پل جونز: علیرغم تورم، احتمال رشد قیمت بیت کوین و اتریوم وجود دارد

پل تودور از بیت کوین می گوید | صرافی همتاپی

علیرغم سقوط فعلی بازار ارز دیجیتال، پل تودور جونز (Paul Tudor Jones) میلیارد معروف همچنان به رشد اتریو‌‌م و بیت کوین امیدوار است.

 این میلیارد و مدیر یک صندوق سرمایه گذاری اعلام کرده اگرچه ممکن است اقتصاد آمریکا در رکود باشد یا بعدا درگیر آنو شود، اما همچنان او مقدار کمی بیت کوین هولد می‌کند.

تودور جونز همچنین اظهار داشت ارزش دارایی‌هایی مثل بیت کوین و اتریوم می‌تواند در حین تورم و هزینه‌های مالیاتی سنگین افزایش بیاید.

جونز هنوز درباره قیمت بیت کوین خوش‌بین است

 پل تودور جونز در مصاحبه با CNBC در روز دوشنبه دهم اکتبر گفت در 12 سال گذشته «یک آزمون و خطای بزرگ با سیاست پولی انجام شده» و اشاره کرد رئیس جمهور بعدی آمریکا در سال 2024 با بدهی‌های زیادی مواجه خواهد بود که می‌تواند منجر به اصلاحات مالیاتی شود.

مقاله پیشنهادی: بیت کوین چیست؟

این مدیر صندوق سرمایه‌گذاری در تحلیل ارزهای دیجیتال هم گفت قیمت بیت کوین و اتریوم می‌تواند در آینده در خلال تورم افزایش یابد. البته تودور جونز اشاره نکرد این افزایش قیمت احتمالی بیت کوین و اتریوم چه زمانی رخ خواهد کرد.

بخشی از مصاحبه پل تودور جونز را با هم می‌خوانیم: «در دوره‌ای که پول خیلی زیادی وجود دارد که به همین خاطر تورم به وجود می‌آید و هزینه‌های مالیاتی هم بالاست، چیزی مثل ارز دیجیتال به ویژه بیت کوین و اتریوم که مقدارشان محدود است، بالاخره روزی ارزشمند می‌شوند. نمی‌دانم کی این اتفاق می‌افتد اما این کمیاب بودن ارزشمند خواهد شد.»

بانک‌های مرکزی می‌توانند مقادیر هنگفتی پول چاپ کنند اما وضعیت بیت کوین متفاوت است چون حداکثر عرضه آن 21 میلیون واحد است. در این بین، اتریوم با کاهش 0.41٪ تعداد کل اتریوم های در گردش، در حال حاضر با وضعیت ضد تورمی مواجه است. این وضعیت ضد تورمی به وسیله توکنی به نام XEN ایجاد شده است.

ارز دیجیتال می‌تواند یک جایگزین مطلوب باشد

 پل تودور جونز یادآور شد علیرغم کاهش قیمت بیت کوین از اوج تاریخی 70,000 دلار در نوامبر 2021 به ارزش فعلی حدود 20,000 دلار، همچنان مقدار کمی بیت کوین دارد. این میلیارد معروف در ماه مه 2020، بین 1٪ تا 3٪ پورتفولیوی خود را به بیت کوین اختصاص داد تا از خودش در برابر احتمال افزایش تورم در آمریکا محافظت کند.

بعداً در ژوئن 2021 با اشاره به ایمن بودن، صادق بودن و 100٪ قابل اعتماد بودن ارزهای دیجیتال، اعلام کرد 5٪ پورتفولیوی خودش را به بیت کوین تبدیل خواهد کرد.

جالب اینکه اظهارنظر جونز، نظر موافق یک سرمایه‌گذار میلیارد آمریکایی و معامله‌گر افسانه‌ای فارکس را به نام استنلی دراکن‌میلر (Stanley Druckenmiller) به دنبال داشت. این سرمایه‌گذار گفت ارز دیجیتال می‌تواند نقش بزرگی در یک رنسانس اقتصادی داشته باشد چون اعتماد مردم به بانک‌های مرکزی کمتر شده است. البته دراکن‌میلر بر خلاف جونز، علاقه‌ای به سرمایه گذاری روی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال ندارد.

در لحظه بارگذاری این مقاله قیمت بیت کوین به دلار در حوالی 19,000 در نوسان است.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین، به مقاله تحلیل بیت کوین مراجعه نمایید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

 

منبع: cryptopotato
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *