تغییر موضع مایکل سیلور نسبت به بیت کوین و اتریوم

تغییر موضع مایکل سیلور نسبت به بیت کوین و اتریوم | همتاپی

مایکل سیلور (michael saylor)، مدیر عامل شرکت مایکرو استراتژی (microstrategy) و یکی از شناخته شده‌ترین افراد فعال در بازار ارز های دیجیتال است که همواره به عنوان یکی از طرفداران سرسخت بیت کوین از او یاد می‌شود.

این شرکت در سال 2020 و در بحبوحه تاثیرات همه‌گیری کرونا بر روی اقتصاد جهانی، شروع به خرید مقادیر زیادی بیت کوین نمود. با تصمیم سیلور، شرکت مایکرو استراتژی در ماه اوت سال 2020 تعداد 21,454 بیتکوین خرید و از آن پس نیز به خرید بیت کوین و افزایش ذخایر بیت کوین خود ادامه داده است. این اقدام، مایکل سیلور را تبدیل به یکی از بازیگران اصلی و تاثیرگذار در بازار بیت کوین نموده است.

سیلور علاوه بر ایفای نقش کلیدی در سرمایه گذاری مایکرو استراتژی بر روی بیت کوین، به طور شخصی نیز بر روی این ارز سرمایه گذاری نموده و همیشه به طور علنی از بیت کوین، بخصوص در مقایسه با سایر ارز های دیجیتال، حمایت کرده است. به اعتقاد او، بیتکوین بالغ‌ترین و قدرتمندترین ارز دیجیتال بوده و بهترین فرصت‌های سرمایه گذاری را چه برای سرمایه گذاران و چه برای کاربران فراهم می‌کند.

مایکل سیلور در سال 2022 و در پاسخ به پست توئیتری صرافی ارز دیجیتال bitfinex در مورد 3 ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه گذاری 100 میلیون دلاری سوال پرسیده بود، بلافاصله گفت: بیت کوین، بیت کوین و بیت کوین. او حتی با وجود اصلاح قیمت بیتکوین در سال گذشته، باز هم با اطمینان گفت: بیت کوین میلیون‌ها دلار ارزش خواهد داشت.

مقاله پیشنهادی: بیت کوین چیست؟

نظر مایکل سیلور در مورد اتریوم

یکی دیگر از دلایل شهرت مایکل سیلور، موضع منتقدانه او نسبت به اتریوم و ویژگی‌های آن به عنوان یک ارز دیجیتال است. او معتقد است که اتریو‌م ابتدا باید قابلیت‌های فنی و اصولی خود را اثبات کند و پیش از اعتماد به اتریوم، لازم است بین 5 تا 10 سال آن را مورد نظارت و ارزیابی قرار داد. موضوع دیگری که سیلور بر روی آن پافشاری می‌کند، اهمیت اثبات غیر قابل تغییر بودن پروتکل اتریوم است. به اعتقاد او، اگر اتریوم به دنبال پیدا کردن شانسی برای تبدیل به یک ارز رایج جهانی است، ابتدا باید اطمینان حاصل پیدا کنیم که هیچکس (حتی ویتالیک بوترین) امکان ایجاد تغییر در پروتکل این ارز را ندارد.

از نگاه مایکل سیلور، اتریوم یک کالا نیست، بلکه یک دارایی مالی است که توسط یک شرکت و از طریق عرضه اولیه ارائه شده و یک تیم مدیریتی، در مورد آن تصمیم گیری می‌کنند. بنابراین، با توجه به وجود یک صادر کننده، این ارز یک کالا به شمار نمی‌رود.

مقاله پیشنهادی: اتریوم چیست

او همچنین نسبت به متمرکز بودن این ارز اعتراض داشته و معتقد است که هاردفورک های مداوم، باعث  این ارز توسط تیم توسعه دهنده می‌شود. بنابر استدلال او، ایجاد چنین تغییرات گسترده‌ای در پروتکل اتریوم، بدان معناست که تیم سازنده مدام در حال تصمیم‌گیری برای این ارز است و اگر پروتکل پولی اتریوم قابل تغییر باشد، باید به عنوان یک قرارداد سرمایه گذاری معرفی شده و در چارچوب قوانین اوراق بهادار قرار بگیرد.

بیتکوین دیگر تنها انتخاب سیلور نیست؟

اخیرا انتشار یک فایل صوتی که ادعا می‌شود صدای ضبط شده مایکل سیلور است، سر و صدای زیادی در فضای اینترنت ایجاد کرده است. آقای سیلور در این مکالمه اذعان می‌کند که از بیت کوین خسته شده و می‌خواهد بیت کوین‌های خود را بفروشد، اما منتظر خروج از زیان و رسیدن قیمت بیت کوین به یک نقطه سر به سر است. همچنین گفته می‌شود که او نسبت به طرفداری مطلق از بیتکوین و عدم سرمایه گذاری بر روی اتریوم ابراز پشیمانی کرده است.

چنین تغییر موضعی توسط کسی که همواره به عنوان منتقد اتریوم شناخته می‌شده است، واقعی بودن این فایل را زیر سوال برده و این ظن را بوجود آورده است که احتمالا این فایل به کمک هوش مصنوعی و با قصد فریبکاری ساخته شده است. اقدامی که در سال جدید در حال افزایش است.

مواضع جدی مایکل سیلور در مورد بیت کوین، در سخنرانی‌های عمومی و توئیت های او قابل مشاهده است و اگر اظهار نظر او در مورد اتریوم، برای هولدر های این ارز مهم است (که به نظر نمی‌رسد اینطور باشد)، احتمالاً باید منتظر بمانند تا او نگاه و بررسی دقیق تری در مورد این آلتکوین داشته باشد.

ترجمه و جمع‌آوری: واحد تیم خرید و فروش بیت کوین  صرافی ارز دیجیتال همتا پی

منبع: u.today
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. با فروختن بیت کوین اقای سیلور فک کنم باز روند نزولی و پیش بگیره تا میاد این ارز جون بگیره میاد پایین

  2. راست میگه بنده خدا اتریوم که این همه تعریف ازش اومد هیچی نشد