

آیا توسعه بخش وب ۳ ادامه دارد؟

پالیگان در تلاش است تا قابلیت‌های جدیدی را برای تقویت و توسعه بخش وب ۳ ایجاد کند و کاربردهای جدیدی برای آن راه‌اندازی نماید. گفتنی است که سندیپ نیلوال (Sandeep Nailwal)، یکی از بنیان‌گذاران پالیگان، اپلیکیشن کمک مالی جدیدی به نام «Nailwal Fellowship» را راه‌اندازی کرده است.

هدف از راه‌اندازی این اپلیکیشن، ارائه کمک‌های مالی و منابع جدید به توسعه‌دهندگان وب‌ ۳ است که در مراحل اولیه توسعه اپلیکیشن‌های خود قرار دارند. علاوه بر بودجه، توسعه‌دهندگان مختلف می‌توانند راهنمایی‌های موردنیازشان را دریافت کنند و به بنیان‌گذاران و سرمایه‌گذاران برتر این صنعت دسترسی داشته باشند.

بنابر داده‌های پلتفرم «Alchemy» که در زمینه توسعه بلاک‌چین‌‌های مختلف فعالیت می‌کند، توسعه بخش وب ۳ با وجود بحران بانکی آمریکا مانند سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ ادامه یافته است. تعداد تیم‌های توسعه‌دهنده‌ای که روی پلتفرم Alchemy کار می‌کنند، به بالاترین حد خود رسیده و فعالیت توسعه‌دهندگان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

در زمان نگارش این مقاله، قیمت متیک (ارز دیجیتال پالیگان) در ۲۴ ساعت گذشته بیشتر از ۶ درصد رشد کرده و به محدوده  ۰.۶۲۴۸۴۴ دلار رسیده است.

منبع: blockchair
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *